dc.contributor.advisor | Bízková, Marie | |
dc.contributor.author | Lopatová, Zdeňka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T07:54:08Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T07:54:08Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-08-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18036 | |
dc.description.abstract | Rodina hraje v životě každého člověka velice důležitou roli. V rodině máme své útočiště, vždy se můžeme o ni opřít a je pro nás odrazovým můstkem do života. V rodině se učíme základům společenského chování a vzájemným vztahům. Je pro nás zároveň vzorem toho, jak by rodinné vztahy měly vypadat. Samozřejmě bereme v úvahu rodinu, která je úplná a nejsou v ní žádné patologické jevy. Taková rodina je tím správným startem do života, aby se z člověka stala vyrovnaná a sebevědomá osobnost.
Toto téma se mi z tohoto důvodu zdálo zajímavé k zamyšlení a zpracování. Jak jsem již uvedla výše, rodina hraje v životě každého důležitou roli a tím spíše, pokud se jedná o dítě zdravotně znevýhodněné. Není rozhodující druh nebo stupeň postižení, ale to, jak se rodina, tedy dítěti nejbližší, k celému problému postaví. Každému trvá rozdílně dlouhou dobu než se vyrovná s tímto faktem, ale osobně si myslím, že většině rodin se to nakonec podaří.
V současnosti je množství organizací určených pro rodiny dětí se zrakovým postižením, které pracují hlavně s rodiči dítěte i dítětem samotným. Přestože přístup k informacím pro rodiče může být dostačující, ne vždy je tato nabídka rodiči využívána. A přitom komplexní a speciální přístup je pro nezbytný.
Cílem mé práce bylo objasnit a přiblížit problematiku výchovy dětí se zrakovým postižením. Za hypotézu jsem si určila, že předpokladem pro optimální vývoj a výchovu je dostatečná informovanost a spolupráce rodičů s institucemi, kterou jsem svým výzkumem potvrdila.
K výzkumu jsem použila dotazník a řízený rozhovor s rodiči a dětmi s postižením. Měla jsem rozhovor s celkem čtyřmi rodinami, které mi vyšly maximálně vstříc.
Praktické využití vidím hlavně v oblasti informovanosti společnosti o problémech a překážkách rodin dětí se zrakovým znevýhodněním. Dále i o možnostech vzdělávání, zájmových činnostech a integraci těchto dětí do společnosti. | cze |
dc.format | 67str. | |
dc.format | 67str. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Zrakové vady | cze |
dc.subject | odlišnosti vývoje | cze |
dc.subject | raná péče | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | Visual impairment | eng |
dc.subject | Development dissimilarities | eng |
dc.subject | Primary care | eng |
dc.subject | Integration | eng |
dc.subject | Family | eng |
dc.title | Úloha rodiny při výchově dítěte se zrakovým postižením | cze |
dc.title.alternative | Works family for educe children with visual handicap | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 11192 | |
dc.description.abstract-translated | Family plays a very important role in every man’s life. In family we
hawe a haven, we can lay on it all the time and it is a stepping stone into
our life. We learn the basics of manners and mutual relations within our
family. It is also a pattern for us, how the family relationships should look
like. Of course we consider family without any pathological problems.
Such a family can offer the right start into the life so that a man becomes
an even and self - confident personality.
I chose this topic for the reason, as I found it interesting for absorbing
and elaborating. As mentioned above plays the family an important role in
every man’s life the more if it considers a child which is disadvantaged.
The way and grade of handicap plays no role, but the attitude of the family
and the closest does. It takes different period of time to each person to
cope with this fact, but in my personal opinion, most families can
successfully go over it.
In this time there are a lot of organizations devoted to taking care of
families of visual handicapped children who work as well as with the
parents as with the children themselves. Although the access to
information can be sufficient for the parents, the offer is not always used
by the parents and this happens even though complex and special attitude
is needed in these cases.
The aim of my work is to make clear the issue of children with a visual
handicap education. My hypothesis was, that for an optimal grow up and
education of these children is a sufficient source of information and
cooperation with the parents with the institutions needed and I also proved
it in my qualitative research.
For my research I used a questionnaire and a guided dialogue with the
parents and handicapped children. I interviewed in total four families, who
assisted very well.
I can see a practical use of my conclusions mainly in the sphere of
people awareness about the problems and hurdles of the families with a
handicapped child, further on their education and interests as well as their
integration into society. | eng |
dc.date.accepted | 2008-09-16 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Slomek, Zdeněk | |
dc.description.defence | Úloha rodiny při výchově dítěte se zrakovým postižením
Autorka bakalářské práce prezentovala členům komise práci za použití power-pointu. Prezentace měla některé nedostatky - příliš teoretické části, cíl práce byl prezentován až na konci prezentace, autorka v prezentaci neuvedla stanovenou hypotézu. Bakalářská práce vykazuje nedostatky - metodický postup je popsán chybně - autorka nesprávně popisuje kvalitativní výzkum. Kvalitativní výzkum neprováděla, když technikou sběru dat byly řízené rozhovory. V kapitole 5. Diskuse autorka neuvádí v souvislostech získaných výsledků získaných odborníků - neorovnává nediskutuje výsledky s odbornými zdroji.
Klasifikace: dobře | cze |