Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKonečná, Hana
dc.contributor.authorVopelková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-03T09:21:59Z
dc.date.available2021-12-03T09:21:59Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19170
dc.description.abstractBakalářská práce nabízí přehled informací, které se týkají problematiky stresu a syndromu vyhoření. Zabývám se zde zejména příčinami, příznaky, rizikovými faktory, prevencí a zvládáním stresu a syndromu vyhoření. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit jaké jsou projevy syndromu vyhoření u zdravotníků a učitelů. Předpokládala jsem rozdílné projevy syndromu vyhoření na základě rozdílných nároků, které jsou na ně kladeny v zaměstnání. Dalším cílem bylo zjistit, jaká je informovanost zdravotníků a učitelů o syndromu vyhoření a o možnostech, jak mu čelit. Můj předpoklad byl, že syndrom vyhoření zná jen 60% dotázaných. S cílem zvýšit informovanost o syndromu vyhoření jsem vytvořila materiály, které mají jasně a stručně informovat o problematice syndromu vyhoření a prevenci. Tyto materiály byly na základě mé žádosti ohodnoceny dvěma učiteli a zdravotníky. Pro získání údajů jsem použila anonymní dotazník, který zjišťoval osobní údaje, informovanost, a pomocí Inventáře projevů syndromu vyhoření manželů Tošnerových, projevy syndromu vyhoření v rovině kognitivní, emocionální, fyzické a sociální. Zjištěné údaje jsem procentuálně vyhodnotila. Na základě vyhodnocení získaných údajů byl potvrzen předpoklad, že projevy syndromu vyhoření se u zdravotníků a učitelů objevují v různých oblastech. Bylo zjištěno, že informovanost zdravotníků a učitelů o syndromu vyhoření je mnohem nižší, než bylo předpokládáno. Hypotéza tedy nebyla potvrzena. Výsledky odkrývají velké nedostatky v informovanosti respondentů o syndromu vyhoření a možnostech, jak mu čelit. Vytvořené informační materiály byly všemi dotázanými kladně ohodnoceny a jsou považovány za přínosné. Někteří dotázaní by přivítaly další informace o syndromu vyhoření formou přednášky.cze
dc.format95 s., 5s přílohy
dc.format95 s., 5s přílohy
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsyndrom vyhořenícze
dc.subjectstrescze
dc.subjectzvládání stresucze
dc.subjectprevence syndromu vyhořenícze
dc.subjectburnout syndromeeng
dc.subjectstresseng
dc.subjectstress managementeng
dc.subjectburnout syndrome preventioneng
dc.titleSyndrom vyhoření u učitelů a zdravotníkůcze
dc.title.alternativeTeachers' and medics’ burnout syndromeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16726
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis offers an overview of information related to problems of stress and burnout syndrome. I deal mainly with causes, symptoms, risk factors, prevention and getting stress and burnout syndrome under control. The aim of my bachelor thesis is to find out symptoms of burnout syndrome at teachers and health service employees. I supposed different manifestations of the burnout syndrome due to different demands put on these people in their professions. Another aim was to establish the level of informedness of teachers and health service employees about the burnout syndrome and possibilities how to face it. I supposed for only 60% of those inquired to know the burnout syndrome. So as to increase the level of burnout syndrome knowledge, I developed materials that should inform in a clear and brief way about the problems of burnout syndrome and its prevention. On the basis of my request, two teachers and health service employees assessed the materials. So as to obtain the data, I used an anonymous questionnaire, establish personal data, informedness and - using the Inventory of Manifestations of Burnout Syndrome of Tošner Spouse - the manifestations of burnout syndrome on cognitive, emotional, physical and social fileds. I made a percentual assessment of the data established. On the basis of obtained data assessment there was confirmed the pre-assumption that the manifestations of the burnout syndrome appear in different fields at teachers and health service employees. It was established that the level of informedness of teachers and health service employees about burnout syndrome is much lower than expected. So the hypothesis was not confirmed. The results show significant lack of informedness of respondents reffering the burnout syndrome and posibilities how to face it. All the respondents positively assessed the information material created and they consider it beneficial. Some of the respondents would appreciate further information about the burnout syndrome in the form of lecture.eng
dc.date.accepted2010-09-13
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠemberová, Jana
dc.description.defenceJméno, příjmení: Mgr. Kateřina VOPELKOVÁ Téma bakalářské práce: Syndrom vyhoření u učitelů a zdravotníků Průběh obhajoby bakalářské práce: Studentka představila členům komise bakalářskou práci odpovídajícím způsobem. Bakalářská práce vykazuje nedostatky, které se týkají teoretické části práce - autorka generalizuje pojmy, nesprávně cituje, chybné pojmosloví. Výzkumná část práce obsahuje metodologické nedostatky, které se týkají verifikace hypotéz, která na základě výsledků nebyla možná. Studentka na některé z uvedených nedostatků dokázala argumentačně reagovat a u některých si je vědoma chyby. Uvědomuje si, že pro potvrzení hypotéz by bylo nutné použít statistické zpracování dat. Klasifikace: dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam