Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠuleřová, Kateřina
dc.contributor.authorKovárová, Michaela
dc.date.accessioned2021-12-03T07:57:01Z
dc.date.available2021-12-03T07:57:01Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18214
dc.description.abstractStejně jako v ostatních modernizovaných společnostech prochází instituce rodiny v České republice v posledních padesáti letech natolik zásadní transformací, že se objevuje otázka, zda lze ještě o rodině v tradičním smyslu vůbec hovořit. Tradiční rodina se v současné době stává uspořádáním života spíše už jen u menšiny lidí v České republice. Více než jedna třetina narozených dětí se rodí mimo manželství a mnohdy s nezřejmým statutem otce. Polovina uzavíraných manželství se rozvádí. Dalo by se říci, že se stává čím dál tím rozšířenějším dlouhodobě život bez partnera a dětí. To vše se děje na úkor tradiční rodiny. Teoretická část práce byla zaměřena na rodinu, její definici, funkce, formy partnerského soužití, krize a konflikty v rodině a jejich následky a na rozpad rodiny a jeho následky. Cílem práce bylo zjistit názory dětí z českobudějovických základních a středních škol na tradiční systém rodiny. Tento cíl byl splněn. Výzkum byl uskutečněn pomocí metody dotazování provedené technikou dotazníku. Výzkumný soubor tvořili žáci 9. tříd základních škol a studenti maturitních ročníků středních škol v Českých Budějovicích. Ve výzkumu jsem si stanovila tyto hypotézy: ''Existují rozdíly v názorech žáků 9. tříd ZŠ a studentů maturitních ročníků SŠ.'', ''Žáci 9. tříd ZŠ i studenti maturitních ročníků SŠ preferují manželství před jinými formami rodinného uspořádání.'', ''Žáci 9. tříd ZŠ i studenti maturitních ročníků SŠ preferují tradiční rodinu před jinými formami rodinného uspořádání.'' Všechny tři hypotézy byly výzkumem potvrzeny. Práce by měla posloužit jako zdroj informací pro sociální pracovníky, soudce, pedagogické pracovníky, studenty a jiné zájemce o rodinnou problematiku.cze
dc.format110 s.
dc.format110 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectděticze
dc.subjectmanželstvícze
dc.subjectnázorycze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectrozvodcze
dc.subjectchildreneng
dc.subjectmarriageeng
dc.subjectopinionseng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectdivorceeng
dc.titleNázory dětí na tradiční systém rodinycze
dc.title.alternativeOpinions of children on traditional family systemeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag11246
dc.description.abstract-translatedIdentically as in other modernised societies, the institution of a family in the Czech Republic has been undergoing such a fundamental transformation in the last fifty years that the question appears if it is possible to speak about the family in the traditional sense of word at present. At present, a traditional family has been becoming the arrangement of life only for a minority of people in the Czech Republic. More than one third of children are born outside the matrimony, many times with the unclear father statute. One half of the concluded matrimonies get divorced. It is possible to conclude that the life without a partner and children becomes more and more widespread, at the expense of traditional family. The theoretical part of work focused on the family, its definition, function, forms of partners coexistence, crises and conflicts in the family and their consequences and the disintegration of the family and its consequences. The goal of the work was to find out the opinions of children from elementary and secondary schools in České Budějovice on the traditional family system. This goal was achieved. The research was performed by means of the method of questioning performed by the technique of the questionnaire. The research complex consisted of pupils of 9th years of elementary schools and pupils of last years of secondary schools in České Budějovice. I fixed the following hypotheses for the research: ''There exist differences in opinions of pupils of 9th years of elementary schools and pupils of last years of secondary schools.'', ''Pupils of 9th years of elementary schools as well as last years of secondary schools prefer the marriage to other forms of family arrangement.'', ''Pupils of 9th years of elementary schools as well as last years of secondary schools prefer the traditional family to other forms of family arrangement.'' All the three hypotheses were confirmed by the research. The thesis aims at serving as source of information for social workers, judges, pedagogical employees, students and other persons interested in family issues.eng
dc.date.accepted2008-06-10
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osobycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeČechová, Jana
dc.description.defenceObhajoba diplomové práce: Názory dětí na tradiční systém rodiny. Klasifikace: velmi odbřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam