Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPavelková, Zdeňka
dc.contributor.authorDivoková, Jitka
dc.date.accessioned2021-12-03T08:53:50Z
dc.date.available2021-12-03T08:53:50Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18484
dc.description.abstractABSTRAKT Od 1.1.2008 vstoupil v platnost Zákon 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů. Tento zákon zavádí do praxe dlouho připravované regulační poplatky, přesně stanovuje, jaké výkony budou zpoplatněny 30, 60 nebo 90 korunami. Tímto se finanční spoluúčast klientů stává legislativně platnou a oprávněnou. Zavedení poplatků má za úkol snížit nadužívání ošetřovatelské péče, zefektivnit stávající ošetřovatelskou péči a dosáhnout toho, aby klienti začali lépe pečovat o svůj zdravotní stav, aby se zabývali především prevencí, dodržovali životosprávu a své investice směřovali správným směrem. V teoretické části jsme se zabývali pojmem regulačních poplatků ve zdravotnictví, které fungují jako spoluúčast klientů na financování zdravotní péče, jak a kam se regulační poplatky odvádí. Zabývali jsme se také administrativou vybírání regulačních poplatků. V teoretické části také byly zmíněny zkušenosti se zdravotnickými reformami ze zahraničí na Slovensku, Německu a v Rakousku. Důležitou součástí zdravotnické reformy je také role sestry, její komunikační dovednosti, povinnosti ve vztahu k regulačním poplatkům. Zabývali jsme se etickými a psychologickými hledisky vztahu sestry a klienta a faktory, které ovlivňují chování sestry. V rámci šetření byly stanovené cíle práce. Zjistit dopad regulačních poplatků na vztah mezi všeobecnými sestrami a klienty. Zjistit úroveň informovanosti sester týkající se vybírání regulačních poplatků. Zjistit schopnosti sester k poskytování kvalitních informací pacientům. Zjistit, zda pacient, coby poplatník očekává lepší ošetřovatelskou péči. Cíle byly zkoumány na základě vytvořených hypotéz. Hypotéza 1, ve které jsme předpokládali, že regulační poplatky ve zdravotnictví mají negativní dopad na vztah mezi všeobecnými sestrami a klienty, hypotéza 2, ve které jsme předpokládali, že sestry i klienti hodnotí všeobecnou informovanost o poplatcích jako nedostatečnou, hypotéza 3 předpokládá, že sestry neumí poskytnout pacientům kvalitní informace, týkající se problematiky regulačních poplatků a hypotéza 4 předpokládá, že na základě regulačních poplatků pacient vyžaduje lepší ošetřovatelskou péči. Zlepšení ošetřovatelské péče, které je možné provést ihned, bez ohledu na výběr regulačních poplatků je v možnostech každého jednotlivce. Toto zlepšení vyžaduje úsměv, trpělivost, představení se a podání ruky, což by se mělo stát samozřejmostí. V souvislosti se zlepšením péče by každé zdravotnické zařízení mělo pravidelně vydávat zprávy s přehledem, jak nakládá s vybranými prostředky, které by měly být k dispozici i plátcům těchto poplatků, což by mělo napomáhat ke zlepšování informovanosti klientů.cze
dc.format69 s.
dc.format69 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectregulační poplatkycze
dc.subjectklienticze
dc.subjectsestrycze
dc.subjectošetřovatelská péčecze
dc.subjectinformovanostcze
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectregulation charges/feeseng
dc.subjectclientseng
dc.subjectnurseseng
dc.subjectnursing careeng
dc.subjectknowingeng
dc.subjectcominicationeng
dc.titleVLIV REGULAČNÍCH POPLATKŮ NA VZTAH MEZI VŠEOBECNÝMI SESTRAMI A KLIENTYcze
dc.title.alternativeInfluence regulation charges on relationship between nurses and klientseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13220
dc.description.abstract-translatedInfluence regulation charges on relationship between nurses and klients ABSTRACT On 1.1.2008 Act No. 261/2007 Coll. on stabilization of public budget came into force and became effective. This law implements into practice the long-prepared regulation fees, defines precisely what medical procedures will be subject to CZK 30, 60 or 90 fee. This way the financial involvement/contribution of the clients becomes legislatively valid and justified. Introduction of fees is aimed at reducing the excessive use of medical care, making the existing medical care more effective. The result of that should be the clients better taking care of their health and thinking of prevention, maintaining proper regimen and directing their investments at the right direction. In the theoretical part we have dealt with the concept of regulation fees in health service which work as a financial contribution of citizens to health care funding, and with the fact how and where the regulation fees are levied to. The administration of collection of regulation fees is treated as well. The theoretical part also mentions the experience with health service reforms in abroad, that is in Slovakia, Germany and Austria. An important part of the health care reform is the role of a nurse, her communication skills and duties in relation to regulation fees. We treated the ethic and psychological viewpoints of the relationship between the patient (client) and a nurse, and the factors which affect the behaviour of a nurse. The aims of the degree paper were determined within the survey: to ascertain the impact of regulation fees on the relationship between general nurses and clients, to ascertain the level of awareness of nurses regarding the collecting of regulation fees, to ascertain the abilities of nurses to provide correct information to patients, and to find out whether the patient, as a client, expects better medical care. The aims were investigated on the basis of hypotheses created. Hypothesis 1 in which we assumed that regulation fees in health service had negative impact on the relation between general nurses and clients; Hypothesis 2 in which we assumed that both the nurses and clients evaluated general awareness of fees as insufficient; Hypothesis 3 assuming that nurses are not able to provide patients with correct and complete information regarding the issues of regulation fees; and Hypothesis 4 assuming that patients require better medical care based on regulation fees. Improvement of medical care which can be implemented immediately irrespective to the collection of regulation fees is within the compass of every individual. This improvement requires a smile, patience, introducing of both the nurse and a patient and holding out a hand which should become a matter of course. In connection with the improvement of care each health care facility should issue publicly available regular reports, about how it spends the collected regulation fees which should help to improve the awareness of the clients/patients.eng
dc.date.accepted2009-06-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeAugustinová, Sevda
dc.description.defenceTéma BP: Vliv regulačních poplatků na vztah mezi všeobecnými sestrami a klienty Vedoucí práce a oponent nemají doplňující otázky. Doc. Bártlová - hypotézy je vhodnější postavit kladně MUDr. Augustin - jaký je názor studentky na vybírání regulačních poplatků? Studentka reaguje vlastními názory. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam