dc.contributor.advisor | Stejskalová, Jana | |
dc.contributor.author | Kysilková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T07:57:05Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T07:57:05Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008-08-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18221 | |
dc.description.abstract | Má diplomová práce se zabývá projevy agresivity a šikany na druhém stupni základních škol. V teoretické části se věnuji vymezení pojmu šikany a agresivity, dále se zaměřuji na účastníky, příčiny, následky, prevenci, diagnostikování a vyšetřování šikany. V praktické části jsou stanoveny tři cíle: zmapovat a zachytit projevy agresivity a šikany na druhém stupni daných základních škol, zjistit, zda vysledované údaje souvisí s celkovým počtem žáků školy a zjistit, jaký postoj zaujímají k problematice šikany a agresivity mezi dětmi samotní pedagogové ZŠ. Pro dosažení prvního a druhého cíle je použita technika dotazníku, který byl rozdán na třech základních školách lišící se celkovým počtem žáků. Pro splnění třetího cíle je použita technika rozhovoru s 20 pedagogy daných základních škol. Všechny tři cíle mé práce byly splněny. Z mého výzkumu vyplývá, že až 30 procent dětí se setkalo s určitou formou agrese a šikany, přičemž jejich výskyt není závislý na celkovém počtu dětí školy. Dále z výzkumu bylo zjištěno, že většina pedagogů nedokáže řešit sama konkrétní případy šikany. | cze |
dc.format | 147 s, 7 s. příloh | |
dc.format | 147 s, 7 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | agresor | cze |
dc.subject | oběť | cze |
dc.subject | šikana | cze |
dc.subject | agresivita | cze |
dc.subject | aggressor | eng |
dc.subject | victim | eng |
dc.subject | bullying | eng |
dc.subject | aggressiveness | eng |
dc.title | PROJEVY AGRESIVITY A ŠIKANY NA DRUHÉM STUPNI ZÁKLADNÍCH ŠKOL | cze |
dc.title.alternative | ACTS OF AGGRESSIVENESS AND BULLYING AT THE SECOND LEVEL OF PRIMARY SCHOOLS | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6802 | |
dc.description.abstract-translated | My diploma thesis deals with the manifestations of aggressiveness and bullying on the second grade of basic schools. In the section dealing with theory I define the concept of bullying and aggressiveness and further I focus on participants, causes, consequences, prevention, diagnosis and process of diagnosis and investigation of bullying. In the section dealing with practice I have defined three aims: To map and depict the manifestations of bullying on the second grade of given basic schools; to find whether the data gathered have any relation to a total number of pupils at school and to find what attitude towards the issue of bullying and aggressiveness among children is held by basic-school teachers themselves. To gather the data for the first and second aim I have used a form which had been handed out in three basic schools with a various number of pupils. To meet the third aim I have questioned twenty teachers of given basic schools. All three aims of my thesis have been fulfilled. My research shows that up to 35 percent of children have experienced a certain form of aggressiveness and bullying while the occurrence thereof does not depend on a total number of pupils. Moreover my research has shown that teachers are not expertly prepared to deal with the issue. | eng |
dc.date.accepted | 2008-09-22 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osoby | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Ramešová, Martina | |
dc.description.defence | Jméno a příjmení studenta: Bc. Lenka Kysilková
Vedoucí práce: Mgr. Jana Stejskalová
Oponent práce: Mgr. Martina Ramešová
Název diplomové práce: Projevy agresivity a šikany na druhém stupni základních škol.
Studentka prezentovala rozsáhlou praktickou část diplomové práce, která byla velice rozsáhlá a tím z části nepatrně nepřehledná. | cze |