• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Disertační práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Využití prvků alternativní pedagogiky Maria Montessori pro děti ulice v Zambii

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (16.94Mb)
    Posudek vedoucího práce (703.3Kb)
    Posudek oponenta práce (4.200Mb)
    Průběh obhajoby práce (333.2Kb)
    Datum
    2010
    Autor
    Šimečková, Veronika
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii Disertační práce ?Využití prvků alternativní pedagogiky Marie Montessori pro děti ulice v Zambii? je věnována problematice vzdělávání zranitelných dětí a ?dětí ulice? v Zambii. Autorka v úvodu teoretické části představuje Zambii jako takovou a poté v jednotlivých kapitolách představuje její hlavní problémy, ze kterých podrobně rozebírá chudobu, onemocnění HIV/AIDS a jeho vliv především na děti. Blíže se pak věnuje úskalí zambijského vzdělávání, představuje jeho hlavní znaky a v závěru kapitoly se poté věnuje konkrétnímu rozdělení zambijského školství. Vzhledem k tomu, že autorka v rámci svého působení v Zambii zjistila, že je zde vzdělávání velice neefektivní z důvodu nedostatečného finančního zajištění a neefektivity vyučování, zaměřila se právě na tuto problematiku. Dále se věnovala oblasti dobrovolnictví a jeho zákonitostem. Zranitelné děti a ?děti ulice? lze chápat jako jeden z mnoha důsledku chudoby v Zambii. Rozdělují se na ?děti ulice? a děti žijící na ulici. Rozdíl v těchto dvou skupinách je zásadní a to, že děti ulice tráví svůj volný čas na ulici a druhá skupina, na ulici žije. V závěru teoretické části představuje alternativní pedagogiku Marie Montessori, kde uvádí její nejdůležitější a nejzákladnější principy, prvky a konkrétní oblasti učení. Ve výzkumné části představuje výsledky ve vztahu k jednotlivým cílům disertační práce, které si na počátku stanovila a následně získala a v rámci výzkumu, který absolvovala v letech 2006 ? 2009 v Zambii, kde se zabývala realizací výuky a volnočasových aktivit pro zranitelné děti (OVC/ orphans and vulnerable children) a ?děti ulice? z preventivně sociálního projektu edukačních a volnočasových aktivit v compaundu (chudinské čtvrti) Kalingalinga. Pro naplnění výzkumné části autorka zvolila čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, zda lze využít některé prvky pedagogiky Marie Montessori pro výuku a volnočasové aktivity zranitelných dětí (OVC/Orphans and vulnerable children) a dětí ulice (?Street children?), druhým cílem bylo vytvořit metodické listy a pomůcky, které budou přizpůsobeny vnitřní kultuře země a sociálnímu statutu dětí. Třetím cílem bylo vytvořit vhodné volnočasové aktivity pro děti ulice, které budou opět korespondovat s povahou dětí. Čtvrtým cílem bylo vylepšit spolupráci, koordinaci a kooperaci mezi stážisty, kteří odjíždí do Zambie z důvodu účelnosti sociálního projektu. Jednou ze součástí této kapitoly jsou také metodické listy pro práci s těmito dětmi, které na základě svých zkušeností autorka vytvořila. Všechny cíle autorka naplnila a prokázala, že lze využít prvky alternativní pedagogiky Marie Montessori při vzdělávání a tvorbě volnočasových aktivit zranitelných dětí a ?dětí ulice?.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18884
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV