Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSlomek, Zdeněk
dc.contributor.authorŠustová, Lucie
dc.date.accessioned2021-12-03T08:59:30Z
dc.date.available2021-12-03T08:59:30Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18771
dc.description.abstractTéma mé diplomové práce zní "Analýza důvodů umístění dětí do zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy". Cílem bylo zjistit a analyzovat důvody, které vedly k umístění dětí do zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy a zmapovat možnosti a využití všech zákonných opatření předcházející nařízení ústavní výchovy či uložení ochranné výchovy v praxi. V teoretické části práce se věnuji popisu sociálně patologických jevů v rodině, mapuji právní rámec problematiky umisťování dětí do etopedických zařízení vč. sociálně právní ochrany dětí, popisuji jednotlivé typy školských zařízení vč. práv a povinností dětí v nich umístěných a také zjišťuji, jaké jsou psychologické dopady ústavní péče na vývoj dítěte. V empirické části práci jsem zvolila metodu kvantitativního sociologického výzkumu, sekundární analýzu dat.Ve vztahu k cíli práce jsem na základě poznatků z odborné literatury stanovila 3 hypotézy. První hypotéza zněla: "Hlavním důvodem pro umístění dětí do ústavních zařízení je dysfunkční rodinné prostředí, ve kterém je výchova dítěte ohrožena sociálně patologickými jevy". Druhá hypotéza: "Věkový interval, ve kterém jsou děti nejčastěji umisťovány do ústavních zařízení, je 12-15 let". Třetí hypotéza zněla: "Skutečnost, že škola dlouhodobě neřeší problémové chování dítěte, se negativně projeví u více než 1/4 umístěných dětí". Realizovaným výzkumem byly potvrzeny dvě hypotézy. První hypotéza potvrzena nebyla.cze
dc.format168 s.
dc.format168 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectústavní výchovacze
dc.subjectochranná výchovacze
dc.subjectpředběžné opatřenícze
dc.subjectetopedické zařízenícze
dc.subjectsociálně právní ochrana dětícze
dc.subjectsociálně patologické jevy v rodiněcze
dc.subjectrizikové chování dítětecze
dc.subjectsociopathological phenomena in a familyeng
dc.subjectchildren´s risk behavioureng
dc.subjectinstitutitonal educationeng
dc.subjectprotective educationeng
dc.subjectpreliminary measureeng
dc.subjectspecial care facilitieseng
dc.titleAnalýza důvodů umístění dětí do zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovycze
dc.title.alternativeAn Analysis of Reasons for Placing Children in Establishments Intended for the Execution of Constitutional and Protective Careeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag13007
dc.description.abstract-translatedMy Diploma work is called ''Reasons for Children´s Placement in Institutional and Correctional Facilities''. The aim of the work was to find out and analyse why children were transferred into the facilities of institutional and correctional education and to map all legal measures which could procede. The theoretical part deals with socio-pathological phenomena in families, legal framework of placing children in special-care facilities, children´s social and legal security, different school institutions and their inmates´ rights and duties as well as psychological impact of institutional care on children´s development. In the practical part a method of quantitative sociological research, a secondary data analysis, has been used. The research database consisted of all children who were placed in any special-care facility as a result of court-ordered institutional and correctional education, preliminary measures or parent agreed-to placement in an diagnostic institute. Three hypotheses based on the professional literature findings were defined. 1. The main reason why children are placed in institutional facilities is a dysfunctional family where the children´s education is threatened by some sociopathological phenomena. 2. Children are mostly placed in the institutional facilities aged 12 - 15. 3. The fact schools do not solve the behavioural problems in children in the long term affects negatively more than one quarter of institutionalised children. The first hypothesis was not confirmed while the other two were.eng
dc.date.accepted2009-09-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHart, Jiří
dc.description.defenceLucie Šustová Studentka představila členům komise vhodným způsobem DP. Práce vykazuje drobné nedostatky týkající se prezentace výsledků. Diplomantka se výborně orientuje v problematice ústavní a ochranné výchovy dětí. DP je využitelná pro pracovníky oddělení sociální právní ochrany dětí. Studentka prokázala aktuální znalosti související se připravovanými Národním akčním plánem pro ohrožené rodiny s dětmi. Klasifikace: Výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam