Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBártlová, Sylva
dc.contributor.authorPerlíková, Jana
dc.date.accessioned2021-12-03T07:56:38Z
dc.date.available2021-12-03T07:56:38Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-05-26
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18163
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá spokojeností pacientů jako indikátora kvality ošetřovatelské péče. Teoretická část práce je rozčleněna do pěti kapitol a zaměřuje se na teoretická východiska ošetřovatelství, kvalitu péče, spokojenost pacientů, charakteristiku zkoumaného pracoviště a práva pacientů. Ve výzkumné části se zabýváme spokojeností pacientů s ošetřovatelskou péčí na interních oddělení v Nemocnici České Budějovice a.s. Bylo provedeno kvantitativní šetření, ke sběru dat byla použita metoda dotazování, technika dotazníku. Výzkumný soubor tvořilo 160 hospitalizovaných pacientů. Prostřednictvím šetření byly ověřovány následující pracovní hypotézy. H 1: dotazovaní pacienti jsou spokojeni s celkovou poskytovanou péčí, H 2: dotazovaní pacienti jsou spokojeni s ošetřujícím personálem, H 3: dotazovaní pacienti hodnotí zdravotnickou péči kladně, H 4: dotazovaní pacienti hodnotí pobyt v nemocnici kladně. Na základě vyhodnocených dotazníků můžeme konstatovat, že všechny čtyři hypotézy se potvrdily. Cíl práce, zjistit spokojenost pacientů s ošetřovatelskou péčí poskytovanou na interních oddělení v Nemocnici České Budějovice, a.s., byl splněn. Důležité je sledovat zkušenosti pacientů s ošetřovatelskou péčí a průběžně se zajímat o jejich spokojenost, jelikož se jedná o nenahraditelný zdroj informací, vypovídající o kvalitě ošetřovatelské péče z pohledu pacientů - uživatelů péče. Domníváme se, že informace z této práce mohou čerpat všichni zdravotničtí pracovníci i ostatní personál, který se podílí na zdravotnické péči a uspokojování potřeb pacientů. Práci je možné použít také k získání informací pro širokou veřejnost. Tuto práci lze též použít jako výukový materiál pro studenty, kteří se tímto tématem chtějí zabývat. Jelikož současný zdravotnický trend je hlavně spokojený pacient, měla by být spokojenosti pacientů věnována stále větší pozornost.cze
dc.format88 s., 12 s. obr. příloh
dc.format88 s., 12 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkvalitacze
dc.subjectošetřovatelská péčecze
dc.subjectpacientcze
dc.subjectsestracze
dc.subjectspokojenostcze
dc.subjectqualityeng
dc.subjectnursing careeng
dc.subjectpatienteng
dc.subjectnurseeng
dc.subjectsatisfactioneng
dc.titleSpokojenost pacientů jako indikátor kvality ošetřovatelské péčecze
dc.title.alternativePatients´ contentment as an indicator quality of nursing careeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10907
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with patients´ satisfaction as an indicator of nursing care quality. Theoretical part is divided into five chapters and is focused on theoretical bases of nursing, quality of care, patients´ satisfaction, characteristics of investigated work place and patients´ laws. In the research part I deal with patients´ satisfaction with nursing care at internal wards in Hospital České Budějovice, Inc. A quantitative investigation was proved, for data collecting a method of questioning, technique of questioning was used. Research sample was created by 160 hospitalized patients. By means of investigation were proved following working hypotheses. H 1: addressed patients are satisfied with complex nursing care, H 2: addressed patients are satisfied with nursing staff, H 3: addressed patients valuate medical care positively, H 4: addressed patients valuate hospital stay positively. On the base of questionnaires we can say that all working hypotheses were confirmed. The aim of the thesis - to find out patients´ satisfaction with nursing care at internal wards in Hospital České Budějovice, Inc. was fulfilled. It is important to follow patients´ experience with nursing care and at the same time to be interested in their satisfaction as it is irretrievable source of information stating the nursing care quality from the view of patients - users of the care. We think that information from this thesis can be used by all medical workers and other staff participating in medical care and satisfying patients´ needs. The thesis can be also used by broad public. It can be also used as a teaching material for students who want concern this topic. As contemporary medical trend is mainly satisfied patient, more attention should be devoted to patients´ satisfaction.eng
dc.date.accepted2008-06-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul vnitřní lékařstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSchusterová, Marie
dc.description.defence1. Mění se spokojenost pacientů s délkou hospitalizace? 2. Jaké znáte jiné indikátory kvality ošetřovatelské péče? - studentka prokázala znalost dané problematiky. Odpovídala jasně a správně. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam