dc.contributor.advisor | Vlášková, Libuše | |
dc.contributor.author | Brožová, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T08:59:27Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T08:59:27Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-05-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18764 | |
dc.description.abstract | Každý člověk je jedinečná osobnost s právem na plnohodnotný život, jehož součástí je společně s láskou a uznáním též právo na vzdělání. Děti s mentálním postižením se vyvíjejí pomaleji, to ale neznamená, že jsou méně citlivé, možná právě naopak. Integrace, stejně jako další jiná témata, má nejen příznivce, kteří ji vyzdvihují a opěvují, ale i odpůrce kteří jí zcela zavrhují. Nelze vytknout ani jeden názor nikomu z těchto lidí. Úspěch integrace závisí na několika na sobě závislých faktorech. Mezi jednotlivé faktory ovlivňující integraci patří připravenost organizace a všech aktérů tohoto procesu. Neoddělitelnou součástí je tedy připravenost osob, nejen k integrovanému, ale i k integraci jako takové. Podle výzkumu k hypotéze H1 je postoj pracovníků specializovaných předškolních zařízení je kladný, čímž se hypotéza vyvrátila. Hypotéza H2 jednoznačně potvrdila že rodiče chtějí integrovat své děti s mentálním postižením do běžných mateřských škol. Ani hypotéza H3 nebyla potvrzena, neboť postoj vedoucích pracovníků mateřských škol k dětem s mentální retardací v Českých Budějovicích je stejně pozitivní jako u vedoucích pracovníků mateřských škol v Jindřichově Hradci. Nutno dodat, že ač je postoj k integraci jako celku pozitivní, co se týká integrace dětí s mentálním postižením pak i ta je vítána, ovšem pouze u postižení lehčích forem. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Integrace | cze |
dc.subject | zdravotní postižení | cze |
dc.subject | mentální retardace | cze |
dc.subject | děti s mentálním postižením | cze |
dc.subject | rodiče dětí s mentálním postižením | cze |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cze |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | disability | eng |
dc.subject | mental retardation | eng |
dc.subject | children with mental disabilities | eng |
dc.subject | parents of children with mental disabilities | eng |
dc.subject | pre-primary education | eng |
dc.title | Integrace dětí s mentálním postižením v mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Integration children with mental retardation inside of nursey schools | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 13000 | |
dc.description.abstract-translated | Everyone is a unique personality with the right to full life, which includes, together with the love and recognition of the right to education. Children with mental disabilities are evolving slowly, but it does not mean that they are less sensitive, perhaps on the contrary. Integration, as well as other other topics, not only fans, who have highlighted a opěvují, but also the defendant who completely reject it. Not even one vytknout view anyone of these people. The success of integration depends on several factors dependent on each other. Among the various factors affecting the integration of organization and preparedness are all actors in this process. Inherent in the readiness of people is not only an integrated, but also integration as such. According to the research hypothesis H1 is the position of specialized childcare facilities is positive, thereby refuted hypothesis. Hypothesis H2 clearly confirmed that the parents want to integrate their children with mental disabilities in mainstream nursery schools. Neither hypothesis H3 is not confirmed, since the position of senior staff of nursery schools for children with mental retardation in Ceske Budejovice is as positive as senior staff of nursery schools in Jindrichuv Hradec. It added that although the position of the integration as a whole is positive, as regards the integration of children with mental disabilities and then it is welcome, but only in the lighter forms of disability. | eng |
dc.date.accepted | 2009-06-23 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Koppová, Věra | |
dc.description.defence | Integrace dětí se mentálním postižením v mateřské škole
Studentka představila cíl práce, metodiku a výsledky práce.
Dotazy: Mgr. Motlová - pojmy a terminologie (mentální postižení, mentální retardace, s mentálním postižením)
prof. Novotný - výsledky nutno uvádět v absolutních číslech.
Mgr.Motlová - připomínky k výsledkům v % a JUDr. Šimák - jde o kvantitativní výzkum, grafy nemají vždy vypovídající hodnotu.
Klasifikace: dobře | cze |