Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProuza, Daniel
dc.contributor.authorSmola, Zdeněk
dc.date.accessioned2021-12-03T08:59:14Z
dc.date.available2021-12-03T08:59:14Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-05-25
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18729
dc.description.abstractNeuspokojivá a do jisté míry i velice obtížně řešitelná situace v oblasti dětské šikany, byla důvodem k realizaci analýzy a syntézy poznatků současného stavu tohoto sociálně patologického chování. Při vyšetřování školního šikanovaní první instancí (školou) je zásadním problémem jednotná definice šikany. Z používaných definic lze bezproblémově použít pouze takovou, která bude akceptována všemi třemi základními subjekty (žák, škola a zákonný zástupce nezletilého). Absence vysvětlování pojmu šikana je rovněž doménou trestně právních norem. Objasnění stavu dané situace je v této práci věnována značná pozornost. Definici, která se objevuje byť i v odborné literatuře, není možné považovat za definitivní (takovou definici lze snadno zpochybnit, napadnout a jasně deklarovat, že se jí daný subjekt necítí vázán, neboť používá jinou definici). Rovněž oblasti trestně právních norem, prevenci a výchově, jako nezastupitelné součásti eliminačního procesu tohoto sociálně patologického děje, je rovněž věnována patřičná pozornost. Kvalitativní výzkum, provedený za účelem získání relevantních informací, byl zaměřen na oblast základního školství, na statistické údaje Policie ČR, na informace získané ze Sdružení Linka bezpečí a Probační a mediační služby okresu Třebíč. Dále byl zaměřen na celorepublikové statistické údaje Policie ČR a vybraných nestátních neziskových organizací. O tom, že získaná data nelze generalizovat svědčí i nutnost dodržování některých zákonných ustanovení, což do jisté míry negativním způsobem ovlivnilo objektivitu výzkumu při získávání informací k pachateli (agresoru šikany), který nesplňuje věkovou podmínku trestnosti, přestože byla skutková podstata trestného činu naplněna.cze
dc.format105 s., 4 s. příloh
dc.format105 s., 4 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectšikanacze
dc.subjectagresorcze
dc.subjectoběťcze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectsociálně patologické jevycze
dc.subjecttrestně-právní normycze
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectperpetratoreng
dc.subjectvictimeng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectsocio-pathological phenomenaeng
dc.subjectcriminal laweng
dc.titleDětská šikana a právocze
dc.title.alternativeCHILD BULLING AND THE LAWeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag12881
dc.description.abstract-translatedThe main reason for undertaking this analysis and synthesis of the findings into the present state of the socio-pathological behaviour of child bullying is the unsatisfactory and complicated situation we find when dealing with this phenomenon. When examining the subject of school bullying in the first instance (within a school), the basic problem is the definition of bullying. We can only use a definition which is acceptable by all three basic subjects: the pupil, the school and the legal guardian of the child. Criminal law does not recognize the definition of bullying as such. The explanation of the actual situation is specifically given in this thesis. Even the definitions quoted by the experts and those found in specialized literature cannot be taken as the final words because they can be easily questioned and undermined. This subject cannot be catigorized by anyone and this based upon the grounds that another of version of the definition of the term can be preferred. This thesis also pays attention to criminal law, as well as finding the means for the prevention of bullying and further education on this subject, as they are all essential parts in combating this socio-pathological phenomena. The qualitative research has been aimed in gathering the relevant information concentrated in the following specific areas: that of primary education, the statistics from the Police of the Czech Republic and also upon the data gathered by the Sdružení Linka bezpečí (the Czech Telepohne Line for Children), as well as the Probation and Mediation Services in Třebíč Region. This research also includes national statistical data from the Police of the Czech Republic and chosen NGOs. To support the finding that have been collected, this data cannot be generalized. Therefore it is necessary to observe certain legal conditions which prevent the objectivity of this research. This mainly concerns the data regarding the perpetrators (aggressors) of bullying who are minors, even though there is no doubt that they are guilty of the crime.eng
dc.date.accepted2009-06-23
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHájková, Vladimíra
dc.description.defenceZdeněk Smola Dětská šikana a právo Student představil práci z oblasti šikany. Celkově byla prezentace připravena nepřehledně a projev studenta byl neucelený. Otázky: Co práce přinesla konkrétního vaše práce? Student vysvětlil, že hlavním záměrem jsou legislativní bariéry při řešení šikany. Vedoucí práce i oponent měli shodné připomínky - viz. posudky. Vysvětlete úlohu rodiny při prevenci šikany na děti (nejen vlastní)? Diskuse je v práci zásadně nedostatečná. Problematická se jeví i teoretická část, což připomínkoval i vedoucí práce. Prezentace byla velmi nepřehledná, ani odpovědi na otázky komise nebylo odpovídáno zcela přiléhavě. Klasifikace: dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam