Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMěrotská, Monika
dc.contributor.authorŠarešová, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-03T07:57:08Z
dc.date.available2021-12-03T07:57:08Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18226
dc.description.abstractMá diplomová práce na téma Adopce na dálku zambijských dětí má výzkumný charakter. Tato práce je rozdělena do dvou částí, skládajících se z části teoretické a části praktické. Teoretická část je rozložena do devíti kapitol. První kapitola popisuje historii a současný stav Zambie. Druhá kapitola je zaměřena na vývoj osobnosti, zejména v souvislosti se vzděláním. Třetí kapitola popisuje aktivity organizace UNICEF, její zaměření a cíle. Čtvrtá kapitola se zabývá OSN a mezinárodními dokumenty obsahujícími lidská práva. Pátá kapitola řeší oblast na vzdělání a jeho význam v životě jedince. Šestá kapitola přibližuje zambijský školský systém a jeho strukturu. Sedmá kapitola se zaměřuje na projekt Adopce na dálkuŇ. Osmá kapitola se soustředí na organizace, jež realizují projekt Adopce na dálku v Zambii. Devátá kapitola je rozšířena o další organizace, které tento projekt realizují.Praktická část má výzkumný charakter. Cílem diplomové práce bylo zmapovat projekt Adopce na dálku, postoj české veřejnosti k tomuto projektu. Na základě tohoto cíle byly stanoveny tři hypotézy. V první hypotéze předpokládám, že česká veřejnost vnímá projekt Adopce na dálku jako prospěšný,ale nevěří v účelné využití finančních prostředků. V druhé hypotéze předpokládám, že při výběru dětí do tohoto projektu neexistuje žádná diskriminace z hlediska kmenové příslušnosti, rasy a náboženství. Třetí hypotéza předpokládá, že zambijské děti mají zájem o vzdělání a proto vnímají tento projekt jako prospěšný pro jejich budoucí život. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotéz jsem použila metod dotazníku a rozhovoru. Dotazník byl určen pro zambijské děti a veřejnost České Republiky. Rozhovor byl prováděn se zaměstnanci jednotlivých organizací realizujících projekt Adopce na dálku. Celkem bylo rozdáno 170 dotazníků. Návratnost byla 100%.Hypotézy jsou analyzovány na konci praktické části. V závěru jsou shrnuty poznatky z teoretické a praktické části. Poslední části jsou zahrnuty přílohy.cze
dc.format104s.,16.s. obr.příloh.
dc.format104s.,16.s. obr.příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.subjectadopce na dálkucze
dc.subjectZambiecze
dc.subjectvzdělánícze
dc.subjectvývoj osobnosticze
dc.subjectadoption at distanceeng
dc.subjectZambiaeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectindividual developmenteng
dc.titleAdopce na dálku zambijských dětícze
dc.title.alternativeAdoption at a distance of zambian´s childreneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag6854
dc.description.abstract-translatedMy diploma thesis is dealing with extended Adoption at distance of Zambian children and had research character. Thesis is divided into two parts; first one is theoretical, second is practical. Theoretical part consists from nine chapters. Continuously they describe history and actual state of Zambia, individual development especially in relation with education, focus and objectives of UNICEF activities, OSN and international documents dealing with human rights, education and its value in humans live, educational system in Zambia and its structure, extended adoption, organization that are realizing extended adoptions in Zambia and the last chapter is mentioning more organizations, that are realizing this project.The practical part of the thesis has scientific character. The objective of the thesis is to describe the project of extended adoption and the relation of Czech society to this project. In order of this aim three hypothesis have been made. In the first one I assume, that Czech society think that extended adoption is beneficial, but does not believe that the financial assets are not spend on the right purposes. In the second hypothesis I assume, that there is no discrimination in choosing the children taking part in the extended adoption programme based on tribe nationality, race or religion. The last hypothesis assumes that Zambian children are interested in education and that why they think the project is good for their future lives.For approving or declining hypothesis I used the method of questionnaire and discussion. The questionnaires were given to Zambian children and Czech public society. The discussion was realized with employees of certain organizations that are realizing the project of extended adoption programme. Altogether there were 170 questionnaires, 100% of them were returned.The hypothesis are analysed at the end of practical part. In the end there is summary of certain pieces of knowledge from theoretical and practical part. The last part of this diploma thesis contains the appendixes.eng
dc.date.accepted2008-06-09
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a staré osobycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeRejhová, Radka
dc.description.defenceObhajoba diplomové práce: Adopce na dálku zambijských dětí. Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam