Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTrestrová, Zdeňka
dc.contributor.authorWalenková, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-03T08:54:54Z
dc.date.available2021-12-03T08:54:54Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18542
dc.description.abstractAbstrakt Životní styl je jedním z nejvýznamnějších faktorů z hlediska vlivu na zdraví populace. Dodržování zásad zdravého životního stylu u dětí a následně zdravý dospělý jedinec jsou důležitým vkladem do budoucnosti dětí i celé naší společnosti. Nesprávný životní styl dětí může v dospělosti vést ke vzniku některých civilizačních chorob, zvláště kardiovaskulárních, nádorových a metabolických onemocnění. Ve své práci jsem se zaměřila na životní styl dětí v dětských domovech, z hlediska dodržování zásad zdravého životního stylu, ve srovnání s dětmi v rodinách. Sledovanou skupinou byly děti ve věku 12-16 let, navštěvující základní školu. Cílem mé práce bylo posouzení životního stylu dětí v dětských domovech, do jaké míry je životní styl dětí v dětských domovech odlišný od životního stylu dětí, vyrůstajících v rodinách a jaký je vztah těchto dětí k zásadám zdravého životního stylu. Ve vztahu ke stanoveným cílům jsem určila tři hypotézy, ve kterých před-pokládám, že životní styl dětí v dětských domovech je odlišný od životního stylu dětí v rodinách, že tyto děti jsou více zatíženy negativními vlivy prostředí a mají častěji negativní postoj k dodržování zásad zdravého životního stylu oproti dětem v rodinách. Pro svou práci jsem zvolila metodiku kvantitativního výzkumu formou dotazní-ků. Průzkum byl proveden u dětí ze čtyř dětských domovů Středočeského kraje (DD Solenice, DD Přestavlky, DD Sedlec-Prčice a DD Korkyně) a u dětí žijících v rodinách, navštěvujících jednak školu, realizující program Škola podporující zdraví (ZŠ Jiráskovy sady Příbram) a jednak školu, která se tohoto programu neúčastní (ZŠ 28. října Příbram). Shodnými dotazníky jsem oslovila celkem 93 dětí z dětských domovů a 95 dětí žijících v rodinách. Dotazník byl anonymní a otázky v něm byly směrovány na posouzení životního postoje dětí k zásadám zdravého životního stylu. Celkem obsahoval 35 otázek, zaměřených na znalosti zásad zdravého životního stylu, zdravou výživu, pitný režim, pohybovou aktivitu, využívání volného času, kouření, konzumaci alkoholu a zneužívání drog. Na základě výsledků z vyplněných dotazníků jsem srovnala obě zkoumané sku-piny dětí z hlediska jejich postojů k dodržování zásad zdravého životního stylu.cze
dc.format92 s., 6 s. obr. příloh
dc.format92 s., 6 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectživotní stylcze
dc.subjectcivilizační chorobycze
dc.subjectdětský domovcze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectlifestyleeng
dc.subjectdiseases of civilizationeng
dc.subjectchildren`s homeeng
dc.subjectfamilyeng
dc.titleŽivotní styl dětí v dětských domovech z hlediska dodržování zásad zdravého životního stylu.cze
dc.title.alternativeHealth and Wellness of Children in Group Homes Regarding Healthy Life Choices and Principleseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13295
dc.description.abstract-translatedAbstract Lifestyle is one of the most important factors influencing health of population. Adherence to principles of healthy lifestyle in children and subsequently healthy adult persons are an important contribution to the future of children and our whole society. Inadequate lifestyle in children may lead to some civilization diseases, especially cardiovascular, tumor and metabolic diseases in their adulthood. In this thesis I focused on lifestyle in children living in children´s homes, and compared their adherence to the principles of healthy lifestyle to that in children living in families. The research was conducted with children aged 12-16 years, attending basic school. The objective of the thesis was to assess lifestyle of children in children´s homes, to what extent the lifestyle of children in children´s homes is different from that of children growing up in families and what is these children´s relationship to the prin-ciples of a healthy lifestyle. In relation to the objectives I stated three hypotheses in which I assume that lifestyle of children living in children´s homes is different from that of children living in families, that children living in children´s homes are more effected with negative influence of their neighbourhood and more often have negative attitude to adherence to the principles of healthy lifestyle than children living in families. In my thesis I chose the methodology of quantitative research using question-naires. The survey was conducted in children from four children´s homes in the Central Bohemian region ( CHH Solenice, CHH Přestavlky, Sedlec-Prčice CHH and CHH Korkyně) and in children living in families, attending both the school implementing the program ''School supporting health“ (ZŠ Jiráskovy sady Příbram), and the school not participating in that program (ZŠ 28. října Příbram). I addressed a total of 93 children from children´s homes and 95 children living in families to fill in identical questionnaires. The questionnaires were anonymous and the questions were focused on evaluating children´s attitudes to principles of healthy lifestyle. There were 35 questions focused on knowledge of healthy lifestyle principles, healthy diet, drinking regime, physical activity, leisure time, smoking, alcohol con-sumption and drug abuse. On the basis of completed questionnaires analysis I compared the two groups of children regarding their attitude to adherence to principles of healthy lifestyle.eng
dc.date.accepted2009-06-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVeřejné zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKučerová, Blanka
dc.description.defenceMgr. Walenková ve svém vystoupení nepřesvědčivě obhajovala výsledky své práce. Na otázky vedoucího a oponenta nebyla dostatečně připravena a nevyhovujícím způsobem odpovídala i na další otázky zkušební komise. Komise hodnotí její bakalářskou práci a obhajobu velmi dobře.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam