Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBízková, Marie
dc.contributor.authorBrožová, Pavla
dc.date.accessioned2021-12-03T08:52:07Z
dc.date.available2021-12-03T08:52:07Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18349
dc.description.abstractTématem této bakalářské práce jsou ''Metody rozvoje jemné a hrubé motoriky u zrakově postižených dětí''. V teoretické části jsem se zaměřila na objasnění pojmů zrak, vývoj zrakového vnímání a pak také zrakově postižené dítě. Dále jsem zde uvedla pojmy hrubá a jemná motorika, které jsem definovala ve vztahu k dětem se zrakovým postižením v předškolním věku. V praktické části práce se věnuji popisu cíle práce, metod výzkumu a vlastních výsledků. Cílem výzkumu bylo zjistit úroveň rozvoje jemné a hrubé motoriky u zrakově postižených dětí v předškolním věku a také u dětí v běžné mateřské škole. Dalším krokem bylo porovnání výsledků z obou mateřských škol. Hypotézu jsem si stanovila takto: Úroveň rozvoje jemné a hrubé motoriky je lepší u dětí v běžné mateřské škole než u dětí v mateřské škole pro zrakově postižené. Pro realizaci výzkumné části práce jsem zvolila kvantitativní typ výzkumu, techniku řízeného pozorování. Výzkum probíhal ve dvou mateřských školách v Českých Budějovicích. Jednou z nich byla mateřská škola pro zrakově postižené, druhou pak běžná mateřská škola. Celkem bylo provedeno 200 řízených pozorování. Výzkumný soubor se skládal z 50 dětí v předškolním věku. Výsledky výzkumu ukázaly, že rozvoj motoriky je u zrakově postižených dětí na vyšší úrovni než u dětí v běžné mateřské škole. V oblasti jemné motoriky se po porovnání výsledků projevily značné rozdíly mezi mateřskými školami. V oblasti hrubé motoriky rozdíly nebyly tak veliké. Hypotéza se mi tedy nepotvrdila. Uvedenou bakalářskou práci je možno využít jako studijní materiál pro studenty zdravotně sociální fakulty, neboť tato problematika není v žádné publikaci uceleně zpracována.cze
dc.format67 s., 1 s. obr. příloh
dc.format67 s., 1 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDítě předškolního věkucze
dc.subjectDítě se zrakovým postiženímcze
dc.subjectMotorikacze
dc.subjectPsychomotorické hrycze
dc.subjectZrakcze
dc.subjectMotor skillseng
dc.subjectPreschool age childeng
dc.subjectPsychomotor gameseng
dc.subjectVisioneng
dc.subjectVisually impaired childeng
dc.titleMetody rozvoje jemné a hrubé motoriky u zrakově postižených dětí.cze
dc.title.alternativeMethods of development of fine and gross motor skills of visually impaired children.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13016
dc.description.abstract-translatedThe theme of the bachelor's paper is ''Methods of development of fine and gross motor skills of visually impaired children“. The theoretical part is aimed at clarification of the terms ''vision“, ''development of visual perception“, and also ''visually impaired child“. I have further introduced there the terms ''gross and fine motor skills“, which I defined in relation to children with visual impairment in pre-school age. The practical part of the paper is dedicated to the description of the objective of the work, research methods, and the results obtained. The objective of the research was to establish the level of development of fine and gross motor skills of visually impaired children in pre-school age, as well as of children in an ordinary nursery school. The following step was comparison of the results from both nursery schools. My hypothesis was stated as follows: ''The level of development of fine and gross motor skills of children in an ordinary nursery school is better than that of children in a nursery school for visually impaired“. For performance of the research part of the work, I have chosen quantitative type of research, the method of controlled observation. The research took place in two nursery schools in České Budějovice. One of them was a nursery school for visually impaired children; the other was an ordinary nursery school. The total number of controlled observations performed was 200. The research set constituted of 50 children in pre-school age. The research results have shown that the development of motor skills of visually impaired children is at higher level than that of children in an ordinary nursery school. In the area of fine motor skills, significant differences between the two nursery schools have surfaced after comparison of the results. The differences in the area of gross motor skills were less marked. Consequently, my hypothesis did not prove true. The bachelor's paper in question can be used as a study material for the students of the Faculty of Health and Social Studies, as there is no publication comprehensively elaborating those issues.eng
dc.date.accepted2009-06-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJánský, Petr
dc.description.defencePrůběh obhajoby bakalářské práce: Otázka od vedoucího práce: Nezbytnost rozvoje jemné a hrubé motoriky u dětí zrakově postižených v návaznosti na spolupráci pedagogů zmíněných škol a osvěty u laické veřejnosti. Otázka od oponenta: Považujete zpracované téma jako vhodný výchozí bod pro další odbornou práci? Otázky od komise: Na základě čeho jste si stanovila počet respondentů? Jaké zrakové postižení respondenti měli? Na jakém podkladě se hrubá a jemná motorika rozvíjí? - hodnocení navržené vedoucí práce: výborně - hodnocení navržené oponentem: výborně Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam