Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMojžíšová, Adéla
dc.contributor.authorBarnetová, Martina
dc.date.accessioned2021-12-03T07:57:02Z
dc.date.available2021-12-03T07:57:02Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-05-09
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18216
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na zmapování a analýzu současného stavu fungování supervize v oblasti sociálních služeb v Libereckém kraji. Výzkum hledá odpovědi na otázky, v jaké míře v současnosti existuje supervize v sociálních službách v daném regionu a jaká supervize v těchto zařízeních převažuje. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na shromáždění a utřídění běžně dostupných pramenů o supervizi v České republice. Zabývá se vymezením pojmu supervize a historickým kontextem jejího vzniku se zaměřením na oblast sociálních služeb. V této části práce jsou popsány druhy supervize, její základní funkce a struktura supervizního procesu. Teoretická část nastiňuje základní podmínky úspěšného zavádění supervize v organizacích a v této souvislosti se dotýká aktuálního tématu supervize jako součásti standardů kvality sociálních služeb. Cílem teoretické části je vytvořit teoretická východiska pro praktický výzkum a stanovení hypotéz. Praktická část se snaží o zmapování současné situace v supervizním dění v oblasti sociálních služeb. Výzkum proběhl v Libereckém kraji v zařízeních sociálních služeb. Součástí praktické části byl předvýzkum, který byl proveden formou řízeného rozhovoru s pěti supervizory. Vlastní výzkum měl podobu dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, zda supervize v zařízeních funguje, co je nejčastějším předmětem probíhající supervize, jak pracovníci supervizi pojímají a jaký druh supervize v organizacích převažuje. Sekundárně se výzkum zaměřuje na rozbor využívaných forem supervize, frekvenci supervizních sezení a hodnocení supervize pracovníky. Dílčím cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem se vedoucí pracovníci vyrovnávají se zaváděním supervize na svých pracovištích a jak motivují zaměstnance k účasti na supervizi. Z výzkumu v Libereckém kraji jednoznačně vyplývá, že supervize se postupně dostává do povědomí pracovníků v oblasti sociálních služeb. V dané oblasti převažují instituce se zavedenou supervizí na pracovišti, stále však existuje řada organizací, kde supervize z různých důvodů neprobíhá. Ukazuje se, že v zařízeních, kde supervize funguje, je zpravidla vnímána jako jeden z možných způsobů podpory pracovníků v oblasti pomáhajících profesí a její přítomnost v organizaci je hodnocena jako přínos. Výzkum dále mapuje postoje respondentů a jejich názory na osobnost ''dobrého'' supervizora a na etické zásady při supervizi, v této souvislosti obsahuje rovněž praktické návody a doporučení.cze
dc.format120
dc.format120
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsupervizecze
dc.subjectsupervizní procescze
dc.subjectsociální službacze
dc.subjectstandardy kvality sociálních služebcze
dc.subjectsociální prácecze
dc.subjectsupervisioneng
dc.subjectsupervision processeng
dc.subjectsocial serviceseng
dc.subjectquality standards of social serviceseng
dc.subjectsocial workeng
dc.titleVyužití supervize v sociálních službáchcze
dc.title.alternativeUse of Supervision in the Social Serviceseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag12173
dc.description.abstract-translatedThe thesis focuses on mapping and analysis of the current functioning of supervision in social services in the region of Liberec. The research aspires to find answers to the question of the scope of supervision in the social services in the given region and what type of supervision prevails in these facilities. The theoretical part of the thesis focuses on collection and classification of generally available documents on supervision in the Czech Republic. It deals with the definition of the term supervision and the historical context of its creation in the field of social services. This part of the thesis describes the basic functions of supervision, structure of the supervisory process and its types. It draws the basic conditions of a successful introduction of supervision in organisations and in this context deals with the current issue of supervisions as a part of the quality standards of social services. The aim of the theoretical part is to create theoretical starting points for the practical research and determination of hypotheses. The practical part aspires to map the current situation in the supervisory activities in the field of social services. The research was carried on in the region of Liberec in social services facilities. The practical part included a preliminary research performed in the form of a controlled interview with five supervisors. The research itself had a form of a questionnaire. The aim was to find out whether supervision works in the facilities, what is the most frequent topic of the current supervision, how the workers conceive supervision and what type of supervision prevails in the organisations. Secondarily, the research focused on the analysis of the used from of supervision, frequency of supervisory meetings and review of the supervision by the workers. A partial goal of the research was to find out how the head workers cope with the introduction of supervision at their workplaces and how they motivate their employees to participate in the supervision. The research in the region of Liberec unquestionably showed that supervision has been slowly bringing itself to the attention of the workers in the field of social services. Though institutions with supervision introduced at the workplaces prevail in this field, there are still many organisations in which supervision has not been carried on due to various reasons. It has turned out that in facilities with a functioning supervision, it is usually conceived as one of the possible ways how to support the workers in the assisting professions and its presence in the organisation has been considered beneficial. The research maps opinions and attitudes of respondents to a ''good“ supervisor and ethical principles in supervision accompanied by practical instructions and recommendations.eng
dc.date.accepted2008-06-09
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osobycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBřízová, Bohdana
dc.description.defenceBc. Barnetová Martina Obhajoba diplomové práce: Využití supervize v sociálních službách. Klasifikace: výborně Zkouška z předmětu: právo sociálního zabezpečení Průběh: 16 a) řízení v soc. zabezpečení obecně - prameny platné právní úpravy, předmět řízení, subjekty jejich procesní způsobilost. b) Dávky soc. péče dle vyhlášky MPSV č.182/1991 Sb. Klasifikace: výborně Zkouška z předmětu: Sociálně patologické jevy a krizová intervence Průběh: 14 Klasifikace drog, jejich účinky, způsoby užití, somatické, psychické a sociální komplikace a dopady závislosti. Drogová kriminalita. Klasifikace: výborně Zkouška z předmětu: Sociální práce a sociální politiky Průběh: 18 Hmotná nouze, zakotvení v legislativě ČR. Řešení hmot. Nouze pomocí příspěvku na živobytí a doplatku na bydlení (cílová skupina, podmínky nároku), aktivizační plán. Hodnocení průběhu a efektivity intervenčních a preventivních programů Klasifikace: výborně Celkový výsledek státní závěrečné zkoušky: výborně Celkový výsledek studia: absolvovalacze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam