• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Problematika stresu u vysokoškoláků na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (792.4Kb)
    Posudek vedoucího práce (40.59Kb)
    Posudek oponenta práce (47.81Kb)
    Datum
    2009
    Autor
    Majdičová, Petra
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku stresu, který zažívají vysokoškolští studenti během svého vzdělávání. Lze předpokládat, že mezi nejdůležitější zdroje stresu patří zkouškové období, které se také stalo hlavním předmětem mého zkoumání. Stres v tomto období je studenty většinou vnímán jako intenzivně přítomný prvek, který klade zejména na jejich mechanizmy zvládání vysoké nároky. A proto je vhodné, aby studenti znali různé techniky předcházení a zvládání stresu, a zároveň při zachování zdraví úspěšně zvládli studium na vysoké škole. Cílem této práce bylo zjistit a vyhodnotit, jaké stresové faktory se objevují u studentů této fakulty ve zkouškovém období a jakým způsobem se studenti s prožívaným stresem vyrovnávají. Hypotézy byly ověřovány v rámci kvantitativního výzkumu. Potřebné informace jsem získala metodou dotazování. Použitou technikou byl dotazník (vlastní), který vyplňovali studenti denního i kombinovaného studia v průběhu měsíce května a června roku 2009. Z výsledků vyplývá, že hlavními příčinami stresu u studentů ve zkouškovém období jsou vnitřní faktory. Stresové prožívání často souvisí se zkouškovou situací, postojem studenta ke studiu nebo studijními návyky studentů. Další výsledky ukázaly, že hlavními činiteli uplatňujícími se v rámci zvládání stresu u studentů ve zkouškovém období jsou situační aspekty. Tyto aspekty v sobě ukrývají momentální okolnosti týkající se studia jako je například zaměstnání při studiu, způsob plánování zkoušek či uspořádání denního režimu studenta během zkouškového období. Na základě vyhodnocení získaných dat můžeme usuzovat, že se studenti této fakulty relativně dobře adaptují na požadavky, které jsou na ně kladené. Předkládané informace tak mohou sloužit jako informační materiál o stresových situacích v běžném životě vysokoškoláků. Do budoucna bych navrhovala zvýšit povědomí o vysokoškolské poradně, která by pomohla studentům vyřešit jejich problémy.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18554
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV