Komunikace s veřejností v době řešení krizové situace
Abstrakt
Život na naší planetě neexistuje bez rizik. Nikdo není před mimořádnými událostmi a krizovými situacemi chráněn.
Pro Českou republiku jsou pravděpodobné, kromě velkých dopravních havárií a živelních pohrom, jako jsou povodně, požáry, vichřice, sesuvy půdy, sněhové laviny, také havárie s únikem nebezpečných chemických látek.
Výše uvedené předpokládané situace vyžadují okamžitou reakci na tyto události a v mnohých případech jejich řešení vyvolá potřebu komunikace s veřejností.
Za tímto účelem byl v České republice vytvořen systém krizového řízení, který provádí prevenci a korekci krizových situací a při vypuknutí krize uplatňuje specifické postupy vedoucí ke zmírnění účinku krize. Nedílnou součástí činnosti je právě oblast toku informací (krizové komunikace), včetně informovanosti široké veřejnosti.
Výsledkem výše popsané činnosti je plán komunikace s veřejností. Vzhledem k tomu, že žádná právní norma neřeší obsah a strukturu tohoto dokumentu, můj návrh vychází z odborné dostupné literatury, provedené analýzy vybraných ORP a konzultace s odborníky na toto téma.
Informace jsou základem veškerého dění, jsou ale k ničemu, pokud se nedostanou k těm, kterým jsou určeny. Proto by jejich předávání obyvatelstvu mělo hrát stěžejní roli při provádění preventivních opatření před mimořádnými událostmi a krizovými situacemi, stejně tak i v době řešení krizové situace.