dc.contributor.advisor | Hyková, Kateřina | |
dc.contributor.author | Šidlová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T09:20:11Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T09:20:11Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-05-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19065 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce bylo komplexně zmapovat problematiku trestu Obecně
prospěšných prací, a to za pomoci právní úpravy, která platila na počátku vzniku této
práce, v porovnání s nově přijatým trestním zákoníkem, který nabyl účinnosti dne
1.1.2010. Pro sběr informací a ověření stanovené hypotézy jsem ve výzkumné části
bakalářské práce zvolila nejprve kvantitativní výzkum, metodu analýzy dokumentů,
techniku sekundární analýzy dat. V rámci kvalitativního šetření byla použita metoda
dotazování, technika standardizovaného rozhovoru. Rozhovor byl proveden
s pracovníky soudů a probačními pracovníky v průběhu měsíce dubna 2010. Na základě
těchto rozhovorů byly zjištěny názory odborné veřejnosti na přijetí nového trestního
zákoníku, převážně na změny, které tato legislativní změna přinesla v trestu Obecně
prospěšných prací.
Z mého výzkumu vyplynulo, že ukládání trestu Obecně prospěšných prací soudy
Plzeňského kraje neklesá, stále se pohybuje okolo 19,3 % z celkového počtu
odsouzených v trestní věci. Dle názorů soudců, vyšší soudní úřednice a probačních
pracovníků bylo dále zjištěno, že nový trestní zákoník by mohl pomoci zvýšit
vykonatelnost trestu OPP vzhledem k povinnému předjednání, snížení horní hranice
výměry trestu OPP a zpřísněním přeměny trestu OPP.
Bohužel ani dokonalá právní úprava nemůže zajistit správné fungování celého
systému. Velice záleží na součinnosti všech orgánů, na správné aplikaci právních
předpisů a v neposlední řadě na přístupu celé společnosti.
Doufám, že práce poslouží nejen jako studijní materiál, ale bude moci být použita
k informování laické i odborné veřejnosti. | cze |
dc.format | 55 s. | |
dc.format | 55 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Alternativní tresty | cze |
dc.subject | Restorativní justice | cze |
dc.subject | Obecně prospěšné práce | cze |
dc.subject | Probační a mediační služba | cze |
dc.subject | Trestní zákon | cze |
dc.subject | Alternative punishments | eng |
dc.subject | Restorative justice | eng |
dc.subject | Community service | eng |
dc.subject | Probation and mediation service | eng |
dc.subject | Penal code | eng |
dc.title | Ukládání trestu Obecně prospěšných prací soudy Plzeňského kraje | cze |
dc.title.alternative | Imposing the Punishment of Community Services by the Courts of Pilsen region | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 16493 | |
dc.description.abstract-translated | The objective of this diploma work was to map completely the various aspects of
the community service punishment using the legal regulations applicable at the time of
working on this paper as compared to the adopted Penal Code that came into force on 1
January 2010. The data collection and the set hypothesis verification in the theoretical
part of the paper were carried out using a quantitative research, the method of document
analysis, the technique of secondary data analysis. The qualitative part of the research
used the method of questioning, the technique of standardized interview. Interviews
were carried out with law court staff and probation staff during April 2010. Based on
these interviews, we obtained the opinions of the professional staff of the adoption of
the new Penal Code, in particular with regard to the changes this new code brings to the
punishment of community service.
The research has shown that the imposition of the community service
punishment by the law courts in the Pilsen region does not drop - it still remains on the
level of about 19.3 % of the total number of condemned in criminal cases. According to
the interviews with judges, senior law officers and probation staff it has been found out,
that the new Penal Code could facilitate the feasibility of the community service
punishment with regard to mandatory preliminary negotiation, lowering the upper limit
of the community service punishment length and toughening the transformation of the
community service punishment.
Unfortunately, even a perfect legal regulation cannot guarantee a proper function of
the entire system. What is essential is the cooperation of all the bodies concerned, the
correct application of legal regulations and, last but not least, the attitude of the society.
We hope that the paper will serve not only as instruction material but it will be
possible to use it to provide information to laic as well as professional public. | eng |
dc.date.accepted | 2010-08-31 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální práce ve veřejné správě | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální politika a sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hájková, Vladimíra | |