Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVlášková, Libuše
dc.contributor.authorKovářová, Vladimíra
dc.date.accessioned2021-12-03T07:56:30Z
dc.date.available2021-12-03T07:56:30Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-08-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18138
dc.description.abstractProblematika odkladu školní docházky je nyní aktuální otázkou, neboť se chystají změny školského zákona. Od ledna 2005, kdy začal platit nový školský zákon č. 561/2004 Sb. platí, že dítě, které dosáhne v příslušném školním roce šesti let, musí nastoupit povinnou školní docházku, pokud mu není povolen odklad. Dítě které dosáhne šestého roku věku od počátku školního roku do konce roku kalendářního, může být za určitých podmínek přijato k plnění školní docházky již v tomto školním roce. Existují různé tlaky společnosti, odborníků i politiků. O možnost přijetí dítěte do první třídy dříve nebo naopak umožnit dítěti s mentálním postižením pozdější nástup do školy. Od devadesátých let minulého století se výrazně zvýšil počet odkladů školní docházky, v praxi rodiče oproti minulosti žádají o odklad školní docházky častěji, až jedné pětině dětí příslušného ročníku bývá navrhován a také uskutečněn odklad školní docházky. Tyto tendence svědčí jednak o stoupajících nárocích, kterým je dítě na začátku školní docházky vystaveno, jednak o tom, že rodiče jsou si stále více vědomi své odpovědnosti za všestranný prospěch dítěte, a začátek školní docházky je velmi důležitým momentem v životě dítěte, proto není vhodné jej uspěchat. V rámci práce jsem se snažila zmapovat diagnostiku týkající se školní zralosti, používanou v české republice, především v pedagogicko psychologických poradnách a možnosti rozvoje nezralých funkcí, jak příručky a rady pro rodiče, tak i programy používané v poradenských zařízeních. V práci jsem se dále zabývala obecně problematikou vývoje dítěte předškolního věku a posouzení školní zralosti, jak už laického tak odborného v pedagogicko psychologické poradně, především jsem shrnula z každé oblasti základní schopnosti, které by dítě před nástupem do školy mělo ovládat a čeho by si rodiče měli všímat, ale i testové metody a materiály používané při vyšetření v pedagogicko psychologické poradně. Ve výzkumné části jsem se zaměřila na rodiny předškolních dětí, které žádají o odklad školní docházky.cze
dc.format105
dc.format105
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectŠkolní zralost Vývoj dítěte Pedagogicko psychologická poradna Diagnostika Reedukace Základní škola Poruchy učení Odklad školní docházkycze
dc.subjectSchool maturityeng
dc.subjectChild developmenteng
dc.subjectBasic schooleng
dc.subjectPedagogic-psychological counsellingeng
dc.subjectDiagnosticseng
dc.subjectRemediationeng
dc.subjectSuspension of schoolingeng
dc.subjectLearning Disabilitieseng
dc.titleZměna nároků na školní zralost z hlediska pedagogicko-psychologického poradenství v Plzeňském kraji za posledních 10 letcze
dc.title.alternativeThe changes in the requirements on the school maturity from the point of view of the pedagogic-psychological consultant services in the Pilsner region within the period of the last 10 yearseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10270
dc.description.abstract-translatedSuspension of the school attendance is a current problem due to prepared changes within the school act. Since the validity of the new Shool Act No.561/2004 coll. in 2005, the child at the age of six in the current school year must enter the compulsory school attendance unless suspension is permitted. The child at the age of six within the period of the beginning of the school year and the end of the calendar year may be adopted for the compulsory school attendance under certain circumstances even in this school year. There are lots of discussions performed by society, professionals or politicians about the earlier or later initiation of the school attendance. Since 90th in the last century the number of the suspensions of the school attendance has increased. Parents ask for suspension more often than in the past and the suspension is proposed and realized at one fifth of the children in the current school year. This means that the demands on children at the beginning of the shcool year are increasing and that parents have realized their responsibility for the success of their child. The beginning of the school attendance is a very important moment in the life of their child and no rush is necessary. In my thesis I investigated diagnostics of the school maturity used in the Czech Republic, mainly in the pedagogical-psychological counselling centres, posibilities of non mature functions development, leaflets and advices for parents and programmes used in the counselling centres. In my thesis I dealt with general problems of the pre-school child development and the assessment of the school maturity non-professional and professional in the pedagogical-psychological counselling centres. I summarized basic abbilities from each area which should be adopted by the child before the beginning of the school attendance, what should parents notice and also testing methods and materials used for the examination at the pedagogical-psychological counselling centres. In my research part I focused on the families with pre-school children asking for suspension of school attendance.eng
dc.date.accepted2008-09-22
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osobycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKundrátová, Iva
dc.description.defenceBc. Kovářová Vladimíra ved. práce: PhDr. Libuše Vlášková oponent: PhDr. Iva Kundrátová Změna nároků na školní zralost z hlediska pedagogicko-psychologického poradenství v Plzeňském kraji za posledních 10 let Studentka představila DP - téma, praktickou část. Doc. Šemberová seznámila komisi s posudkem vedoucí DP a oponenta DP. Doc. Šem,berová položila studentce otázku: "co dělá jako soc. pracovník v PPP", dále se dotazovala na kompetence ve své práci (v DP je kompletní repertoár testů a pomůcek, kt. používá psycholog a spec. pedagog). Dále se dotazovala na podstatu kvantitativ. výzkumu, nástroje pro potvrzení hypotéz, platnost výsledků, dále zda přibývá dětí s OŠD. Dr. Zimmelová se dotazovala na souhlas respondentů se zpracováním dat pro účely DP. Dále na stanovení hypotéz, operacionalizaci hypotéz.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam