Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTamáš Otásková, Jitka
dc.contributor.authorČepilová, Martina
dc.date.accessioned2021-12-03T08:54:01Z
dc.date.available2021-12-03T08:54:01Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18494
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem ‚qPoskytování první pomoci matkami dětí předškolního věku - edukační činnost'' se zabývá problematikou prevence dětských úrazů, poskytováním první pomoci při dětských úrazech a edukační činností sestry. Pozornost byla soustředěna na popáleniny, otravy a vdechnutí cizího tělesa. Cílem bylo zjistit schopnost rodičů dětí předškolního věku poskytnout první pomoc při nejčastějších úrazech v domácím prostředí. Pozornost byla soustředěna na popáleniny 1. a 2. stupně, otravy a vdechnutí cizího tělesa. Dalšími cíli bylo zjistit, zda se rodiče zaměřují na význam preventivních opatření proti úrazům a zjistit, zda rodiče mají zájem získat více informací poskytovaných sestrou. Součástí práce bylo výzkumné šetření, zaměřené na edukační činnost sester v oblasti první pomoci. Ke zpracování bakalářské práce byl zvolen kvantitativní výzkum. Sběr dat byl prováděn technikou anonymních dotazníků. Výzkumný soubor tvořili rodiče dětí předškolního věku. Dále byla použita technika strukturovaného rozhovoru. Výzkumným souborem byly sestry pracující v pediatrických ambulancích a instruktorky dětských center. První hypotéza předpokládala, že rodiče umí poskytnout první pomoc při popáleninách 1. a 2. stupně. Rodiče problematiku první pomoci u těchto úrazů zvládají a hypotéza byla potvrzena. Druhá hypotéza předpokládala, že rodiče neumí poskytnout první pomoc při nejčastějších otravách. Rodiče umí poskytnout první pomoc při běžných otravách dětí a tudíž se hypotéza nepotvrdila. Třetí hypotéza předpokládala, že rodiče umí poskytnout první pomoc při vdechnutí cizího tělesa dítětem. Tato hypotéza byla potvrzena. Čtvrtá hypotéza předpokládala, že se rodiče nezaměřují na význam preventivních opatření proti úrazům dětí. Výsledky šetření prokázaly, že rodiče mají o preventivní opatření velký zájem a aktivně se na ně zaměřují. V tomto případě se hypotéza nepotvrdila. Pátá hypotéza předpokládala, že rodiče mají zájem získat více informací o první pomoci poskytovaných sestrou, což výsledky našeho šetření dokazují a hypotéza byla potvrzena. V rámci bakalářské práce bylo také provedeno výzkumné šetření formou strukturovaného rozhovoru se sestrami pediatrických ambulancí a instruktorkami dětských center, zaměřené na edukační činnost v oblasti první pomoci. Z výsledků vyplývá, že se zdravotnický personál edukační činnosti věnuje. Řešení nacházíme jak v důsledné edukaci rodičů dětí předškolního věku formou přednášek, kurzů, seminářů, tištěného materiálu či televizní kampaně, tak v trvalém proškolování zdravotnického personálu, jenž se musí soustavně věnovat této problematice a aktivně se podílet na edukaci rodičů při jejich návštěvě zdravotnického zařízení.cze
dc.format70 s., 26 s. příloh
dc.format70 s., 26 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectÚrazycze
dc.subjectprvní pomoccze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectsestracze
dc.subjectedukacecze
dc.subjectinjurieseng
dc.subjectfirst aideng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectnurseeng
dc.subjecteducationeng
dc.titlePoskytování první pomoci matkami dětí předškolního věku - edukační činnostcze
dc.title.alternativeProvision of first aid by mothers of children of pre-school age - education activitieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13231
dc.description.abstract-translatedThe Bachelor thesis called "Provision of first aid by mothers of pre-school children - educational activity" deals with the issue of prevention of child injuries, provision of first aid for child injuries and educational activity of a nurse. The main focus was on burns, intoxication and inspiration of a foreign body. The main aim was to ascertain the ability of parents of pre-school children to provide first aid for the most frequent injuries suffered at home. Attention was given to first and second-degree burns, intoxication and inspiration of a foreign body. Other aims of the thesis were to establish whether the parents recognize the importance of preventative measures against injuries and whether the parents are interested in obtaining more information provided by a nurse. A part of the thesis was also research investigation focusing on educational activity of nurses in the first aid area. Quantitative investigation was selected for the Bachelor thesis. Data collection was carried out by means of anonymous questionnaires. The research file consisted of parents of pre-school children. The method of structured dialogue was also used. The research file included nurses working in paediatric outpatient departments and instructors of child centres. The first hypothesis assumed that the parents know how to provide first aid for first-and second-degree burns. The parents are able to manage first aid for these injuries and the hypothesis was confirmed. The second hypothesis assumed that the parents are unable to provide first aid for the most frequent types of intoxication. The parents are able to provide first aid for common intoxication of children and therefore the hypothesis was not confirmed. The third hypothesis assumed that the parents are able to provide first aid for inspiration of a foreign body by a child. This hypothesis was confirmed. The fourth hypothesis assumed that the parents do not focus on the importance of preventative measures against child injuries. Results of the investigation showed that the parents are very much interested in the preventative measures and actively focus on them. In this case the hypothesis was not confirmed. The fifth hypothesis assumed that the parents are interested in obtaining more information about first aid provided by a nurse, which was confirmed by the results of our investigation and the hypothesis was confirmed. Within the framework of the Bachelor thesis a research investigation was carried out in the form of a structured dialogue with nurses of paediatric outpatient departments and instructors in child centres, which focused on educational activity in the first aid area. The results show that the medical staff engages in educational activity. We find the solution both in thorough education of parents of pre-school children by means of lectures, courses, seminars, printed matters or a campaign on TV, and in continuous training of the medical staff, which has to constantly pursue this issue and actively participate in the education of parents during their visits to a heath-care facility.eng
dc.date.accepted2009-09-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDuka, Martin
dc.description.defenceOponent: Myslíte si, že je rozdíl mezi voláním celostátního tísňového čísla 155 a tísňového čísla 112? Jaký? Studentka: č. 112 je jednotné číslo EU, je vhodné pro cizince, stud by volala 155 - na dispečinku je sestra, která volající "vede", jak postupovat než přijede RZP. Mgr. Chloubová - práce je rozsáhlá, možná stačilo zaměřit se pouze na 1,2 oblasti (např. popáleniny, otravy) Dr. Cypro - souhlasí s připomínkou oponenta - v teoretické části chybí informace šoku Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam