Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMotlová, Lenka
dc.contributor.authorKrálová, Petra
dc.date.accessioned2021-12-03T08:59:08Z
dc.date.available2021-12-03T08:59:08Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18709
dc.description.abstractV diplomové práci s názvem Trénování paměti a reminiscence v Domově sv. Jiří v Plzni se zabývám teoretickým a praktickým zpracováním výše uvedeného tématu. Hlavním cílem práce je popsat cíle, metody a techniky trénování paměti a reminiscence u seniorů v domově sv. Jiří a dílčím cílem práce je zjištění přínosu trénování paměti a reminiscence právě z pohledu obyvatel a pracovníků domova. V teoretické části popisuji a vymezuji problematiku stárnutí a stáří, dále problematiku paměti a jejích složek. Na tuto část navazuje popis trénování paměti a praktické ukázky hodiny trénování paměti a také jednotlivých cvičení. V části reminiscence se věnuji vymezení tohoto pojmu, dále reminiscenční terapii, metodám podporujícím reminiscenci a také vzpomínkovým krabicím. V poslední kapitole teoretické části se věnuji poruchám kognitivních funkcí. V praktické části popisuji způsob kvalitativního výzkumu v domově sv. Jiří, kde jsem realizovala kurz trénování paměti a reminiscence při 15 setkáních s obyvateli domova. Výzkumný vzorek poté tvořilo 10 seniorů a 10 pracovníků. Při výzkumu jsem použila metodu polořízeného rozhovoru a zúčastněného pozorování a výzkumné otázky tvořily otázky identifikační, otázky o trénování paměti a otázky o reminiscenci. V metodické části popisuji metody trénování paměti, realizaci vlastního kurzu, výzkumný vzorek a také se věnuji popisu domova sv. Jiří a jeho zřizovateli, Městské charitě Plzeň. Výsledkem tohoto kvalitativního výzkumu jsou případové studie, které vychází z provedených rozhovorů a zúčastněného pozorování. V diskuzi poté porovnávám dosažené výsledky z výzkumu s teoretickými poznatky a také popisuji moje zkušenosti z kurzu trénování paměti a reminiscence, jeho jednotlivých setkání se seniory, hodnotím názory pracovníků a také celkově přínos trénování paměti a reminiscence. V závěru se věnuji zhodnocení celé práce, zejména jejímu cíli, přínosu trénování paměti a reminiscence v domově sv. Jiří v Plzni.cze
dc.format115s., 22s. příloh.
dc.format115s., 22s. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDomov pro seniory sv. Jiří v Plznicze
dc.subjectMemory boxcze
dc.subjectReminiscencecze
dc.subjectSeniorcze
dc.subjectTrénování paměticze
dc.subjectHouse for seniors St.Jiří in Pilseneng
dc.subjectReminiscence boxeng
dc.subjectReminiscenteng
dc.subjectSenioreng
dc.subjectMemory trainingeng
dc.titleTrénování paměti a reminiscence v Domově sv.Jiří v Plznicze
dc.title.alternativeMemory training and reminiscent in the House for seniors St.Jiří in Pilseneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag12843
dc.description.abstract-translatedIn the diploma work named Memory and Reminiscence Training and in Domov sv. Jiří in Plzeň I deal with the above mentioned topic in theory and practice. The main aim of the work is to describe the aims, methods and techniques of the memory and reminiscence training by the seniors in the retirement home sv. Jiří. The partial objective is to state the benefits of the memory and reminiscence training from the point of view of the workers and residents of the retirement home. In the theoretical part I specify the issue of ageing and the old age and the issue of the memory and its components. Further to this part there is a description of the memory training and practical illustrations of the memory training and individual exercises. In the reminiscence part I deal with the specification of this term, the reminiscence therapy, the methods that support reminiscence and reminiscence boxes. The last chapter of the theoretical part deals with the failures in cognitive functions. In the practical part I give a description of the qualitative research in the retirement home of sv. Jiří where I carried out a course of the memory and reminiscence training within 15 meetings with the home residents. The research sample consisted of 10 seniors and 10 workers. For the research I used the half-guided dialogue method and the participant observation, and the research questions comprised of identifications questions, questions on memory training and questions on reminiscence. In the methodology part I describe the memory training methods, the course realization and the research sample. I also deal with the description of the retirement home of sv. Jiří and its establisher Městská charita Plzeň. As the outcomes of the qualitative research there are the case studies based on the carried out dialogues and the participant observation. In the discussion I comapare the achieved results of the research with the theory. I also describe my experience from the course of the memory and reminiscence training and its individual meetings with the seniors, I assess the opinions of the workers and the benefit of the memory and reminiscence training. In the conclusion I deal with the assessment of the whole work, especially its aim, and the benefits of the memory and reminiscence training in the retirement home of sv. Jiří in Plzeň.eng
dc.date.accepted2009-06-22
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKubelová, Ludmila
dc.description.defencePetra Králová Trénování paměti a reminiscence v Domově sv. Jiří v Plzni Studentka uvedla cíl práce, použitou metodiku, zkoumaný soubor. Představila výsledky práce, vyslovila hypotézy. Zodpovězená otázka vedoucí práce (zpětná vazba pro ředitele a vedoucí domova, pro další pracovníky domova - ?????????..) Ing. Švestková: jednalo se o otevřený či ??.? Máte nějaké zkušenosti s trénováním paměti a kurzy k tréninku paměti? Studentka otázky zodpověděla. (otevřená skupina kurz u MUDr. ??..). Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam