Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDědič, Petr
dc.contributor.authorBečvářová, Klára
dc.date.accessioned2021-12-03T08:55:20Z
dc.date.available2021-12-03T08:55:20Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-11
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18564
dc.description.abstractOd roku 2007 je v platnosti zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, který radikálně změnil sociální oblast. Byla zavedena zcela nová dávka příspěvek na péči, na kterou se práce zaměřuje. Příspěvek náleží osobám s omezenou soběstačností a je určen na zajištění sociálních služeb, které uživatel potřebuje. Sociální služby mohou zajišťovat jak registrovaní poskytovatelé, tak i soukromé osoby. Cílem práce je zmapovat skupiny občanů, kteří žádají o posouzení stupně závislosti a jak příspěvek na péči využívají. Pro výzkum byla zvolena technika sekundární a obsahové analýzy spisové dokumentace Městského úřadu Milevsko, v období leden až srpen 2008. Výzkum ukázal, že nejčastějším příjemcem příspěvku na péči, jsou lidé starší 70 let, kteří vzhledem ke svému věku a zdravotnímu stavu potřebují pomoc od druhých. Zároveň se ukázalo, že nejčastěji tuto pomoc jim poskytují blízké osoby. Čímž nedochází k návratu vynaložených prostředků na příspěvek na péči k registrovaným poskytovatelům. Někteří kombinují soukromou péči s registrovanými službami a to nejčastěji s pečovatelskou službou. To se objevuje hlavně u I. a II. stupně závislosti. U III. a IV. stupně závislosti jsou více využíváni registrovaní poskytovatelé. Praxe ukázala, že tento zákon byl správným krokem. Zároveň se, ale ukázaly i problémy. Hlavně se to týká zvyšujících se výdajů na sociální služby, nevyužívání příspěvku na sociální služby, některé děti s vážným onemocněním nedosáhnout na příspěvek na péči. Proto by měl být zákon novelizován.cze
dc.format44 s.
dc.format44 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPříspěvek na péčicze
dc.subjectsociální zabezpečenícze
dc.subjectsociální službycze
dc.subjectveřejná správacze
dc.subjectzákon o sociálních službáchcze
dc.subjectCare allowanceeng
dc.subjectsocial securityeng
dc.subjectsocial serviceseng
dc.subjectpublic administrationeng
dc.subjectthe Act on social serviceseng
dc.titleVýkon veřejné správy samosprávnými územními orgány ve zdravotně sociální oblasticze
dc.title.alternativeThe exercise of public administration in healthcare and social area by local self-regulatory autoritieseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13360
dc.description.abstract-translatedSince 2007, the Act No 108/2006 Coll. on social services, which radically changed the social area, has been in force. A completely new benefit, care allowance, on which the paper is focused, was implemented. The allowance belongs to persons with reduced self-reliance and it is intended for provision of social services that the user needs. Social services can be provided both by registered providers and by private persons. The objective of the paper is to map the groups of citizens who apply for assessment of the degree of dependence and how they use the care allowance. For the performance of the research, the technique of secondary and content analysis of the document files of the Municipal Office in Milevsko for the period January to August 2008 was chosen. The research has shown that the most common recipients of the care allowance are people over 70 years of age, who need assistance of others due to their age and state of health. It has also shown that such assistance is in most cases provided by close persons. This means that the resources expended on care allowance do not return to the registered providers. Some recipients combine private care with registered services, most often with community care service. This occurs mainly at the 1st and 2nd degree of dependence. At the 3rd and 4th degree of dependence, registered providers are more often used. Practice has shown that this Act was a step in the correct direction. At the same time, however, problems have also emerged. These include in particular increasing expenses for social services, failure to use the allowance for social services, some children with serious illnesses who are not eligible for the care allowance. For these reasons, the Act should be amended.eng
dc.date.accepted2009-06-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeStehlíková, Miluše
dc.description.defenceStudentka prezentovala přehledně svou práci. Odpověděla na otázky oponenta a vedoucího práce. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam