Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvábová, Veronika
dc.contributor.authorMatuchová, Mária
dc.date.accessioned2021-12-03T08:54:17Z
dc.date.available2021-12-03T08:54:17Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18509
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou realizace edukačního programu u klienta po infarktu myokardu. Přesto, že úmrtnost na nemoci oběhové soustavy pozvolna klesá, stále je znatelně vyšší oproti ostatním zemím EU. Zásluhou rozvíjejících se diagnostických a léčebných možností je dnes již možné úspěšně léčit a prodloužit život tisícům lidí. Zdravotníci, ale také mnozí pacienti, jistě chápou, že ani sebemenší léčba není příliš účinná bez aktivní spolupráce klienta a že léčba je příliš nákladná, jestliže se nezaměřuje na prevenci. Úkolem lékaře a nelékařského zdravotnického personálu je vedle provádění léčebné a ošetřovatelské péče také určitě edukace, výchova a informování klientů, aby tito mohli aktivně spolupracovat při realizaci, prevenci a léčbě. Již během hospitalizace klient dostane základní informace, na které je potřeba navázat v průběhu ošetřovatelské péče v kardiologických ambulancích. Ve většině zdravotnických zařízení však edukace probíhá neorganizovaně, tudíž kontinuita edukace není zdaleka tak dobrá jako kontinuita léčebné a ošetřovatelské péče. Cílem výzkumného šetření bylo proto zjistit, z jakých zdrojů klienti získávají informace o infarktu myokardu a do jaké míry realizují edukační program. Předpokládané hypotézy, které byly stanoveny, jsou následující. Klienti jsou nejvíce informováni od sester a nejvíce informací získávají z časopisů a brožur. Klienti realizují edukační program, z toho více ženy. Výzkumným šetřením vyplynuly tyto skutečnosti. První dvě hypotézy nebyly potvrzeny a zbývající dvě se potvrdily. Z výsledků vyplývá, že nejvíce informací klientům poskytl lékař. Nejvíce informací klienti získali slovně, což znamená, že upřednostňují osobní komunikaci. Pokud jde o poslední dvě hypotézy, z dalšího šetření vyplynulo, že většina klientů dodržuje edukační program, více se na jeho realizaci podílejí ženy. Tímto se tyto hypotézy potvrdily. Zjištění získaná touto bakalářskou prací jsou přínosná, neboť edukace kardiaků ve zdravotnických zařízeních nebo mimo ně je důležitým a nepostradatelným prvkem ke snížení počtu osob s infarktem myokardu.cze
dc.format51 s., 11 s. příloh
dc.format51 s., 11 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectedukacecze
dc.subjectedukační pláncze
dc.subjectedukační procescze
dc.subjectinfarkt myokarducze
dc.subjectklient/pacientcze
dc.subjecteducationeng
dc.subjectthe plan od educationeng
dc.subjectthe process of educationeng
dc.subjectmyocardial infarctioneng
dc.subjectclient/patienteng
dc.titleRealizace edukačního programu u klienta s diagnózou infarkt myokarducze
dc.title.alternativeThe realization of educational program at patient with diagnosis of cardiac infarctioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13248
dc.description.abstract-translatedThis Bachelor´s work deals with educational programmes for patients with recognised myocardial infarction. Even if the circulatory system mortality rate has been decreasing steadily, it remains quite high compared to other EU states. Thousands of people can be successfuly treated thanks to developing diagnostic and therapeutic opportunities. On the other hand, no treatment is effective enough without active clients´ cooperation. Higher attention, however, should be paid to the prevention. Medical and nursing staff care is to focus on patients´ treatment and their education so that they could cooperate actively in realisation, prevention and treatment processes. A client can get basic pieces of information during his stay in hospital and he takes them up again while being a client of out-patient cardiologic departments. Usually, educational process is not organised very well which provides bad or no continuity of medical and nursing care. The aim of this research survey has been to find out the sources which the clients use for getting information, and what attention is paid to educational programmes. The hypotheses assumed at the beginning are as follows: Clients are mostly informed by nurses and find most information in magazines and brochures. Clients, with a prevailing number of women, realise the educational programme. The research survey has had theses findings.The first two hypotheses has been disproved while the other two were proved. Clients get most information verbally which means that they prefer personal communication. Concerning the other two hypotheses, the educational programme is observed by most patients with a prevailing number of women. So the hypotheses has been proved. The findings obtained from this Bachelor´s work are very useful because the education of cardiac patients within and outside health care facilities can significantly help reduce the number of myocardial infarction patients.eng
dc.date.accepted2009-06-25
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavierniková, Lucie
dc.description.defenceOtázky: 1/Jak podle Vás ovlivnily výsledky výzkumného setření v roli sestry edukátorky? 2/ Jakým způsobem se vy sama podílíte na edukaci klienta po infarktu myokardu na Vašem oddělení? Odpovědi: 1/ uvědomění si důležitosti edukace 2/ v edukaci navazuje na kolegyně z JIP, individuální přístup, vyhledávání potřeb pacientovi Komise: Diskus o terminologii " klient realizuje edukační program" Diskuse o potvrzení či vyvrácení hypotézy - nedostatečně zkoncipovaný dotazník Studentka nebyla schopna adekvátně reagovat na připomínky komise Klasifikace: dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam