Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKotalíková, Jaroslava
dc.contributor.authorSurá, Kristýna
dc.date.accessioned2021-12-03T08:55:35Z
dc.date.available2021-12-03T08:55:35Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18574
dc.description.abstractV posledních letech se pojem první pomoc stává nedílnou součástí našeho života. Vlivem stále se zrychlujícího způsobu života jsem svědky každodenních dopravních nehod, nehod při extrémních sportech a stále se zhoršující životní styl jsou příčinou vzniku náhlých chorob. Studenti středních škol, tedy věková skupina 15 - 19 let jsou v období téměř bezstarostného života. Jejich zájem je často směřován především na sporty či jiné zábavy, při kterých se mohou stát svědkem události vyžadující jejich zásah a poskytnutí první pomoci. Proto se ve své práci věnuji tématu schopnosti poskytování první laické pomoci studentů středních škol ve Zlínském kraji. Výzkum probíhal na středních školách v Uherském Brodě pomocí dotazníkového šetření kvantitativního výzkumu. Prvním cílem bylo zjistit znalosti, dovednosti a úroveň v oblasti poskytování první pomoci. První hypotéza, kterou jsem stanovila, předpokládala nedostatečné znalosti v první pomoci. Z výzkumu vyplívá 73% úspěšnost. Hypotéza byla tedy vyvrácena. Dále jsem kladla za cíl identifikovat míru zájmu studentů o vzdělávání v první pomoci ve svém volném čase. Studenti nejvíce preferují Český červený kříž, členství u dobrovolných hasičů a skautu. Členství v takových kroužcích se objevuje sporadicky. Druhá hypotéza měla ověřit zájem studentů o vzdělání v první pomoci. Jak vyplívá z dotazníku, zájem mají, ale pouze ve škole při vyučování. A posledním cílem byla analýza obsahu výuky první pomoci na středních školách. Všechny střední školy se věnují tomuto tématu v rámci vyučování. Na odborných školách se jedná o proškolování tzv. Bezpečnosti práce. Na střední odborné škole bývají přizvány studentky ze střední zdravotnické školy k seznámení studentů s první pomocí. Na gymnáziu se tomuto tématu věnují celý školní rok v rámci tzv. cvičení z biologie. Pro ještě lepší výsledky bych navrhovala nejen prohlubování teoretických znalostí, ale i praktický nácvik přístupu k raněnému, základů komunikace s postiženým či raněným. Doporučila bych zlepšit atraktivitu kroužků nabízející proškolení v oblasti první pomoci např. vhodnými názornými pomůckami.cze
dc.format65 s.
dc.format65 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectBezvědomícze
dc.subjectNepřímá srdeční masážcze
dc.subjectPopáleninycze
dc.subjectPrvní pomoccze
dc.subjectŠokcze
dc.subjectBurnseng
dc.subjectFirst aideng
dc.subjectindirect cardiac massageeng
dc.subjectshockeng
dc.subjectunconsciousnesseng
dc.titleSchopnost poskytnutí první laické pomoci studentů středních škol ve Zlínském krajicze
dc.title.alternativeThe ability of perform first aid by students of the high schools of Zlin regioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag13378
dc.description.abstract-translatedIn recent years, the term ''first aid“ has become an integral part of our lives. Due to the increasingly rapid lifestyle, we are everyday witnessing traffic accidents or accidents that occur while doing extreme sports. These, together with the ever-worsening lifestyle, cause acute diseases. High school students, children from 15 up to 19, live an almost carefree life. They are often interested in sports and other forms of entertainment that may produce events requiring their help and provision of first aid. Therefore my thesis deals with the ability of high school students in the Zlín region to provide first unqualified aid. The survey was conducted at Uherský Brod high schools by means of a quantitative research questionnaire. The first objective was to ascertain the knowledge, skills, and quality of the performance in the area of first aid provision. The first hypothesis I had stipulated predicted insufficient knowledge of first aid. The survey showed 73% respondents were successful. Therefore, this hypothesis was invalidated. My next objective was to identify the level of the students’ interest in first aid training in their free time. Students prefer the Czech Red Cross and joining the voluntary fire brigade or the Scout Movement. However, membership in such activities is rare. The second hypothesis was to verify students’ interest in first aid training. The questionnaire shows that students are interested but only in school classes. The last objective was to analyze the content of first aid classes at high schools. All high schools deal with the topic as part of the schooling. At trade schools, this is carried out in the form of ''Safety at Work“ training. At secondary trade schools, students of the secondary nursing school are invited to train students in first aid. At secondary grammar schools the topic is taught the whole school year, as part of ''biology practical training“ classes. To achieve even better results I suggest not only further schooling in the theoretical knowledge but also practical training of approaching the injured person and the basic communication with the wounded. I recommend making the activities that offer first aid training more attractive by using e.g. adequate illustrative aids.eng
dc.date.accepted2009-09-25
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZdravotnický záchranářcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeGutvirth, Jaroslav
dc.description.defenceTéma: Schopnost poskytnutí první laické pomoci studentů středních škol ve Zlínském kraji Průběh obhajoby: Kvalitativní výzkum. Téma aktuální. Výstup studentky věcný, klidný. Návratnost dotazníků 100%. Vyvrácena hypotéza č.1. Studentka navrhuje zlepšit nabídku kurzů a seminářů první pomoci. Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam