Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHavlík, Josef
dc.contributor.authorKlimková, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-03T08:54:43Z
dc.date.available2021-12-03T08:54:43Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18532
dc.description.abstractKomunikace je jedna z nejdůležitějších potřeb člověka v jakémkoliv věku. Dobrá komunikace je základem dobrého vztahu mezi zdravotnickým personálem a klienty. Její pomocí navodíme příjemnou atmosféru v domově pro seniory, můžeme ovlivnit psychický stav klientů a napomáhá ke zmírnění fyzických potíží. Cílem mé práce byla charakteristika zásad úspěšné komunikace se seniory ve zdravotně sociálních zařízeních uplatňovaných v rámci komplexně pojaté péče o klienty, včetně volnočasových aktivit v Domově pro seniory Máj v Českých Budějovicích a Domově seniorů Mistra Křišťana v Prachaticích. První hypotéza říká, že k základním všeobecným zásadám účinné komunikace se seniory uplatňovaným v rámci péče o klienty zdravotně sociálních zařízení patří zainteresovaný, osobní vztah pracovníků ke klientovi, akceptování jeho osobnosti, empatie a naslouchání, vytváření ovzduší přátelství a optimismu, ocenění a pochvala klientovy snahy a úsilí,atp. Tato hypotéza se mým výzkumem potvrdila. Druhá hypotéza říká, že významnou roli v aktivizaci seniorů, klientů zdravotně sociálních zařízení hrají komunikační metody uplatňované v rámci volnočasových aktivit, zábavně-terapeutických technik a animačních her zaměřených na povzbuzení, motivaci a empowerment klientů. Tato hypotéza se potvrdila, obě instituce nabízejí dostatek volnočasových aktivit zaměřených především na komunikaci, povzbuzení a motivaci klientů. Pracovníci si uvědomují, že nynější komunikace není zcela ideální, se seniory nejvíce komunikují při zdravotně ošetřovatelské péči a potřebovali by na ni více času. Senioři si avšak důvody toho, proč pracovníci nemají dostatek času uvědomují a chápou. Informace potřebné pro praktickou část bakalářské práce jsem získávala pomocí kvantitativně orientovaného průzkumu vycházejícího ze skupinového strukturovaného pohovoru a využívajícího především řízeného rozhovoru a metodou analýzy dokumentů.cze
dc.format86 s.,8 s. obr. příloh.
dc.format86 s.,8 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectkomunikacecze
dc.subjectaktivizace seniorůcze
dc.subjectstářícze
dc.subjectstárnutícze
dc.subjectdomov seniorůcze
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectactive life for seniorseng
dc.subjectold ageeng
dc.subjectgrow oldeng
dc.subjectsenior homeeng
dc.titleKomunikace jako nástroj aktivizace seniorů v institucích pečujících o seniorycze
dc.title.alternativeCommunication as a tool for helping seniors in senior care providing institutions to an active lifeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13274
dc.description.abstract-translatedCommunication is one of the most important needs of man whatever his age. A good communication is the basis of relation between the nursing staff and clients. By means of good communication an agreeable atmosphere is created in senior homes, mental state of clients can be influenced and physical hardships are relieved. My paper aimed at describing principles of successful communication with seniors applied within complex care for clients in social and health institutions, including free time activities in the Senior Home Máj in České Budějovice and in Senior Home of Mistr Křišťan in Prachatice. The first one presuming that one of the general principles of effective communication with seniors applied in complex care for clients of health and social institutions is an interested, personal relation of the staff towards the client, accepting his/her personality, empathy and listening to him/her, creation of a friendly and optimistic atmosphere, recognition and encouragement of the client's efforts. This hypothesis was confirmed. The second hypothesis presumed an important role in encouragement of activity in seniors, the clients of health and social institutions, is played by communication methods applied in free time activities, entertaining therapeutical techniques and animation games aiming at encouragement, motivation and empowerment of clients. This hypothesis was confirmed as both institutions offer many free time activities encouraging communication, encouragement and motivation of clients. The staff realize that existing communication is not ideal as it is nurses who communicate most often with seniors when providing nursing and medical care and they would need more time. However, seniors realize and understand the lack of time on the part of the staff. Information for the practical part of the bachelor thesis was collected by means of a quantitative research in the form of a group structured interview, applying mainly the method of a directed interview and analysis of documents.eng
dc.date.accepted2009-06-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVeřejné zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZahradníková, Jana
dc.description.defenceStudentka velmi svérázně a s přehledem se zhostila obhajoby své práce. Práce a její výsledky zaujaly i pro svoji náročnost tématu a její aktuálnost zkušební komisi. Zkušební komise se rozhodla ke změně navrhované známky. Po konzultaci s vedoucím práce, který byl přítomen obhajoby a navrhnul známku výborně.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam