Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPolanová, Alena
dc.contributor.authorMinařík, Martin
dc.date.accessioned2021-12-03T08:53:09Z
dc.date.available2021-12-03T08:53:09Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18439
dc.description.abstractBakalářská práce ''Začlenění vysokoškolsky vzdělané sestry do multidisciplinárního týmu'' se zabývá začleněním sestry na pracoviště, kde k takovéto spolupráci může docházet a dochází. V teoretické části poukazuje na vývoj ošetřovatelství, dnešní podmínky pro výkon povolání, role sester a vztahy se kterými se musí vypořádávat. Nastiňuje co je tým, zdravotnický multidisciplinární tým a výhody multidisciplinarity. Poukazuje i na možné patologické jevy při špatném přijetí a spolupráci. Vysokoškolsky vzdělaná sestra se začala vyskytovat na nejrůznějších odděleních, kde je členem ošetřovatelských týmů a pracuje i na úrovni týmů multidisciplinárních. Prvním cílem práce bylo zjistit, zda jsou vysokoškolsky vzdělané sestry začleněny do multidisciplinárního týmu. A druhým stanoveným cílem bylo zjistit, jak přijímají vysokoškolsky vzdělané sestry lékaři. Ke sběru informací a dosažení cíle, byla použita kvantitativní metoda dotazování pomocí anonymního dotazníku, který byl sestaven na základě informací načerpaných z odborné literatury a rozdělen na dvě části. První část dotazníku tvořily otázky pro všechny členy multidisciplinárního týmu a druhá část byla speciálně určena pro vysokoškolsky vzdělané sestry. Z výsledků kvantitativního výzkumu je zjevné, že vysokoškolsky vzdělané sestry jsou začleněny do týmu, což potvrdilo první hypotézu, že vysokoškolsky vzdělané sestry jsou začleněny do multidisciplinárního týmu. Druhá hypotéza -Vysokoškolsky vzdělané sestry nejsou akceptovány lékaři- byla také potvrzena. Naopak třetí hypotéza -Vysokoškolsky vzdělané sestry jsou akceptovány středoškolskými sestrami- nebyla potvrzena.Výsledky práce mohou být uplatněny ve vyšším a vysokém managementu nemocnice a měly by být využity ke zkvalitnění péče o klienta.cze
dc.format64 s., 5. s. příloh - dotazník
dc.format64 s., 5. s. příloh - dotazník
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVšeobecná sestracze
dc.subjectMultidisciplinární týmcze
dc.subjectTýmová spoluprácecze
dc.subjectVysokoškolsky vzdělaná sestracze
dc.subjectRole sestercze
dc.subjectGeneral Nurseeng
dc.subjectMultidisciplinary teameng
dc.subjectTeamworkeng
dc.subjectUniversity-educated nurseseng
dc.subjectRoles played by nurseseng
dc.titleZačlenění vysokoškolsky vzdělané sestry do multidisciplinárního týmu.cze
dc.title.alternativeIncorporation of university graduated nurses into the multidisciplinary team.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13163
dc.description.abstract-translatedMy bachelor thesis ''Integration of university-educated nurses into multidisciplinary teams''deals with integration of nurses into working teams where such cooperation takes place. The theoretical part of the thesis refers to the history of nursing, the today´s conditions for this profession, roles played by nurses and relations they have to cope with. The thesis outlines the concepts of team, medical multidisciplinary team and advantages of multidisciplinarity. It also points to potential pathological phenomena in case of poor acceptance and cooperation. University-educated nurses have been working in various departments as members of nursing teams, as well as multidisciplinary teams. The first objective of my thesis was to find out whether university-educated nurses are included into multidisciplinary teams. The second objective of my thesis was to find out how the university-educated nurses are accepted by medical doctors. A quantitative method using anonymous questionnaires was used to collect the data and to meet the established objectives; the questionnaire was developed based on information obtained from professional literature and it was divided into two sections. The first section contained questions for all members of the multidisciplinary teams and the other section was intended specifically for the university-educated nurses. The results of the quantitative survey have shown that university-educated nurses have been included into teams, i.e. the hypothesis - The university-educated nurses are included into multidisciplinary teams - has been confirmed. The second hypothesis - The university-educated nurses are not accepted by medical doctors - has been also confirmed. On the contrary, the third hypothesis - University-educated nurses are accepted by nurses with secondary education - has not been confirmed.Results of this thesis may be used by the higher and top management of the surveyed hospital and they should be also used for improvement of care of the clients.eng
dc.date.accepted2009-06-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDuka, Martin
dc.description.defenceCo by mohla ještě vrchní sestra na oddělení zlepšit, aby vysokoškolsky vzdělané sestry byly lépe ještě začleněny do multidisciplinárního týmu? Doc. Sedláková - Pokuste se obhájit svojí práci Student vysvětluje postup při psaní BP, práce byla zkontrolována učitelem českého jazyka. Bc. Polanová - vysvětluje význam práce pro praxi Doc. Sedláková - Jaký máte pocit z vlastní práce? Student se domnívá, že cíl byl splněn MUDr. Cypro - Práce je přínosná pro praxi Doc. Bártlová - Komise - práce nemá zásadní chyby PhDr. Trešlová - syndrom vyhoření patří do problematiky adaptace pracovníka Klasifikace: Velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam