Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBártlová, Sylva
dc.contributor.authorŠírová, Miluše
dc.date.accessioned2021-12-03T08:59:05Z
dc.date.available2021-12-03T08:59:05Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-28
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18697
dc.description.abstractNacházíme se ve 21. století a každá organizace je nucena být v pohybu, musí být dynamická a to závisí na motivaci lidí pracujících v dané organizaci. V jakémkoliv zaměstnání a povolání sestry nevyjímaje, se motivace pracovního jednání bezprostředně odráží v pracovním výkonu každého člověka. Cílem této diplomové práce bylo zmapovat pracovní motivační faktory, které podporují rozhodování k výkonu povolání sestry a zmapovat využití motivačních programů managementem nemocnic. Na základě těchto cílů bylo stanoveno pět hypotéz. Hypotéza 1 Všeobecné sestry jsou motivovány k výkonu svého povolání, tato hypotéza byla potvrzena, jelikož více jak polovina sester je ve svém dosavadním zaměstnání spokojena a neopustila by toto místo v horizontu delším šesti let. Hypotéza 2 Hlavním motivačním faktorem k výkonu povolání sestry je platové ohodnocení. Tato hypotéza byla potvrzena. Tento faktor se umístil na druhém místě významnosti z celkových šestnácti uvedených. Hypotéza 3 Pro všeobecné sestry je motivující prestiž zaměstnání. Tato hypotéza byla zamítnuta, tento faktor se umístil na třinácté pozici významnosti. Hypotéza 4 Všeobecné sestry považují možnost dalšího vzdělávání za motivační faktor. Tato hypotéza byla potvrzena. 89 % respondentů považuje tento faktor za velmi důležitý. Hypotéza 5 V nemocnicích jsou propracované motivační programy. Tato hypotéza byla zamítnuta. Z kvalitativního šetření z jednotlivých rozhovorů vyplynulo, že v daných nemocnicích nejsou motivační programy propracované. Pro vrcholný management nemocnic mohou tyto výsledky sloužit jako podnětný materiál při realizaci nových motivačních programů nebo postupů ve vyhodnocování pracovního výkonu a efektivity vzdělávacích aktivit tam, kde doposud nebyly zavedeny.cze
dc.format93 s.
dc.format93 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMotivacecze
dc.subjectSpokojenostcze
dc.subjectPracovní motivacecze
dc.subjectVšeobecná sestracze
dc.subjectMotivační faktorycze
dc.subjectmotivationeng
dc.subjectsatisfactioneng
dc.subjectoccupational motivationeng
dc.subjectnurseeng
dc.subjectmotivational factorseng
dc.titlePracovní motivace k výkonu povolání sestrycze
dc.title.alternativeOccupational motivation of nurses in relation to exercise of their professioneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10913
dc.description.abstract-translatedWe are now in the 21st century and each organisation is forced to be on the move and be dynamic, and this depends on the motivation of those working in the organisation in question. In any profession, and nursing is no exception, motivation at work is immediately reflected in everyone´s performance at work. The aim of this thesis was to chart the work motivation factors which support the decision to follow a nursing career and to map the use of motivational programmes by hospital management. Five hypotheses were established on the basis of these aims. Hypothesis 1: General nurses are motivated to pursue their career; this hypothesis was confirmed, as more than half of all nurses are satisfied with thein current positions and do not plan to leave their jobs within the next six years. Hypothesis 2: The main motivational factor to pursue a nursing career is salary assessment. This hypothesis was confirmed. This factor ranked sekond out of a total of sixteen. Hypothesis 3: For general nurses the prestige of the jo bis a motivational factor. This hypothesis was refuted; this factor ranked as the thirteenth most important. Hypothesis 4: General nurses see the possibility of further education as a motivational factor. This hypothesis was confirmed. 89 % of those questioned see this as a very important factor. Hypothesis 5: Hospitals have elaborated motivational programmes. This hypothesis was refuted. A qualitative examination of each of the interviews showed that the hospitals in question do not have motivational programmes. For the top management of hospitals these results can serve as impetus to implement new motivational programmes or procedures for assessing work performance and the effectiveness of educational activities in places where they are not yet in place.eng
dc.date.accepted2009-06-22
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul chirurgiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePochylá, Karla
dc.description.defenceOtázky: 1/ Uveďte, které faktory pokládají sestry ve své práci nejvíce motivující? 2/ V dotazníku v otázce č. 3 se tážete na nejvyšší dosažené vzdělání a jako třetí možnost jste zařadila specializační vzdělávání. Absolventi kterého typu v otázce uvedeného, vzdělání, mají možnost studovat specializaci a jak by bylo vhodné otázku č. 3 přeformulovat? 3/ Který motivační faktor preferujete vy? Studentka odpovídala adekvátně. Klasifikace: Výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam