Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHrubá, Pavla
dc.contributor.authorLišková, Jana
dc.date.accessioned2021-12-03T08:54:13Z
dc.date.available2021-12-03T08:54:13Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18505
dc.description.abstractNa ortopedickém oddělení jsou hospitalizováni klienti s poruchami pohybového aparátu. Většina klientů zde musí podstoupit operační výkon. Operace je pro mnohé klienty stresující situace. Jsou v cizím prostředí, neví, co je čeká, bojí se. Zdravotní sestra ortopedického oddělení má velmi důležitou funkci. Provází klienta obdobím před operačním výkonem, během něho i po něm. Snaží se předat svým klientům dostatek informací, aby je uklidnila a zpříjemnila jim pobyt ve zdravotnickém zařízení. Ke sběru dat byl použit kvantitativní výzkum pomocí anonymních dotazníků. Osloveny byly sestry z ortopedických a traumatologických odděleních Nemocnice Písek, a.s. a Ústřední vojenské nemocnice Praha. Dále byli osloveni klienti, kteří byli hospitalizováni na odděleních ortopedie a traumatologie v Nemocnici Písek, a.s. a Ústřední vojenské nemocnici Praha. Zjišťovány byly identifikační údaje a obecná informovanost o pooperační péči a pooperačních komplikacích. V bakalářské práci byly stanoveny tři cíle. Zjišťování stavu informovanosti klientů, prostředky, kterými sestry poskytují informace o pooperační péči a pooperačních komplikacích. A zda sestry poskytují informace ošetřovatelským procesem. Výsledky výzkumného šetření byly splněny. Stanoveny byly tři hypotézy. První a druhá hypotéza měla potvrdit, že klienti jsou dostatečně informováni o pooperační péči a pooperačních komplikacích, a že sestry poskytují klientům ošetřovatelskou péči pomocí ošetřovatelského procesu. Tyto hypotézy byly potvrzeny. Sestry informují klienty o pooperační péči a poskytují ošetřovatelskou péči pomocí ošetřovatelského procesu. Druhá hypotéza měla potvrdit, že sestry používají všechny prostředky k informování klientů o pooperační péči. Tato hypotéza se nepotvrdila, sestry informují klienty pouze ústní formou. Z šetření vyplynulo, že klienti se s dotazy obracejí na sestry, ale i na lékaře. Informovanost o pooperační péči byla dostatečná a není třeba ji zvyšovat, ale informovanost o pooperačních komplikacích je menší, klienti si přejí především více informací od lékařů. Přesto ve většině tvrdí, že se pooperačním komplikacím stejně nedá předejít lepší informovaností. Pooperační péče je součástí zotavovacího období po operačním výkonu - plastice kolenních vazů. Nedílnou součástí je dostatečná informovanost klientů a včasná rehabilitační péče. Proto je třeba poskytnout klientům dostatek informací. Výsledky práce budou předány sestrám na ortopedických odděleních v Nemocnici Písek, a.s. a Ústřední vojenské nemocnici Praha, ve kterých šetření probíhalo a mohly by být použity jako příspěvek k odborným seminářům nejen pro ortopedické sestry, ale pro všechny, kteří se o toto téma zajímají. Dále mohou být použity pro zkvalitnění poskytování pooperační péče v rámci ošetřovatelského procesu.cze
dc.format81 s., 15 s. obr. příloh
dc.format81 s., 15 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectinformování klientůcze
dc.subjectintraoperační fázecze
dc.subjectošetřovatelský procescze
dc.subjectpooperační komplikacecze
dc.subjectpooperační péčecze
dc.subjectpooperační rehabilitacecze
dc.subjectpředoperační příprava.cze
dc.subjectNursing processeng
dc.subjectPostoperative careeng
dc.subjectPostoperative complications.eng
dc.titleInformovanost klientů o pooperační péči na ortopedickém oddělenícze
dc.title.alternativeKnowledgeability of clients about postoperative care at orthopaedic departmenteng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13244
dc.description.abstract-translatedClients suffering from musculoskeletal system problems are hospitalised at the orthopaedic department. Most clients must undergo a surgery here. Surgery is a stressful situation for many clients. They are in foreign environment and do not know what to expect, they are afraid. A nurse at an orthopaedic department has a very important function. She accompanies the client before, during and after the surgery. She aims to provide her clients with enough information to calm them and to make their stay in a medical facility pleasant. Quantitative research performed by means od anonymous questionnaires was used to collect data. We addressed nurses from traumatological wards in the following hospitals: Nemocnice Písek, a.s. and Ústřední vojenská nemocnice Prague. We also contacted clients hospitalized in orthopedic and traumatological ward in the two identified hospitals. We collected identification data and information about the general awareness of postoperative care and postoperative complications. Three objectives were determined in the bachelor essay. Determination of the level of clients´ awareness, the means used by nurses to provide information about postoperative care and about postoperative complications. And whether nurses provide information through the nursing process. Results of the research were fulfilled. Three hypothese were determined. The first and the second hypothese were to confirm that clients are sufficiently informed about the postoperative care and postoperative copmlications and that nurses provide clients with the nursing care through the nursing process. These hypotheses were confirmed. Nurses inform clients about the postoperative care and they provide nursing care through the nursing process. The third hypothesis was supposed to confirm that nurses utilize all means to inform clients about the postoperative care. This hypothesis was not confirmed; nurses inform clients only orally. The research showed that clients address thein inquiries to both nurses and doctors. Clients´ awareness of postoperative care was sufficient and there is no need to increase it, however, the awareness of postoperative complications is weaker and clients would like to obtain more information from doctors. In spite of that, most of them say that postoperative complications cannot be prevented by better awareness anyway. Postoperative care is a part of the recovery period after a surgery - knee ligament athroplasty. Sufficient awareness of clients and timely rehabilitation is an integral part of that. Therefore, it is necessary to provide clients with sufficient amount of information. The results of the bachelor assay will be submitted to nurses in orthopedic wards in the two identified hospitals, i.e. Nemocnice Písek, a.s. and Ústřední Vojenská Nemocnice Prague, where the research was performed; the results could also be used as a source of information in workshops not only for nurses working in orthopedic wards, but for everyne who is interested in this topic. The results could also enhance the postoperative care within the nursing prosess.eng
dc.date.accepted2009-09-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeDolák, František
dc.contributor.refereeTóthová, Valérie
dc.description.defenceVedoucí: jaká opatření byste navrhovala, aby se informovanost klientů o pooperační péči zkvalitnila? Studentka: zajistit vhodné prostředí, mít dostatek času, mít k dispozici inf. leták Oponent: jaká forma předávání informací klientovi je dle Vašeho názoru nejefektnější a proč? Studentka: vhodná je ústní forma, lze i písemnou, která je doplněná slovním vysvětlením Doc. Bártlová - chybné formulace v dotazníku - chybné názvy grafů dr. Štrosová - dle čeho jste volila výběr nemocnice? Studentka: vycházela z vlastní zkušenosti, kde studentka pracovala Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam