Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFrancová, Hana
dc.contributor.authorChudárková, Alice
dc.date.accessioned2021-12-03T08:51:56Z
dc.date.available2021-12-03T08:51:56Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18326
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá krizovými situacemi v životě dětí a mládeže a organizacemi, které jim v těchto situacích pomáhají. Dílčím cílem bylo zmapování nejčastěji se vyskytujících krizových situací a zjištění, zda zlínské děti vědí, kam se v případě nouze obrátit. Při práci jsem využila metod kvantitativních i kvalitativních. Zvolenou technikou u kvantitativního výzkumu byl dotazník pro děti a mládež, u kvalitativního výzkumu u odborných pracovníků jednotlivých organizací jsem použila techniku polostandardizovaného rozhovoru. Výzkumem byla potvrzena hypotéza předpokládající, že děti a mládež ve městě Zlín jsou nedostatečně informováni o možnostech pomoci v případě krizové situace. Sociální pracovníci upozorňují, že je důležitá primární prevence - preventivní programy ve školách, na ulicích a v nízkoprahových zařízeních. Organizace ve Zlíně nabízí celou řadu primárních i sekundárních preventivních programů. Od volnočasových aktivit přes přednášky ve školách až po psychologické poradenství. Ty umožňují dětem získat větší rozhled, pokud jde o jejich práva a povinnosti, a získat jistotu pro případ, že se ocitnou v těžce řešitelné životní situaci. Výsledky výzkumu prokázaly, že zde ještě existuje značný prostor pro edukaci žáků základních škol v tomto směru. Zpracované výsledky byly předány odborným pracovníkům organizací, s nimiž byl veden rozhovor, a dále budou sloužit jako zpětná vazba pro jejich práci. Bakalářská práce může sloužit k přehodnocení efektivnosti programů pro žáky základních škol a může vést ke zvýšení počtu přednášek pořádaných pro žáky ve školách.cze
dc.format53 s., 3 s. příloh
dc.format53 s., 3 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKrizová situacecze
dc.subjectnezisková organizacecze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectrozvodcze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectCrisis situationeng
dc.subjectnot-for-profit organizationeng
dc.subjectchildeng
dc.subjectdivorceeng
dc.subjectpreventioneng
dc.titleOrganizace pro děti v krizové situaci ve městě Zlíncze
dc.title.alternativeOrganizations for children in crisis situation in the city of Zlíneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag12944
dc.description.abstract-translatedThe Bachelor thesis deals with crisis situations in the lives of children and young people, as well as with organizations that help them in such situations. Its partial aim was mapping the most frequent crisis situations and finding whether the children of the city of Zlín knew where to turn in the case of need. I made use of both quantitative and qualitative methods in elaborating the thesis. The technique chosen for the quantitative research was that of a questionnaire for children and young people; as to the qualitative research of professionals from organizations, I used the technique of semi-standardized interviews. The research confirmed the hypothesis that assumed that children and young people in the city of Zlín were informed insufficiently about the possibilities of help in the case of a crisis situation. Social workers warn that primary prevention is important - preventive programmes at schools, in the streets and in low-threshold facilities. Organizations in the city of Zlín offer a numer of both primary and secondary preventive programmes, from spare-time activities through lectures at schools up to psychological counselling. Such programmes enable children to gain better knowledge of their rights and duties as well as to acquire certainty in case they get into a hard-to-solve life situation. The results of the research proved that there was still considerable space for the education of primary school pupils in this respekt. The results processed were passed over to the professionals from thed organizations where the interview had taken place, and further they will serve as a feedback for their work. The Bachelor thesis may serve for re-evaluation of the effectiveness of programmes for primary school pupils and lead to an increase in numbers of lectures organized for the pupils at schools.eng
dc.date.accepted2009-09-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKovárnová, Šárka
dc.description.defenceJméno, příjmení, titul: Alice CHUDÁRKOVÁ Téma bakalářské práce: Organizace pro děti v krizové situaci ve městě Zlín Průběh obhajoby bakalářské práce: Bakalářská práce splňuje požadavky kladené na tento typ prací. V současnosti je práce využívána organizacemi poskytujícími odbornou pomoc dětem v krizi. Komise ocenila využití více technik sběru dat - dotazník pro žáky ZŠ a rozhovor s pedagogy. Autorka práce dokázala odpovědět na otázku týkající se systému včasné intervence a prognózy služeb pro děti v krizi. Drobný nedostatek členové komise spatřují v interpretaci dat v diskusní části. Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam