Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBízková, Marie
dc.contributor.authorŠtočková, Šárka
dc.date.accessioned2021-12-03T08:52:10Z
dc.date.available2021-12-03T08:52:10Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18354
dc.description.abstractTeoretická část této bakalářské práce je zaměřena na vývoj zrakového vnímání, a to od narození dítěte až po předškolní věk, dále potom na pleoptická a ortoptická cvičení. Zmiňuji se zde také o anatomii zrakového orgánu, o zrakových vadách dětského věku. Podrobněji je v teoretické části rozebráno binokulární vidění, protože pleoptická a ortoptická cvičení jsou zaměřena právě na poruchy binokulárního vidění (šilhání a tupozrakost). V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřen na koordinaci oko-ruka u dětí předškolního věku v běžné mateřské škole a v mateřské škole pro zrakově postižené. Výzkumná část byla realizována pomocí řízených pozorování v obou typech mateřských škol. Bylo provedeno celkem 200 řízených pozorování. Cílem této bakalářské práce je zjistit úroveň zrakové koordinace u dětí v mateřské škole pro zrakově postižené a v běžné mateřské škole. Hypotézu jsem si stanovila takto: Děti v mateřské škole pro zrakově postižené mají lepší zrakovou koordinaci, protože ji rozvíjí i pomocí pleoptických a ortoptických cvičení, oproti dětem v běžné mateřské škole, které rozvíjí zrakovou koordinaci pouze pomocí her a kreslení. Po srovnání výsledků z mateřských škol výzkum dokládá, že děti předškolního věku v mateřské škole pro zrakově postižené mají lepší koordinaci oko-ruka, než děti téhož věku v běžné mateřské škole. Hypotéza se mi tedy potvrdila. Práce by mohla posloužit jako studijní materiál, neboť tato problematika není uceleně zpracovaná v žádné publikaci.cze
dc.format68 s., 12 s. obr. příloh
dc.format68 s., 12 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectBinokulární viděnícze
dc.subjectOrtoptická cvičenícze
dc.subjectPleoptická cvičenícze
dc.subjectŠilhánícze
dc.subjectTupozrakostcze
dc.subjectZrakcze
dc.subjectAmblyopiaeng
dc.subjectBinocular visioneng
dc.subjectOrthoptic trainingeng
dc.subjectPleoptic trainingeng
dc.subjectStrabismuseng
dc.subjectVisioneng
dc.titlePleoptická a ortoptická cvičení u zrakově postižených dětí předškolního věku.cze
dc.title.alternativePleoptic and orthoptic training for visually impaired children in preschool age.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13021
dc.description.abstract-translatedThe theoretical part of this bachelor's paper is aimed at the development of visual perception since the child’s birth until pre-school age, and further at pleoptic and orthoptic training. The paper also mentions the anatomy of the organ of vision, and the eyesight impairments of childhood. The theoretical part examines in more detail binocular vision, as pleoptic and orthoptic training are aimed exactly at binocular vision impairments (strabismus and amblyopia). The practical part presents the results of the research, which was focused on eye/hand coordination of pre-school children in an ordinary nursery school and in a nursery school for visually impaired children. The research part was performed by means of controlled observations in both types of nursery school. In total, 200 controlled observations were performed. The objective of this bachelor's paper is to establish the level of visual coordination of children in a nursery school for visually impaired and in an ordinary nursery school. My hypothesis was stated as follows: ''Because children in a nursery school for visually impaired develop visual coordination also by means of pleoptic and orthoptic training, they have better visual coordination compared to children in an ordinary nursery school, who develop visual coordination only through games and drawing“. Upon comparison of the results from the two nursery schools, the research has proven that children of pre-school age in a nursery school for visually impaired have better eye/hand coordination than children of the same age in an ordinary nursery school. Thus, my hypothesis proved true. The paper could serve as a study material, as those issues are not comprehensively elaborated in any publication.eng
dc.date.accepted2009-06-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJánský, Petr
dc.description.defenceOtázka od vedoucího práce: Vhodnost a výhodnost zařazení dětí do mateřské školy pro zrakově postižené, výsledky spolupráce speciálního pedagoga a očních sester při nápravě binokulárního vidění. Otázka od oponenta: Setkala jste se v praxi s případem, který se vymykal ověřené platnosti Vašich hypotéz? ( Dobré výsledky z běžné Mateřské školy). Otázky od komise: Jak jste stanovila hypotézu? Víte o používání alternativních metod využ. I v běžných MŠ? - hodnocení od vedoucího práce: výborně - hodnocení od oponenta: výborně Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam