Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBízková, Marie
dc.contributor.authorLopatová, Zdeňka
dc.date.accessioned2021-12-03T07:54:08Z
dc.date.available2021-12-03T07:54:08Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-08-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18036
dc.description.abstractRodina hraje v životě každého člověka velice důležitou roli. V rodině máme své útočiště, vždy se můžeme o ni opřít a je pro nás odrazovým můstkem do života. V rodině se učíme základům společenského chování a vzájemným vztahům. Je pro nás zároveň vzorem toho, jak by rodinné vztahy měly vypadat. Samozřejmě bereme v úvahu rodinu, která je úplná a nejsou v ní žádné patologické jevy. Taková rodina je tím správným startem do života, aby se z člověka stala vyrovnaná a sebevědomá osobnost. Toto téma se mi z tohoto důvodu zdálo zajímavé k zamyšlení a zpracování. Jak jsem již uvedla výše, rodina hraje v životě každého důležitou roli a tím spíše, pokud se jedná o dítě zdravotně znevýhodněné. Není rozhodující druh nebo stupeň postižení, ale to, jak se rodina, tedy dítěti nejbližší, k celému problému postaví. Každému trvá rozdílně dlouhou dobu než se vyrovná s tímto faktem, ale osobně si myslím, že většině rodin se to nakonec podaří. V současnosti je množství organizací určených pro rodiny dětí se zrakovým postižením, které pracují hlavně s rodiči dítěte i dítětem samotným. Přestože přístup k informacím pro rodiče může být dostačující, ne vždy je tato nabídka rodiči využívána. A přitom komplexní a speciální přístup je pro nezbytný. Cílem mé práce bylo objasnit a přiblížit problematiku výchovy dětí se zrakovým postižením. Za hypotézu jsem si určila, že předpokladem pro optimální vývoj a výchovu je dostatečná informovanost a spolupráce rodičů s institucemi, kterou jsem svým výzkumem potvrdila. K výzkumu jsem použila dotazník a řízený rozhovor s rodiči a dětmi s postižením. Měla jsem rozhovor s celkem čtyřmi rodinami, které mi vyšly maximálně vstříc. Praktické využití vidím hlavně v oblasti informovanosti společnosti o problémech a překážkách rodin dětí se zrakovým znevýhodněním. Dále i o možnostech vzdělávání, zájmových činnostech a integraci těchto dětí do společnosti.cze
dc.format67str.
dc.format67str.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZrakové vadycze
dc.subjectodlišnosti vývojecze
dc.subjectraná péčecze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectVisual impairmenteng
dc.subjectDevelopment dissimilaritieseng
dc.subjectPrimary careeng
dc.subjectIntegrationeng
dc.subjectFamilyeng
dc.titleÚloha rodiny při výchově dítěte se zrakovým postiženímcze
dc.title.alternativeWorks family for educe children with visual handicapeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag11192
dc.description.abstract-translatedFamily plays a very important role in every man’s life. In family we hawe a haven, we can lay on it all the time and it is a stepping stone into our life. We learn the basics of manners and mutual relations within our family. It is also a pattern for us, how the family relationships should look like. Of course we consider family without any pathological problems. Such a family can offer the right start into the life so that a man becomes an even and self - confident personality. I chose this topic for the reason, as I found it interesting for absorbing and elaborating. As mentioned above plays the family an important role in every man’s life the more if it considers a child which is disadvantaged. The way and grade of handicap plays no role, but the attitude of the family and the closest does. It takes different period of time to each person to cope with this fact, but in my personal opinion, most families can successfully go over it. In this time there are a lot of organizations devoted to taking care of families of visual handicapped children who work as well as with the parents as with the children themselves. Although the access to information can be sufficient for the parents, the offer is not always used by the parents and this happens even though complex and special attitude is needed in these cases. The aim of my work is to make clear the issue of children with a visual handicap education. My hypothesis was, that for an optimal grow up and education of these children is a sufficient source of information and cooperation with the parents with the institutions needed and I also proved it in my qualitative research. For my research I used a questionnaire and a guided dialogue with the parents and handicapped children. I interviewed in total four families, who assisted very well. I can see a practical use of my conclusions mainly in the sphere of people awareness about the problems and hurdles of the families with a handicapped child, further on their education and interests as well as their integration into society.eng
dc.date.accepted2008-09-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSlomek, Zdeněk
dc.description.defenceÚloha rodiny při výchově dítěte se zrakovým postižením Autorka bakalářské práce prezentovala členům komise práci za použití power-pointu. Prezentace měla některé nedostatky - příliš teoretické části, cíl práce byl prezentován až na konci prezentace, autorka v prezentaci neuvedla stanovenou hypotézu. Bakalářská práce vykazuje nedostatky - metodický postup je popsán chybně - autorka nesprávně popisuje kvalitativní výzkum. Kvalitativní výzkum neprováděla, když technikou sběru dat byly řízené rozhovory. V kapitole 5. Diskuse autorka neuvádí v souvislostech získaných výsledků získaných odborníků - neorovnává nediskutuje výsledky s odbornými zdroji. Klasifikace: dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam