dc.contributor.advisor | Vlášková, Libuše | |
dc.contributor.author | Dufková, Zdeňka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T07:51:19Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T07:51:19Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-05-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17827 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na aktuální problémy a současný stav integrace zrakově postižených v mateřských a základních školách v Jihočeském kraji. Zachycuje náročnost a specifičnost edukačního procesu, nezastupitelnost rodiny, spolupráci školy s odborníky. Práce mapuje aktuální pohled rodičů dětí s postižením, pedagogů a neposlední řadě také pozici a roli speciálně pedagogických center v procesu integrace. | cze |
dc.format | 59 stran a 11 stran přílohy | |
dc.format | 59 stran a 11 stran přílohy | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Děti se zrakovým postižením | cze |
dc.subject | Integrace | cze |
dc.subject | Rodina | cze |
dc.subject | Vzdělávání | cze |
dc.subject | Visually impaired children | eng |
dc.subject | Integration | eng |
dc.subject | Family | eng |
dc.subject | Education | eng |
dc.title | Hodnocení integrace a její současná realizace u zrakově postižených dětí v mateřských a základních školách v Jihočeském kraji | cze |
dc.title.alternative | Evaluation of integration of visually impaired children at nursery and elementary schools in the South Bohemian region and its current status | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 10603 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with actual problems and contemporary state of integration at visually impaired children in the region of South Bohemia. It records seriousness and specificity of the educational process, the main role of family and the school cooperation with experts. The process, mentioned above, discusses the actual view of parents whose children are visually impaired, as well as teachers´ and specially pedagogical centres point of view. | eng |
dc.date.accepted | 2008-06-17 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Jánský, Petr | |
dc.description.defence | Zdeňka Dufková
Téma bakalářské práce: Hodnocení integrace a její současná realizace u zrakově postižených v mateřských a základních školách v Jihočeském kraji.
Průběh obhajoby: Bakalářská práce byla prezentována obvyklým způsobem za pomoci power pointu. Členové komise spatřují nedostatek práce v používání zastaralé terminologie, která nerespektuje individualitu dítěte s handicapem. Autorka odpovídala na otázky členů komise argumentačně a dokázala popsat, jakým způsobem ovlivňuje vysoký počet dětí v MŠ integraci dětí se zrakovým postižením do těchto zařízení respektive do tak početné skupiny dětí bez handicapu.
Klasifikace: velmi dobře
Zkouška z předmětu:
Sociálně právní předměty:
26 a) Cíle a priority reformy sociálního systému v rámci "Scénáře sociální reformy".
26 b) Správní soudnictví.
Klasifikace: dobře
Speciální a sociální pedagogika:
5. Výchovné systémy (holistický model) a jejich odkaz pro možnost převýchovy v praxi. Základní charakteristika diagnostických zařízení v etopedické oblasti. Převýchova a převýchovný proces, etapy převýchovného procesu, prostředky převýchovné práce, základní metody. Sociální pedagogika jako vědní disciplína.
Klasifikace: velmi dobře
Teorie a metody sociální práce:
26. Preventivní programy pro ohrožené děti a mládež (primární, sekundární a terciární).
Klasifikace: velmi dobře
Zdravotnické předměty:
16 a) náhlé příhody břišní (děti, dospělí).
16 b) Ošetřovatelská péče o nemocné se zácpou.
Klasifikace: velmi dobře
Celkový výsledek státní zkoušky: velmi dobře
Celkový výsledek studia: absolvovala | cze |