Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRočňová, Jolana
dc.contributor.authorNovotná, Jana
dc.date.accessioned2021-12-03T09:22:01Z
dc.date.available2021-12-03T09:22:01Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-08-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19171
dc.description.abstractOnemocnění HIV/AIDS staví mnohé vládní, národní i mezinárodní organizace do nelehké situace. Přes celosvětové snahy, směřující k prevenci i léčbě tohoto onemocnění, se každým rokem zvyšuje počet HIV pozitivních i osob, které umírají na následky AIDS. Za klíčovou roli ke snižování tohoto trendu se považuje informační osvěta, a to zejména u mladistvých, kteří platí za jednu z nejohroženějších skupin pro přenos HIV/AIDS. Zdravotničtí profesionálové by měli disponovat dostatkem kvalitních informací o problematice HIV/AIDS, neboť to mohou být právě oni, kteří budou jedním z článků vedoucího ke snížení incidence této infekční choroby. Tato bakalářská práce, nesoucí název ?Informovanost studentů SZŠ Písek o onemocnění HIV/AIDS?, obsahuje dvě části. První z nich je část teoretická, která pojednává o obecné problematice onemocnění HIV/AIDS, o jeho charakteristice, historii, epidemiologii, přenosu, klinickém obrazu, diagnostice a léčbě. Mimoto se zabývá prevencemi možných způsobů přenosu HIV, včetně prevence přenosu HIV ve zdravotnických zařízeních. V této části není opomenuta ani role peer výchovy a sestry, jako možných prostředníků k předávání informací o prevenci přenosu HIV/AIDS. Ve druhé části jsou shrnuty výsledky kvantitativního výzkumu, který byl proveden za účasti studentů Střední zdravotnické školy v Písku na dotazníkovém šetření. Dotazník, určený studentům jmenované školy, byl komponován tak, aby ověřil znalosti budoucích zdravotnických profesionálů o onemocnění HIV/AIDS a zároveň zjišťoval, zda se studenti, jako mladiství, chovají rizikově pro přenos HIV. V dotazníku, který obsahoval 22 otázek, se mohli studenti subjektivně vyjádřit i ke kvalitě a množství poskytnutých informací o HIV/AIDS v rámci vyučování na jejich škole. Výsledky výzkumu byly zpracovány a vyjádřeny pomocí grafů, které se v empirické části této práce vyskytují sloupcové i výsečové. Po zhodnocení výsledků z dotazníkového šetření, byly potvrzeny tyto hypotézy: H1 Studenti znají metody prevence nákazy HIV. H2 Studenti vyšších ročníků mají širší znalosti o principech onemocnění HIV/AIDS než studenti nižších ročníků. Naproti tomu byla vyvrácena hypotéza číslo 3, která zněla: Studenti všech ročníků SZŠ Písek v porovnání s dřívějším výzkumem mají více informací o HIV/AIDS než studenti nezdravotnického oboru jiné střední odborné školy. Pro tento účel byly využity výsledky bakalářské práce Lucie Stříteské, která v roce 2008 zkoumala úroveň znalostí o problematice HIV/AIDS u studentů středního odborného učiliště ve Valašském Meziříčí. Výsledky této bakalářské práce může využít Střední zdravotnická škola Písek, respektive její vedení a vyučující k tomu, aby se informovali o úrovni znalostí studentů v problematice HIV/AIDS a v oblastech, ve kterých znalosti studentů nevykazují dobrou úroveň, zvýšili během studia informační osvětu.cze
dc.format93 s. (102 074 znaků).
dc.format93 s. (102 074 znaků).
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectHIV/AIDScze
dc.subjectpřenoscze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectmladistvícze
dc.subjectviruscze
dc.subjectonemocněnícze
dc.subjectstudentcze
dc.subjectinformovanostcze
dc.subjectHIV/AIDSeng
dc.subjecttransmissioneng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectteenagerseng
dc.subjectviruseng
dc.subjectdiseaseeng
dc.subjectstudenteng
dc.subjectawarenesseng
dc.titleInformovanost studentů SZŠ Písek o onemocnění HIV/AIDScze
dc.title.alternativeThe Awareness of HIV/AIDS among students of the Secondary Health School in Písekeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16727
dc.description.abstract-translatedHIV / AIDS places many governmental, national and international organizations in a difficult situation. Despite the global efforts aimed at the prevention and treatment of this disease, the number of HIV positive persons as well as people dying of AIDS is increasing every year. It is considered that a key role to reduce this trend is played by education, especially among teenagers, who are one of the most vulnerable groups in the transmission of HIV / AIDS. Healthcare professionals should have enough quality information about the issue of HIV / AIDS, because it may just be they who will be one of the links leading to the reduction in the incidence of this infectious disease. This thesis, titled ?Informing students of the Secondary Medical Schools Písek about HIV / AIDS?, contains two parts. The first one is theoretical and it deals with general issues of HIV / AIDS, its characteristics, history, epidemiology, transmission, clinical picture, diagnostics, and treatment. Moreover, it deals with possible methods of preventing HIV transmission, including prevention of HIV transmission in healthcare facilities. This part does not omit the role of peer education and nurses as possible mediators for the transmission of information on preventing HIV / AIDS transmission. The second part summarizes the results of quantitative research, which was conducted with the participation of students of the Secondary Medical School in Písek in the survey. The questionnaire, intended for the students of the said school, was designed in order to verify the knowledge of future healthcare professionals about HIV / AIDS and also it asked whether the students, as adolescents, behave in a way as to increase the risk of HIV transmission. In the questionnaire, which contained 22 questions, the students could express their subjective views on the quality and amount of information about HIV / AIDS provided in their classes at school. The research results were processed and presented by the graphs, bar as well as pie ones, in the empirical part of this thesis. After reviewing the results from the questionnaire these hypotheses were confirmed: H1 Students know the methods of preventing HIV infection. H2 Higher-form students have a wider knowledge of the principles of HIV / AIDS than students of lower forms. In contrast, hypothesis H3 was disproved , which was: ?Students of all forms at the SZŠ in Písek have more information on HIV / AIDS, as compared to an earlier research, than students of another non-medical branch secondary school?. For this purpose, the results of a thesis by Lucie Stříteská were used. Stříteská studied the level of knowledge about HIV / AIDS among students of a secondary vocational school in Valašské Meziříčí in 2008. The results of this thesis can be used by the Secondary Medical School in Písek, or its management and teachers, to learn about the level of students? knowledge about HIV / AIDS and to intensify education in areas where students do not have a good knowledge level during the study.eng
dc.date.accepted2010-09-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeRosková, Lenka
dc.description.defenceAt. Vedoucí: Jak by se dle vašeho názoru,měla zdravotní sestra zapojit v oblasti primární a sekundární prevence HIV/AIDS (nejen ve zdravotnických zařízeních)? Dle názoru studentky by bylo nejvhodnější pokud by byla sestra z ordinace praktického lékaře a přednášela na základní škole 2. stupni,SŠ, popřípadě,kde by to bylo přínosné,žádané. At.oponenta: Jakou roli zdravotní sestry spatřujete v oblasti prevence STD? Ve školních zařízeních by sestra mohla pořádat přednášky nebo přednášky v některých komunitách. Komise: Demografické údaje mají cenu u dotazníků pokud se s nimi následně pracuje při třídění v rámci statistického zpracování. Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam