dc.contributor.advisor | Michálková, Helena | |
dc.contributor.author | Smolová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T08:52:47Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T08:52:47Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18412 | |
dc.description.abstract | Tato práce zpracovává problematiku registrace nelékařských zdravotnických pracovníků, jako systému dokládání celoživotního vzdělávání. Moderní doba si žádá zvýšené nároky ve všech oborech a ve zdravotnictví obzvláště. Aby bylo zajištěno poskytování kvalitní ošetřovatelské péče kompetentními pracovníky, bylo nutné nastavit podmínky k oprávnění vykonávat zdravotnické povolání samostatně bez odborného dohledu. A tyto podmínky vymezuje registrační systém, který je určený zákonem.
Naším cílem bylo zjistit názory sester v praxi na registraci. Jaký je vliv registrace na další vzdělávání sester a zmapovat co sestrám brání ve vzdělávání. Jakým formám celoživotního vzdělávání dávají sestry přednost a zda zaměstnavatel podporuje sestry v celoživotním vzdělávání a jakým způsobem. Ke zpracování těchto informací jsme si zvolily kvantitativní výzkum. Pro sběr dat byl sestaven dotazník pro sestry na který reagovalo 106 respondentů.
Výzkum prokázal, že sestry dávají ve vzdělávání přednost pasivní účasti na akcích jako jsou semináře, konference. Většina sester si myslí, že je nutné vzdělávat se v oboru. Dále jsme zjistily, že více než polovina dotázaných sester chce mít všeobecný přehled a vzdělává se i v jiných oborech než je jejich specializace. Většina dotázaných sester uvedla, že se vzdělává častěji než před zavedením registrace. Největší překážkou je pro sestry finanční a časová náročnost vzdělávacích akcí. | cze |
dc.format | 56 s., 15 s. příloh | |
dc.format | 56 s., 15 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | ošetřovatelství | cze |
dc.subject | sestra | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | odborná způsobilost | cze |
dc.subject | registrace | cze |
dc.subject | kredity | cze |
dc.subject | legislativa | cze |
dc.subject | nursing | eng |
dc.subject | nurse | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | professional qualifications | eng |
dc.subject | registration | eng |
dc.subject | credit | eng |
dc.subject | legislation | eng |
dc.title | Podpora registru celoživotního vzdělání sester | cze |
dc.title.alternative | The support of lifelong learning register of nurses | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 13135 | |
dc.description.abstract-translated | This work deals with the issue of registration of non-medical health care workers as the system of documentation of lifelong education. Contemporary world lays increased demands in all disciplines, particularly in health care. In order to ensure provision of high-quality nursing care by competent workers, conditions for authorization to execute health care profession independently without professional supervision had to be set. And those conditions are defined by the registration system specified by law.
Our goal was to ascertain the practical nurses’ opinions on registration. To find out what the influence of registration on further nurse education is and to map what prevents nurses from education. To ascertain which forms of lifelong education are preferred by nurses and whether the employer supports nurses in lifelong education and in what manner. We selected quantitative research to process such information. A questionnaire for nurses was drawn up for data collection and 106 respondents reacted to it.
The research showed that nurses prefer passive participation in events like seminars and conferences in education. Most nurses think that it is necessary to educate themselves in their discipline. Further we have found out that more than a half of the nurses inquired want to have general knowledge and educate themselves also in other disciplines than their specialization. Most inquired nurses have stated that they educate themselves more frequently than before the introduction of registration. The biggest obstacle for nurses consists in financial and time demandingness of the educational events. | eng |
dc.date.accepted | 2009-06-18 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Všeobecná sestra | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Duková, Ivana | |
dc.description.defence | Myslíte si, že v příštích letech bude v dalším vzdělávání zdravotníků převažovat způsob pomocí e-learningu nebo dosavadní forma odborných seminářů? Který z daných způsobů doporučujete Vy a proč?
Studentka vyjadřuje svůj názor na problematiku.
Klasifikace: Výborně | cze |