Reklama z etického pohledu
Abstrakt
Práce se zabývá reklamou z etického pohledu. Informuje o etické regulaci reklamy v České republice a zároveň poukazuje na její provázanost s regulací právní. Přibližuje činnost Rady pro reklamu, první východoevropské organizace samoregulace reklamy, jejíž cílem je čestná, legální, decentní, a pravdivá reklama na území České republiky.
Hlavní část práce poukazuje na neetičnost reklamní praxe. Vysvětluje pojem manipulace a poukazuje na její využití v reklamě. Věnuje pozornost reklamní manipulaci s dětmi a mládeží. Důležitou etickou otázkou je zneužití ženy v reklamě a s tím související sexismus v reklamě, který je v mnoha případech útokem na důstojnost ženy. Dalším tématem je sociální reklama, která je mnohdy z etického hlediska velmi diskutabilní.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Reklama ve vybrané firmě
Nováková, Zuzana (Jihočeská univerzita, 2009)Cílem mé bakalářské práce bylo zanalyzovat reklamu a reklamní prostředky ve firmě J.K.R. spol. s r.o. a to prostřednictvím podkladů a informací, které mi tato firma poskytla. Je to společnost, která se zabývá vývojem a ... -
Útočná reklama v politickém marketingu
Ondřej, Tomáš (Jihočeská univerzita, 2010)Tato bakalářská práce analyzuje a shrnuje využívání útočné (negativní) politické reklamy v České republice v roce 2009. Druhá polovina práce je zaměřena na zjištění a analyzování postojů českých potenciálních voličů k ... -
Sémantika české pivní reklamy aneb "Chlapi sobě"
Vedrová, Adéla (Jihočeská univerzita, 2019)Diplomová práce se zabývá sémantickou analýzou české pivní reklamy (vizuální a audiovizuální) různých značek za uplynulou dobu posledních dvaceti let. Práce na základě teoretických poznatků, vycházejících zejména z primárních ...