Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodná, Helena
dc.contributor.authorHrkalíková, Jana
dc.date.accessioned2021-12-03T09:20:41Z
dc.date.available2021-12-03T09:20:41Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19098
dc.description.abstractDěti nemají dostatek životních zkušeností a proto nedovedou pokušení získat nabízený produkt odolat. Reklamní tvůrci představují v reklamách mystifikovaný svět. Pokud rodina dítěte nefunguje tak jak by měla a dítě není informováno ani ve školním prostředí o nebezpečnosti masové komunikace, hrozí, že dítě bude ovlivněno reklamou a bude v ní hledat chybějící pozitivní vzor. Tímto vvzorem se může stát konzument alkoholických nápojů. Reklama představuje konzumenta alkoholu jako člověka vedoucího zdánlivě šťastný život a proto může dítě konzumace alkoholu lákat. Teoretická část je věnována rozdělení masové komunikace a reklam. Jsou zde popsány psychologické aspekty reklamy. Dále zde popisuji několik teorií vlivu médií. Další část je věnována zákonu o reklamě a etickému kodexu reklamy. Zmiňuji se o negativních stránkách reklamy, obzvláště reklamy na alkohol. Opomenuta není ani mediální výchova a její využití. Zaměřuji se na užívání alkoholu u mládeže a na škodlivé účinky alkoholu. Cílem výzkumné části práce je zmapování názorů žáků a jejich pedagogů na osah reklam ve vztahu k alkoholu a následně tyto názory porovnat. Hypotézy zní následovně. Na všech základních školách se vyučuje mediální výchova. Nadpoloviční většina pedagogů souhlasí s tím, že reklamy děti negativně ovlivňují. Nadpoloviční většina žáků sleduje reklamy. Žáci znají reklamy na alkohol. Použita byla strategie kvantitativního výzkumu, technika dotazníku. Dotazníkové šetření bylo provedeno u 60 žáků osmých a devátých tříd Základní školy Lišov a 60 učitelů na pěti základních školách na Českobudějovicku. Vyplněné dotazníky byly vyhodnoceny pomocí elementární statistiky programů SPSS a Excel. Zjistila jsem, že žáci ve velké míře sledují reklamy a nejsou si vědomi toho, že by byl jejich názor do jisté míry formován reklamou. Reklamy na alkohol se žákům líbí. Žáci nejsou dostatečně informováni o škodlivosti alkoholu. Téměř všichni žáci již alkohol konzumovali a mnozí z nich již byli opilí. Učitelé uvádějí, že reklamy nabízející alkohol formují názory dětí. Vítají vyučování mediální výchovy a propagaci reklamy by více omezili.cze
dc.format77 s. 16 s. příloh
dc.format77 s. 16 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmasmédiacze
dc.subjectreklamacze
dc.subjectmasová komunikacecze
dc.subjectetický kodex reklamycze
dc.subjectmediální gramotnostcze
dc.subjectmediální výchovacze
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectmass mediaeng
dc.subjectadvertisementeng
dc.subjectmass communicationeng
dc.subjectcode of ethics advertisementeng
dc.subjectmedia literacyeng
dc.subjectmedia educationeng
dc.subjectdanger behavioreng
dc.titleNázory pedagogů a žáků na vliv masmédií na rizikové chování dětí a mládežecze
dc.title.alternativeTeachers´ and pupils´ views of the influence of masmedia and dangerous behaviour of children and youtheng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16588
dc.description.abstract-translatedChildren lack sufficient life experience, and therefore they are not able to resist the temptation to get the offered pproduct. Advertisement creators present mystified world in the advertisement. When the child's family does notwork as it should and the child is not informed in school environment on the dangerous character of mass communication either, there is danger that the child will be influenced by advertisement and look for the missing positive model in it. A consumer of alcoholic drinks can become such model. The advertisement presents the alcohol consumer as a person leading seemingly happy life, and so alcohol consumption can attract the child. The theoretical part deals with classification of mass communication and advertisement. It describes psychological aspects of advertising. Further I describe some theories of mass media impact there. Futher part deals with the act on advertisement and ethical code of advertisement. I mention negative aspect of advertisement, particularly alcohol advertisement. I do not omit medial education and its use. I focus on alcohol abuse by youth and on harmful effects of alcohol. The goal of the thesis is to map opinions of the pupils and their teachers on the contens of advertisement in relationship to alcohol and to compare the opinions supsequently. The hypotheses are as follows.Medial education is taught of the elementary schools. Absolute majority educationalists agree on the point that children are negatively influnced by advertisement.Majority of the pupils watch advertisements. The pupils know the alcohol advertisements. The strategy of quantitative research was used, questioning and questionnnaire technique were chosen as data collection method. The questionnaire investigation was performed in 60 pupils of eighth and ninth grade of the Elementary School of Lišov and in 60 teachers of five elementary schools of the Region of South Bohemia. The questionnaires were evaluated with the help of elementary statistics of SPSS and Excel programs. I have found out that a lot of pupils watch advertisement and that they do not realise that their opinion is moulded by advertisement to some degree. The pupils like alcohol advertisement. Pupils are not sufficiently. Informed of the harmful character of alcohol. Most pupils have consumed alcohol already and they have been drunk already. Teachers state that advertisement offering alcohol mould the children's opinions. They welcome medial education and they would restrict more the promotion of alcohol advertisement.eng
dc.date.accepted2010-06-25
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePrevence a rehabilitace sociální patologiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSvobodová, Michaela
dc.description.defencePrůběh obhajoby bakalářské práce: Studentka prezentovala práci na téma: Názory pedagogů a žáků na vliv masmédií na rizikové chování dětí a mládeže. Studentka zodpověděla otázky vedoucí, oponenta i komise. Je etický kodex právně závazný a vymahatelný. Studentka uvádí, že na školách probíhá mediální výchova. Jakým způsobem probíhala? Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam