Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodný, Přemysl
dc.contributor.authorMendlová, Ludmila
dc.date.accessioned2021-12-03T07:53:35Z
dc.date.available2021-12-03T07:53:35Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-05-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18007
dc.description.abstractMezi hlavní složky Integrovaného záchranného systému (IZS) patří Hasičský záchranný sbor (HZS), Policie České republiky (PČR) a Zdravotnická záchranná služba (ZZS). Systém vzdělávání těchto složek není však jednotný a tudíž se pak vyskytují určité problémy, které z této nesjednocenosti vyplývají. Jedním z mnoha takových důsledků je např. neznalost kompetencí při řešení krizových situací a při provádění záchranných a likvidačních prací. Cílem této práce bylo zanalyzovat systém vzdělávání pracovníků základních složek IZS a navrhnout určité opatření, které by eliminovalo některé problematické body. Na základě podrobné analýzy byly zjištěny určité nedostatky. Nejzávažnější nedostatek v systému vzdělávání pracovníků hlavních složek byla nesjednocenost tématických náplní v rámci vzdělávání jednotlivých složek. Důsledkem toho, nejsou pak pracovníci hlavních složek IZS vzděláni v některých, pro ně stěžejních, disciplínách (legislativa IZS a krizového řízení, toxikologie nebo radiační ochrana). Proto byl navržen sjednocující vzdělávací kurz pro všechny pracovníky hlavních složek IZS, který poskytuje ucelené informace, jež tito pracovníci potřebují. Výuka je navíc rozčleněna do dvou modulů. První modul je tématicky zaměřen na disciplíny, které jsou společné pro všechny hlavní složky IZS. Zahrnuje nejen legislativu a organizaci IZS, ale např. také psychologii. Modul druhý je pak zaměřen na potřeby jednotlivých hlavních složek a zahrnuje např. základy toxikologie a základy radiační ochrany. Navržený sjednocující kurz je možné převést na kurz celoživotního vzdělávání, který bude pod patronací nějaké univerzity nebo vysoké školy.cze
dc.format74
dc.format74
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAnalyticko-syntetické modelovánícze
dc.subjectKurikulární procescze
dc.subjectIntegrovaný záchranný systémcze
dc.subjectHasičský záchranný sborcze
dc.subjectPolicie ČRcze
dc.subjectZdravotnická záchranná službacze
dc.subjectSystém vzdělávání.cze
dc.subjectAnalytical-synthetic modellingeng
dc.subjectCurriculum processeng
dc.subjectIntegrated Rescue Systemeng
dc.subjectFire Rescue Serviceeng
dc.subjectPolice of the Czech Republiceng
dc.subjectHealth Rescue Serviceeng
dc.subjectEducational systemeng
dc.titleAnalyticko - syntetické modelování edukačního procesu v předmětu "integrovaný záchranný systém"cze
dc.title.alternativeAnalytical - synthetic modelling of education process of subject "Integrated emergency system"eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag11100
dc.description.abstract-translatedThe main units of the Integrated Rescue System (IRS) include the Fire Rescue Service (FRS), the Police of the Czech Republic (PCR) and the Health Rescue Service (HRS). The educational system of these units is not unified and thus there exist certain problems, which result from this disintegration. One of many consequences is for example unfamiliarity with competences at solving crisis situations and at carrying out rescue and liquidating work. The aim of this thesis was to analyze the educational system of basic IRS units’ workers and suggest a certain arrangements which would eliminate some problematic issues. On the basis of a detailed analysis some drawbacks were found. The most significant drawback in the educational system of basic IRS units’ workers was the disintegration of thematic contents in terms of particular units’ education. As a result the IRS units’ workers are not educated in some fundamental disciplines (legislation of IRS and crisis management, toxicology or radiation protection). That is why there was suggested a unifying educational course for all main IRS units’ workers, which provides comprehensive information needed by these workers. The education is moreover divided into two modules. First module is thematically focused on disciplines which are common to all main IRS units. It includes not only legislation and IRS organization but also for example psychology. Second module is focused on the needs of particular main units and includes for example the basics of toxicology and the basics of radiation protection. Suggested unifying course may be transferred to lifelong learning course, which would be under the auspices of a university or a college.eng
dc.date.accepted2008-06-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAplikovaná radiobiologie a toxikologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programBiofyzikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠafr, Gustav
dc.description.defenceByly přečteny posudky vedoucího práce doc. Dr. Záškodného a oponenta Prof. Ing. Šafra a zodpovězeny jejich otázky i doplňující otázky členů komise. Klasifikace: dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam