Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStejskalová, Jana
dc.contributor.authorKolínová, Eliška
dc.date.accessioned2021-12-03T09:18:56Z
dc.date.available2021-12-03T09:18:56Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/18934
dc.description.abstractÚmluva o právech dítěte vznikla 20. listopadu 1989, kdy ji přijalo Valné shromáždění Organizace spojených národů (OSN). Právně začala být platnou 2. září 1990. 30. září 1990 se konal světový summit pro děti v New Yorku, a při této příležitosti k Úmluvě o právech dítěte přistoupila tehdejší Česká a Slovenská Federativní republika. Právní účinnost tohoto mezinárodního dokumentu v naší zemi nabyla 6. února 1991. Výbor OSN pro dětská práva kritizuje Českou republiku, že nedostatečně informuje o Úmluvě o právech dítěte, a tudíž společnost neví, jaká práva tento dokument obsahuje. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda je česká společnost opravdu nedostatečně informovaná a zda pedagogové na základní škole dostatečně informují své žáky o jejich právech. Zvolenou metodikou bylo dotazníkové šetření, které proběhlo formou dotazníku. Byly vytvořeny 2 druhy dotazníků, jeden pro zjištění informovanosti veřejnosti a druhý pro pedagogy. Byli vybráni respondenti ze 2 měst - Blatná a Strakonice, aby mohla být zjištěna hypotéza, zda jsou občané většího města (Strakonice) více informováni než občané města menšího (Blatná). Pro zjištění, zda pedagogové informují, byli osloveni pedagogové Základní školy Jana Amose Komenského v Blatné. Domnívám se, že stanovené cíle práce byly splněny. Výzkum potvrdil všechny hypotézy. Veřejnost je nedostatečně informovaná. Informovanost na malém městě je nižší než informovanost ve velkém městě. Pedagogové nedostatečně informují žáky o Úmluvě o právech dítěte. Doporučení vyplývající z této práce jsou, že by stát měl začít širokou veřejnost více informovat. K tomuto účelu by mohla proběhnout celorepubliková osvěta, za pomoci letáků, besed rodičů s jejich dětmi, televizních spotů a především zařadit povinně do výuky na základních školách poučení o dětských právech, vyplývající z Úmluvy o právech dítěte.cze
dc.format70 s., 10 s. příloh
dc.format70 s., 10 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectÚmluva o právech dítětecze
dc.subjectinformovanostcze
dc.subjectveřejnostcze
dc.subjectdítěcze
dc.subjectConvention on the Rights of the Childeng
dc.subjectInformednesseng
dc.subjectPubliceng
dc.subjectChildeng
dc.titleÚmluva o právech dítěte - monitoring informovanosti ve veřejnosticze
dc.title.alternativeConvention on the Rights of the Child - Monitoring of Informedness in the Publiceng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16146
dc.description.abstract-translatedConvention on the Rights of a Child came into being on November 20, 1989, when it was adopted by the General Assembly of the United Nations Organisation (UNO). It became to be legally valid on September 2, 1990. On September 30, 1990 the world summit for children in New York took place and on this occasion, the then Czech and Slovak Federative Republic joined this Convention on the Rights of a Child. This international document in our country came into legal effect on Febr. 6, 1991. The children’s rights committee of UNO criticises the Czech Republic, that it informs insufficiently of the Convention on the Rights of a Child and for this reason the society does not know what rights this document contains. The target of the bachelor thesis is to find out if the Czech society is really insufficiently informed and if the pedagogues in the elementary school really inform their pupils on their rights sufficiently. The selected methodology was the questionnaire examination which was performed in the form of a questionnaire. 2 types of questionnaires were created, one of them for finding out to what extent the public is informed and the other one for pedagogues. The respondents of 2 towns were selected - Blatná and Strakonice, to be able to verify the hypothesis if the citizens of a larger town (Strakonice) are more informed than the citizens of a smaller town (Blatná). To establish if the pedagogues inform, the pedagogues of the Elementary School of Jan Amos Komenský in Blatná were addressed. I think the postulated targets of the thesis were met. The research confirmed all the hypotheses. The public is insufficiently informed. The extent of knowledge is lower in a small town than in a larger town. The pedagogues inform insufficiently the pupils about the Convention on the Rights of a Child. The recommendation following from this thesis is that the state should start to inform more the wide public. For this purpose the public education should be carried out by means of leaflets, talks of parents with their children, television spots and firsts of all the instructions of the rights of children, following from Convention on the Rights of a Child shall be involved obligatory into the teaching in elementary school.eng
dc.date.accepted2010-09-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVacková, Jitka
dc.description.defenceTéma bakalářské práce: Úmluva o právech dítěte - monitoring informovanosti ve veřejnosti Průběh obhajoby bakalářské práce: Bakalářská práce byla členům komise prezentována obvyklým způsobem. Práce vykazuje metodologické nepřesnosti, které se týkají pojmů uvedených v hypotézách, které nebyly operacionalizovány. Náhodný výběr nebyl proveden jako náhodný a studentka vysvětlila, jakým způsobem respondenty vybírala (jednalo se nejčastěji o respondenty z okruhu známých). Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam