Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBaboráková, Jitka
dc.contributor.authorBaboráková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-03T09:21:05Z
dc.date.available2021-12-03T09:21:05Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19122
dc.description.abstractDětský autismus je jednou z poruch autistického spektra. Patří mezi pervazivní vývojové poruchy. Je charakterizován triádou postižení - nedostatky v oblasti sociálních vztahů, komunikace a představivosti. Při výchově a vzdělávání autistů je nezbytná komunikace s vizuální podporou a strukturované vyučování. Cílem mé práce bylo zjistit, do jaké míry je nutná pomoc asistentů při práci s autistickými dětmi a zda se v praxi jedné konkrétní školy daří tuto potřebu uspokojovat. Dalším cílem bylo zjistit, jak náročné je povolání asistenta pedagoga a jaké problémy jsou s ním spojeny. Výzkumný vzorek tvořily asistentky pedagoga v Základní školy a Mateřské školy speciální v Rakovníku. K výzkumu jsem zvolila metodu polořízeného rozhovoru s asistentkami pedagoga a studium dokumentace školy a autistických žáků. Ze závěrů výzkumu vyplynulo, že rozsah a závažnost postižení u všech žáků s autismem opravňuje k přidělení asistenta pedagoga a navýšení finančních prostředků. Přesto je současný počet asistentů pedagoga díky nedostatku financí poskytnutých zřizovatelem nedostatečný a neodpovídá potřebám školy. Asistentky pedagoga hodnotí svoji práci jako velmi náročnou a nedostatečně ohodnocenou. Cítí se ohroženy syndromem vyhoření. Většina z nich vykonává i práce, které by měl dělat spíše osobní asistent. Na zajištění osobních asistentů však nemá resort školství žádné finanční prostředky. Domnívám se, že k řešení této situace by přispělo, kdyby se i osobní asistenti mohli stát zaměstnanci školy a zřizovatel by výrazněji přispíval na finanční zajištění nezbytné asistentské péče. Práci školy by také usnadnilo, kdyby rodiče částečně hradili pomoc asistentů z uznaného příspěvku na péči. V současné době však záleží jen na rodičích, jak tento příspěvek použijí.cze
dc.format65 s., 23 s. přílohy
dc.format65 s., 23 s. přílohy
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAsistent pedagogacze
dc.subjectasistentská péčecze
dc.subjectdětský autismuscze
dc.subjectosobní asistentcze
dc.subjectstrukturované učenícze
dc.subjectwoman-assistant of the teachereng
dc.subjectassistant's careeng
dc.subjectinfantile autismeng
dc.subjectpersonal assistanteng
dc.subjectlessons are structuredeng
dc.titleProblematika asistentské péče u autistických dětí v Základní škole a Mateřské škole speciální v Rakovníkucze
dc.title.alternativeThe issue of assistance care of autistic children in special kindergarten and primary school in Rakovníkeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16619
dc.description.abstract-translatedInfantile autism is one of autism spectrum disorders (ASD). It belongs to pervasive developmental disorders. It is characterized by a triad of handicaps - deficiencies in an area of social relations, communication and imagination. In the education of autistic children is necessary the communication is with a visual support and lessons are structured. A goal of my thesis was to ascertain, how much of an assistant help is necessary for the work with autistic children and whether such a need is met in the practice at one particular school. The other goal was to find out how difficult is the profession of a teacher´s assistant and which problems are related to it. The research sample consisted of women-assistants of the teacher in Elementary School and Special Kindergarten in Rakovník. I chose a method of the semi-controlled interview with women-assistants of the teacher and a study of the school documentation and autistic school children. Findings of the research showed that an extent and severity of the disability at all students with autism justify an allocation of a teacher´s assistant and an increase of financial means. Though, the current number of teacher´s assistants is insufficient due to the lack of funds provided by the founder and it does not match needs of the school. The women-assistants of the teacher evaluate their work as very demanding and poorly rated. They feel a risk of the burn-out syndrome. Most of them perform also works, which would rather do a personal assistant. However the School Section has no funds to provide any personal assistants. I believe that a solution of the situation could be a possibility for personal assistants to be employed at the school, too and the founder would contribute more significantly to the financial security of the required assistant care. The school work would also be facilitated, when parents pay for the assistant help from the recognized contribution to care. But currently it only depends on the parents how they will use this contribution.eng
dc.date.accepted2010-09-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKopecká, Dana
dc.description.defenceProblematika asistentské péče u autistických dětí v Základní škole a Mateřské škole speciální v Rakovníku Vedoucí práce: PaedDr. Jitka Baboráková Oponent: Mgr. Dana Kopecká Studentka nejprve prezentovala svou práci na téma "Problematika asistentské péče u autistických dětí v Základní škole a Mateřské škole speciální v Rakovníku". Poté čteny posudky. Studentka zodpověděla položené dotazy. Následovala diskuse k tématu, studentka reagovala na dotazy členů komise. Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam