Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKotalíková, Jaroslava
dc.contributor.authorAugusta, Martin
dc.date.accessioned2021-12-03T08:51:29Z
dc.date.available2021-12-03T08:51:29Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2008-08-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18245
dc.description.abstractTato závěrečná práce se zabývá problematikou edukace pacientů v přednemocniční neodkladné péči. Jelikož je edukace nedílnou součástí zdravotnictví, je tedy nezbytné, aby byla zahrnuta i ve fázi, která jí předchází v podobě práce zdravotnických záchranářů. Teoretická část závěrečné práce se zabývá pedagogikou, jako základem vzdělávání, edukací pacientů v přednemocniční neodkladné péči, autodiagnostikou a sebereflexí zdravotnických záchranářů jako základním článkem pro jejich další sebezdokonalování v edukaci. Důležitou součástí teoretické části je i komunikace, zvláště pak užití komunikace jako prostředku k navázání kontaktu, který je nezbytný k důvěře mezi pacientem a zdravotnickým záchranářem, ale také zásad komunikace s pacienty se specifickými potřebami, jako například s poruchami sluchu, zraku aj. Do závěru teoretické části je zahrnuta etická problematika přednemocniční neodkladné péče. V praktické části jsou prezentovány výsledky získané pomocí kvantitativního výzkumu sestaveného ze dvou výzkumných souborů. Prvním výzkumným souborem byli zdravotničtí záchranáři z výjezdových stanovišť Tábor a České Budějovice, druhým výzkumným souborem byli pacienti ošetření zdravotnickou záchrannou službou z těchto výjezdových stanovišť. Kvantitativní výzkum byl proveden pomocí dotazníků, které obsahovaly pro zdravotnické záchranáře 13 a pro pacienty 12 uzavřených otázek. Dotazy byly položeny tak, aby z nich bylo možno určit, zda zdravotničtí záchranáři edukují pacienty v přednemocniční neodkladné péči a zda je u nich užití edukace podmíněno výškou dosaženého vzdělání. Výzkumem bylo zjištěno, že zdravotničtí záchranáři s vysokoškolským vzděláním využívají edukaci v podstatně vyšší míře, něž zdravotničtí záchranáři s vyšším odborným a středoškolským vzděláním.cze
dc.format67 s.
dc.format67 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEdukacecze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectZdravotnický záchranářcze
dc.subjectpacientcze
dc.subjectpřednemocniční neodkladná péčecze
dc.subjectEducationeng
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectparamedical rescuereng
dc.subjectpatienteng
dc.subjecturgent pre-hospitalization careeng
dc.titleVýchova (edukace) v přednemocniční neodkladné péčicze
dc.title.alternativeEducation in pre - hospital acute careeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag10127
dc.description.abstract-translatedThis Graduation Paper covers the subject of education provided to patients as a part of their urgent pre-hospitalization care. Since the education has become an integral component of health care, the paramedical members of rescue teams have to deliver it before the care itself is provided. The theoretic section of the Paper deals with pedagogics as the basic discipline of education; with the education of patients going through the urgent pre-hospitalization care; and with the autodiagnostics and self-reflection of the paramedical rescuers, which are essential conditions of their improvement in the art of providing education. As an important part of the theoretical section comes communication, first and foremost communication as a means used to create a relation of mutual trust between the patient and the paramedical rescuer, but also communication with patients having specific needs such as those hard of hearing, patients with partial sight or similar disabilities. The final part of the theoretical section treats the issues of ethics as encountered in the urgent pre-hospitalization care. The practical section of the Paper presents the results of a quantitative survey encompassing two research sets. The first set consisted of paramedical rescuers based in Emergency Centers in the towns of Tábor and České Budějovice; the second set comprised patients treated by the Paramedical Rescue Service staff operating from the above-specified Centers. The survey, carried out as a quantitative survey, relied on questionnaires containing 13 questions for the paramedical rescuers and 12 so-called closed questions (with predefined optional answers) for the patients. The questions were asked so as to reveal whether the paramedical rescuers educated the patients undergoing the urgent pre-hospitalization care, and whether the rescuers' educational performance depended on their own level of education completed. The survey concluded that the university educated paramedical rescuers achieved much better educational performance than those having completed vocational high-school or general high-school education.eng
dc.date.accepted2009-06-23
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZdravotnický záchranářcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePodhorská, Renata
dc.description.defenceMetodika: kvantitativní výzkum, prezentace grafů. Hypotézy 2: 1. Zdrav. záchranáři nedost. edukují pacienty 2. Zdrav. záchranáři s vysokoškolským vzděláním provádějí edukaci pacientů v PNP. Hypotéza č. 1 byla vyvrácena. Hypotéza č. 2 byla potvrzena. Cíl: dle studenta byl splněn. Vedoucí práce: navrhl klasifikaci velmi dobře. Oponentský posudek:: - zásadní rozpor v naplnění cíle 1 - 2 grafy na 1 stránce - navrhovaná klasifikace: dobře Mgr. Šnorek: podtrhnul, že edukace=výchova a vzdělávání, nejen výchova.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam