Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZimmelová, Petra
dc.contributor.authorMedlínová, Eva
dc.date.accessioned2021-12-03T09:00:16Z
dc.date.available2021-12-03T09:00:16Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18849
dc.description.abstractPráce se zabývá vzděláváním pracovníků v sociálních službách, kteří musí splňovat podle výše uvedeného zákona předepsané vzdělání nebo si vzdělání doplnit tzv. kvalifikačním kurzem pro pracovníky v sociálních službách. Pomáhající profese se vyznačuje především tím, že při ní dochází ke kontaktu s lidmi více, než v jiných povoláních. Výkon této profese bývá spojován s velkým pracovním nasazením a odpovědností. Proto jsou pracovníci v sociálních službách více vystaveni riziku vzniku syndromu vyhoření. Tento syndrom je nejčastěji prožíván jako pocit duševního, fyzického a emocionálního vyčerpání a nejenom, že vede ke zhoršování kvality poskytovaných služeb, ale má velmi nepříznivé dopady na samotného pracovníka postiženého syndromem vyhoření. Výsledkem práce bylo zjištění, že nedošlo ke zlepšení bodového skóre Inventáře projevů syndromu vyhoření a ve velké míře nedošlo ani k ovlivnění postoje pracovníků v sociálních službách k syndromu vyhoření po absolvování kvalifikačního kurzu. Taktéž nemají pracovníci subjektivní pocit, že by měl kvalifikační kurz souvislost s kvalitou jimi poskytované služby.cze
dc.format80
dc.format80
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdomov pro seniorycze
dc.subjectpracovníci v sociálních službáchcze
dc.subjectzákon č.108/2006 Sb.cze
dc.subjecto sociálních službáchcze
dc.subjectsyndrom vyhořenícze
dc.subjectsupervizecze
dc.subjecthome for seniorseng
dc.subjectworkers in social serviceseng
dc.subjectAct No. 108/2006 Coll. to regulate social serviceseng
dc.subjectburnout syndromeeng
dc.subjectsupervisioneng
dc.titleZměna v rámci prevence syndromu vyhoření v souvislosti se změnou legislativy.cze
dc.title.alternativeThe change in scope of burning-out syndrom prevention in the legislation chanages.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag13414
dc.description.abstract-translatedPaper covers educational training of social services workers who are supposed to have achieved the prescribed qualifications in compliance with the above-mentioned act, or who are supposed to achieve the respective qualifications by means of the so-called qualifications course for workres engaged in social services. Assisting professions are characterized , in particular, by the fact that persons engaged in them are exposed to a more intense contact with people than other professions are. Performance of such professions is associated with great commitment and responsibility. Therefore, workers engaged in social services are exposed to risk of burnout syndrome development to a higher extent than people working in other professions. This syndrome is experienced most frequently as a feeling of mental, physical and emotional exhaustion and not only does it result in deterioration of the quality of services provided, it has very adverse consequences for a social services worker affected by burnout syndrome as well. The work resulted in finding that no improvement of the Burnout Syndrome Manifestation Inventory score was found and that no influence on attitudes to burnout syndrome on the part of most workers engaged in social services after completion of the qualification course was observable. The workers themselves feel that there is no link between the qualification course and the quality of services provided by them.eng
dc.date.accepted2009-09-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKonečná, Hana
dc.description.defenceEva Medlínová DP byla členům komise představena obvyklým způsobem. Teoretická část práce vykazuje nedostatky týkající se uspořádání kapitol a jejich obsahu - neprovázanost a u některých kapitol pouze heslovité vyjádření. DP vykazuje četné gramatické chyby, týkající se shody podmětu s přísudkem. Chybně je použit termín "standardizovaný dotazník" z důvodu, že se o standardizovaný dotazník nejednalo. Autorka vysvětlila z jakého důvodu se v práci vyskytly nedostatky, na které upozornili členové komise. Klasifikace: Velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam