• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ošetřovatelská problematika u klienta s pylovou alergií

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.491Mb)
    Posudek vedoucího práce (44.90Kb)
    Posudek oponenta práce (59.16Kb)
    Datum
    2008
    Autor
    Doležel, Jakub
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Sezonní pylová alergie, tzv. polinóza, je nejrozšířenější alergické onemocnění, kterého v posledních letech, stejně jako jiných alergií, výrazně přibývá. V současnosti postihuje až pětinu populace. Může vzniknout kdykoliv v průběhu života, nejčastěji se ale vyskytuje mezi 15. a 25. rokem života. Téma bakalářské práce zní: Ošetřovatelská problematika u klientů s pylovou alergií. V této práci jsem zjistil, zda klienti znají režimová opatření u pylové alergie, úlohu sester v edukaci klienta s pylovou alergií, zda klienti projevují zájem o informace o pylové alergii a jaké zdroje informací o pylové alergii klienti využívají. Téma je zpracováno na základě odborné literatury a na základě kvantitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum se skládá z dvou částí. Prvním výzkumným souborem byli klienti alergologických ambulancí léčící se s pylovou alergií. Metodou sběru dat bylo použito dotazování technikou dotazníku. Druhý výzkumný soubor tvořily sestry pracující v alergologických ambulancích. Metodou sběru dat bylo použito dotazování technikou strukturovaného rozvoru. První hypotéza, která tvrdí, že klienti neznají režimová opatření u pylové alergie, byla jak v dotazníkovém šetření, tak v strukturovaném rozhovoru vyvrácena. Druhá hypotéza, která uvádí, že sestry needukují klienty s pylovou alergií, byla jak v dotazníkovém šetření, tak v strukturovaném rozhovoru vyvrácena. Třetí hypotéza, která tvrdí, že klienti neprojevují zájem o informace k tématice pylové alergie, byla jak v dotazníkovém šetření, tak v strukturovaném rozhovoru vyvrácena. Čtvrtá hypotéza, která uvádí, že nejčastějším zdrojem získávání informací o pylové alergii pro klienty jsou informační letáky, byla potvrzena v dotazníkovém šetření. V práci bylo citováno z 22 zdrojů tuzemské i zahraniční literatury věnující se tématice nejen pylové alergie.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/17882
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV