Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠulistová, Radka
dc.contributor.authorPinesová, Stanislava
dc.date.accessioned2021-12-03T08:52:17Z
dc.date.available2021-12-03T08:52:17Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18367
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem ,,Edukační činnost v oblasti primární prevence sociálně patologických jevů na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií'' se zabývá tím, jak by měla probíhat správná edukace žáků ve školách. Jaké protidrogové programy fungují ve znojemském regionu, jestli se školy řídí Rámcovým vzdělávacím programem, jak funguje Minimální preventivní program na školách a co je to primární prevence. Cílem práce je zhodnotit jak je realizována primární prevence patologických jevů ve školách na okrese Znojmo. K tomuto cíli jsou stanoveny tři hypotézy. První hypotéza se zaměřila na to, zda je edukace žáků v oblasti primární prevence dostatečná. Druhá hypotéza se zaměřila na to, zda ve školách realizují Minimální preventivní program učitelé těchto škol a třetí hypotéza byla zaměřena na to, jak často si školy zvou ke spolupráci na realizaci Minimálního preventivního programu odborníky. Data byla získána dotazníkovým šetřením a rozhovorem s pedagogy. Dotazníkové šetření probíhalo na pěti školách na okrese Znojmo - na třech základních školách (ZŠ Kravsko, ZŠ Šumná a ZŠ Václavské náměstí), na jedné základní škole praktické (ZŠ praktická Znojmo) a jednom víceletém gymnáziu (osmileté gymnázium Znojmo). Šetření bylo vedeno jak mezi žáky, tak mezi pedagogy. Skladba otázek byla taková, že se odpovědi žáků a pedagogů mohly navzájem potvrzovat či vyvracet. Z provedeného šetření tedy vyplývá, že edukace žáků na školách v oblasti primární prevence patologických jevů je nedostatečná, učitelé i žáci uvedli, že protidrogová prevence probíhá ve vyučovacích hodinách minimálně. Ve školách realizují Minimální preventivní programy učitelé těchto škol. Školy zvou ke spolupráci na realizaci Minimálního preventivního programu odborníky 1-2x ročně, jen ve výjimečných případech častěji. Žáci i pedagogové by uvítali častější protidrogové přednášky.cze
dc.format79 s., 10 s. příloh
dc.format79 s., 10 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEdukacecze
dc.subjectKomplexní program primární prevencecze
dc.subjectMinimální preventivní programcze
dc.subjectPatologické jevycze
dc.subjectPrimární prevencecze
dc.subjecteducationeng
dc.subjectComplex Programme of primary preventioneng
dc.subjectMinimum Preventive Programmeeng
dc.subjectPathological phenomenaeng
dc.subjectPrimary preventioneng
dc.titleEdukační činnost v oblasti primární prevence sociálně patologických jevů na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnáziícze
dc.title.alternativeEducational activity in the area of primary prevention of social-pathological phenomena on the 2nd degree of basic schools and the lower degree of 8-year grammar schools gymnasiumeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13039
dc.description.abstract-translatedBacelor´s thesis ''Educational activity in the area of primary prevention of social-pathological phenomena on the 2nd degree of basic schools and the lower degree of 8-year grammar schools'' focuses on the manner how correct education of pupils is to be pursued. It examines what anti-drugs programmes exist in the district of Znojmo, whether schools follow the Framevork Educational Programme, how the Minimum Preventive Programme performs and what the primary prevention is. The objective of the thesis is to evaluate how the Minimum Preventive Programme is conducted at schools. Three hypotheses were raised in respect of the objective. The first hypothesis focused on the issue whether education of pupils in the area of primary prevention was sufficient. The second hypothesis addressed the question whether the Minimum Preventive Programme condukted at schools was implemented by teachers while the third hypotesis was focused on the issue how often schools invited specialist to cooperate in the programmes . The data were obtained by means of questionnaire research and interview with teachers. The questionnaire research took place at five schools in the district of Znojmo - at three basic schools (Šumná, Kravsko and Václavské náměstí), one practical basic school (Znojmo) and one gramar school (Znojmo). The research was conducted among both the pupils and the teachers. The structure of the questions allowed mutual confirmation of rebuttal of answers providet by pupils and teachers. From the conducted research it follows that education of pupils at schools in the area of anti-drug prevention is insufficient; both teachers and pupils stated that the anti-drug prevention was conducted minimally within classes. At schools, the Minimum Preventive Programmes are run by teachers. Schools invite specialists to cooperate in the Minimum Preventive Programmes only once or twice a year; more frequent lectures are exceptional. Both pupils and teachers would welcome more frequent anti-drug lectures.eng
dc.date.accepted2009-06-23
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePrevence a rehabilitace sociální patologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠvestková, Renata
dc.description.defencePředsedkyně komise seznámila komisi s hodnocením BP. Studentka seznámila komisi s praktickou částí BP. Oponent BP seznámil komisi se svým posudkem a otázkami k obhajobě. Studentka na ně odpověděla. Doc. Záškodná seznámila komisi s posudkem vedoucího BP a otázkami k obhajobě, studentka je zodpověděla. Předsedkyně komise se dotazovala studentky na pojem hypotéza. Mgr. Vácha oponoval studentce k části praktické i teoretické (absence legislativy, metodické nesrovnalosti). Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam