dc.contributor.advisor | Kozlová, Lucie | |
dc.contributor.author | Foistová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T08:59:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T08:59:20Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-05-25 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18747 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je složena ze dvou částí. První část je teoretická a druhá praktická.V praktické části jsem se zaměřila na výzkum. Cílem práce bylo zjistit ambivalenci postojů žáků středních zdravotnických škol vůči seniorům. Pro terénní sběr dat byla použita technika sémantického diferenciálu. Žáci byli požádáni, aby popsali své názory a postoje vůči seniorům na škále s lichým počtem kategorií, která byla definována v protikladných párech slov, například rychlý - pomalý, starý - mladý. Žáci měli také možnost volně vyjádřit svůj názor na seniory.
Přestože v odpovědích 3. ZA a 4. ZA byly značné rozdíly, celkové výsledky sémantického diferenciálu potvrdily obě stanovené hypotézy. Žáci středních zdravotnických škol vnímají seniory pozitivně a zároveň jsou senioři žáky vnímáni jako nemocní.
Po vyhodnocení je zřejmé, že čtvrté ročníky vnímají seniory více pozitivně než ročníky třetí, u kterých byly zaznamenány i negativní postoje vůči seniorům.
Rozdíly ve vnímání seniorů u žáků třetích a čtvrtých ročníků, přisuzuji délce trvání odborné praxe ve zdravotnických zařízeních a již absolvované souvislé odborné praxi.
Výsledky výzkumu považuji za přínosné pro učitelky odborných předmětů na středních zdravotnických školách a mentorky odborné praxe ve zdravotnických zařízeních. Lze z nich vyvodit závěry, které se mohou uplatnit při stanovení výukových plánů. | cze |
dc.format | 78 | |
dc.format | 78 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Adolescence | cze |
dc.subject | Ageismus | cze |
dc.subject | Demografické stárnutí | cze |
dc.subject | Gerontologie | cze |
dc.subject | Stárnutí a stáří | cze |
dc.subject | Umírání | cze |
dc.subject | Zdravotnický asistent | cze |
dc.subject | Adolescence | eng |
dc.subject | Ageing | eng |
dc.subject | Demographic ageing | eng |
dc.subject | Gerontology | eng |
dc.subject | Ageing and old age | eng |
dc.subject | Dying | eng |
dc.subject | Health care assistant | eng |
dc.title | Percepce seniorů studenty středních zdravotnických škol | cze |
dc.title.alternative | Medical school students perception of the elderly | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 12981 | |
dc.description.abstract-translated | This Diploma work consists of two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with characteristic features of ageing and changes connected with it. I also describe the adolescent development and complete this part with information of the study course called Health Care Assistant. The practical part is focused on research. The aim of this work has been to find out ambivalent attitudes of secondary health care school students to seniors. A technique of the semantic diferential was used in the field data collection. The students were asked to define their opinions and attitudes toward seniors in the scale of odd-numbered categories of lexically ambiguous word pairs, e.g. quick - slow, old - young.They were also free to express their opinions about seniors.
Although there were significant differences in responds of 3ZA and 4ZA classes, the total findings have proved both hypotheses stated at the beginning. The students of secondary health care schools perceive seniors positively, on the other hand they consider them as sick people.
It is obvious from the survey information that older students perceive seniors more positively than the younger ones who reported more negative attitudes toward seniors.
The differences in student perception can be connected with the fact that four-year students have already passed their professional training in health care facilities.
The research findings are supposed to be benefitial for professional subject teachers at secondary health care schools and for professional training mentors at health care facilities. The findings should lead to reconsidering methodical approaches to professional subject teaching and the subsequent implementation into the school educational programmes. | eng |
dc.date.accepted | 2009-06-22 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Zumrová, Renata | |
dc.description.defence | Lenka Foistová
Percepce seniorů studenty středních zdravotnických škol
Obhajoba:
Studentka adekvátním způsobem prezentovala členům komise diplomovou práci, dokázala odpovědět na otázky týkající se technicky sémantického diferenciálu a ateizmu.
Doporučila , které oblasti by měly být zařazeny do výuky na středních zdrav. školách v souvislosti s problematikou seniorů.
Diplomová práce je v současnosti využívána pedagogy středních zdravotnických škol.
Klasifikace: výborně | cze |