dc.contributor.advisor | Hrubá, Pavla | |
dc.contributor.author | Kadlecová, Iveta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T08:54:24Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T08:54:24Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-08-17 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18515 | |
dc.description.abstract | Edukační postupy v chirurgických oborech zahrnují nejen vzdálenou i bezprostřední předoperační i pooperační edukaci klienta, ale i přípravu klienta na vyšetření. V práci byly stanoveny dva cíle. Cíl 1: Zjistit, zda sestry v chirurgických oborech edukují klienty v průběhu hospitalizace na chirurgickém oddělení. Cíl byl splněn. Sestry edukují klienty v průběhu hospitalizace na chirurgickém oddělení. Cíl 2: Zjistit, jaké edukační postupy jsou sestrami v chirurgických oborech využívány. Tento cíl byl také splněn. Sestry k edukačním postupům používají především: rozhovor, praktický nácvik, informační brožury, letáky, příručky. Byly stanoveny 2 hypotézy. Hypotéza 1: Domnívám se, že sestry v chirurgických oborech edukují klienty, kteří jsou hospitalizováni na chirurgickém oddělení, byla potvrzena. Hypotéza 2: Domnívám se, že sestry v chirurgických oborech využívají nejčastěji k edukačním postupům rozhovor, byla rovněž potvrzena. | cze |
dc.format | 85 s | |
dc.format | 85 s | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Edukace | cze |
dc.subject | Edukační proces | cze |
dc.subject | Sestra | cze |
dc.subject | Chirurgie | cze |
dc.subject | Ošetřovatelství | cze |
dc.subject | Key words: education | eng |
dc.subject | education process | eng |
dc.subject | nurse | eng |
dc.subject | surgery | eng |
dc.subject | nursing | eng |
dc.title | Edukační postupy v chirurgických oborech | cze |
dc.title.alternative | Educational methods in surgical branches | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 13254 | |
dc.description.abstract-translated | Educational processes in surgical branches include not only remote or direct client´s education before an operation or after an operation but also the client´s preparation for check - ups.In my work there were two objectives. Objective 1 : to find out whether clients hospitalized in the surgery ward are educated by surgical nurses. This objective has been determined. Nurses educate clients during hospitalization in a surgery ward. Objective 2: to find out educational processes used by nurses in the surgery ward. This has also been determined. Nurses use mainly interviews, practices, booklets, prospectuses, handbooks. There were set two hypotheses:Hypothesis 1: I suppose that nurses in surgical branches educate clients hospitalized in the surgery. This hypothesis has been confirmed. Hypothesis 2: I assume that nurses in surgical branches use mostly interviews as the educational process. This hypothesis has been also confirmed. | eng |
dc.date.accepted | 2009-09-16 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Všeobecná sestra | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šedová, Lenka | |
dc.description.defence | Vedoucí:
Jaká opatření byste navrhla, aby sestry mohly lépe a více využívat edukaci v praxi
Studentka: vytvořené eduk. plánu, motivovat prac.
Oponent:
Jak se vztahuje Lucemburská deklarace k edukaci pacientů?
Studentka: pacienti najdou inf. na www.mzčr.cz
Souvisí s informovaností o bezpečnost pacientů
Dr. Cypro
- chybná formulace - "pooperační příprava"
Studentka: správně má být pooperační péče
Pěkná prezentace výsledky BC práce
Klasifikace: výborně | cze |