Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBenešová, Veronika
dc.contributor.authorRubešová, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-03T09:21:16Z
dc.date.available2021-12-03T09:21:16Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19132
dc.description.abstractVe své bakalářské práci jsem se zabývala problematikou výchovného prostředí nezletilých dětí po rozvodu manželství jejich rodičů. Zaměřila jsem se na střídavou výchovu, která znamená, že dítě je svěřeno v určitém časovém období do výchovy jednoho rodiče a v dalším stejném časovém období do výchovy druhého rodiče. Institut střídavé výchovy byl zaveden do soudní praxe v ČR v roce 1998 novelou zákona o rodině. Střídavá výchova není stále příliš využívána a názory odborníků na vhodnost střídavé výchovy se někdy liší. Při zajišťování střídavé výchovy jsou kladeny vysoké nároky na rodiče i jejich děti. Cílem práce bylo zjistit, jak střídavá výchova funguje v konkrétních rodinách s nezletilými dětmi školního věku a zda jsou s ní rodiče i děti spokojeni. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké intervaly střídání pobytů jsou nejčastěji využívané a zda má střídavá výchova vliv na docházku do školy a na komunikaci mezi členy rodiny. Zvolenou metodikou byl kvalitativní výzkum, využila jsem metodu dotazování, techniku polořízeného rozhovoru. V rámci výzkumu byly prováděny rozhovory s rodiči a jejich dětmi v pěti rodinách se střídavou výchovou. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že v oslovených rodinách funguje střídavá výchova již několik let a členové rodiny projevili ve většině případů spokojenost. Při střídání pobytů jsou nejčastěji využívané týdenní intervaly a nejčastějším dnem přechodu dětí od jednoho rodiče ke druhému je pátek. Dále jsem zjistila, že při střídavé výchově lze při spolupráci rodičů bez větších problémů zajistit docházku dětí do školy. Členové rodin se shodli v tom, že jsou schopni spolu dobře komunikovat. Výsledky práce by mohly být využity při poskytování poradenské činnosti rodinám v rozvodu. Informace o zkušenostech s fungováním střídavé výchovy by mohly pomoci dalším rodičům, kteří o této formě úpravy poměrů v rodině uvažují.cze
dc.format59 s., 4 s. příloh
dc.format59 s., 4 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDítěcze
dc.subjectkomunikace v rodiněcze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectrozvodcze
dc.subjectstřídavá výchovacze
dc.subjectChildeng
dc.subjectcommunication in familyeng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectdivorceeng
dc.subjectjoint physical custodyeng
dc.titleStřídavá výchova po rozvodu a její vliv na členy rodinycze
dc.title.alternativeJoint physical custody after divorce and its influence on members of familyeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16669
dc.description.abstract-translatedMy thesis deals with the issue of educational environment of minor children after their parents´ divorce. I focused on joint physical custody, which means that each of the parents shall have significant periods of physical custody, i.e. more or less continuing contact with children. Legal institution of joint physical custody was introduced to the legal practice in the Czech Republic in 1998, when the amendment of the Family Act was adopted. Unfortunately, joint physical custody is not often used in practice and experts do not even share the same opinion of this phenomenon. If joint physical custody is chosen as educational environment for minors, big claims are posed both on parents and their children. The objective of my work was to find out, how joint physical custody works in concrete families with minors at the age of 6 to15, and whether parents and children are satisfied with this family arrangement. Partial objectives were to find out what are the most frequently used periods of physical custody - how many days the minor lives with one parent before he/she leaves to live with the other one; whether such family arrangement influences minors´ school attendance and quality of communication within the family. A qualitative research, the polling method and the technique of a half-standardized interview have been applied. In the framework of the research, interviews with parents and their children in five families with joint physical custody were carried out.The results showed, that the arrangement of joint physical custody has been working in these families for several years and that the polled family members are mostly satisfied. Most frequently used period of living with one of the parents is a one week period, and Friday is usually the day of moving from one parent to the other. If parents are able to cooperate and communicate well with each other, there is not even a problem with school attendance. All members of the families agreed that they are able to communicate well with each other.The results of my thesis might be used by counselling services that are provided for divorcing couples and all the facts and information about experience with joint physical custody might help to those parents who consider such family arrangement.eng
dc.date.accepted2010-09-01
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVaněčková, Klára
dc.description.defenceLenka RUBEŠOVÁ Střídavá výchova po rozvodu a její vliv na členy rodiny Obhajoba: Studentka nejprve prezentovala svou práci na téma: " Střídavá výchova po rozvodu a její vliv na členy rodiny." Poté čteny posudky, autorka odpověděla na dotaz položený vedoucí práce. Následovala krátká diskuse k tématu práce. Klasifikace: Výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam