Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSoukupová Maříková, Judita
dc.contributor.authorBláhová, Miloslava
dc.date.accessioned2021-12-03T09:23:03Z
dc.date.available2021-12-03T09:23:03Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19218
dc.description.abstractTrendem dnešní doby je co nejkratší doba pobytu ve zdravotnickém zařízení. Dotýká se i maminek s novorozenci po porodu. Pětidenní hospitalizace matky s novorozencem po spontánním porodu se zkrátila na 72 hodin. Na porodnických odděleních jsou matky edukovány v péči o novorozence porodními asistentkami, dětskými sestrami. Edukace je zaměřena na péči o novorozence i v domácím prostředí. Při odchodu z porodnice do domácího prostředí přebírá veškerou péči o novorozence matka. Je na tuto situaci připravena? Cílem práce bylo ověření, zda edukace matek je dostačující a zda získané informace jsou matky schopny využít v péči o novorozence v domácím prostředí. Jak si matky dokáží poradit v případě vzniklého problému bez blízkosti zdravotnického personálu. V bakalářské práci bylo použito kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření, ve kterém bylo stanoveno pět cílů a pět výzkumných otázek. Ke sběru dat byly použity anonymní dotazníky, které byly rozdány maminkám, které rodily v Nemocnici Strakonice a. s., na oddělení šestinedělí a po propuštění první týdny v domácím prostředí a nestandardizovaný rozhovor. Rozhovor byl veden s maminkami v domácím prostředí, kde byla zjišťována efektivita edukace v péči o novorozence, která jim byla poskytnuta v nemocničním prostředí. Výsledky kvantitativního výzkumného šetření byly zpracovány do grafů, výsledky kvalitativního výzkumného šetření do jednotlivých kazuistik a tabulek, kde byly zhodnoceny jednotlivé odlišnosti. Cíle práce, které byly stanovené, byly potvrzeny výsledky terénního výzkumného šetření, taktéž hypotézy, které byly na cíle práce postavené, byly potvrzeny. Výzkumné otázky byly splněny podklady výzkumného šetření. Na základě kvantitativního šetření je možné stanovit tři hypotézy. První hypotéza zní: V péči o novorozence v domácím prostředí nejvíce využijí matky informace o kojení. Druhá hypotéza zní: Matkám v péči o novorozence v domácím prostředí chybí návaznost komunitní péče. Třetí hypotéza zní: Matky požadují vytvoření přehledného edukačního materiálu o péči o novorozence v domácím prostředí. Poznatky z výzkumného šetření by bylo možné použít jako základní informace k vytvoření edukačních materiálů pro ženy po porodu na oddělení šestinedělí a v domácím prostředí v péči o novorozence. Poznatky z výzkumného šetření by mohly být i jedním z argumentů pro jednání s pojišťovnami o rozšíření komunitní péče v péči o šestinedělku a novorozence v domácím prostředí.cze
dc.format76 s., 9 s. obr. příloh.
dc.format76 s., 9 s. obr. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEdukacecze
dc.subjectnovorozeneccze
dc.subjectmatkacze
dc.subjectporodní asistentkacze
dc.subjectkomunitní péče.cze
dc.subjectEducationeng
dc.subjectnewborn babyeng
dc.subjectmothereng
dc.subjectmidwifeeng
dc.subjectcommunity care.eng
dc.titleEfektivita edukace matek v Nemocnici Strakonice, a. s. v péči o novorozence v domáím prostředí.cze
dc.title.alternativeEfectiveness of education of mothers in Strakonice Hospital, Inc. about newborna baby care in home environment.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16799
dc.description.abstract-translatedThe current trend is the shortest possible stay in a medical facility. This also involves mothers with babies after birth. The five-day hospitalization of mothers with newborns after spontaneous delivery has shortened to 72 hours. In maternity wards mothers are educated about newborn baby care by midwives, pediatric nurses. The education is focused also on care in home environment. After leaving hospital for home the entire responsibility for care of the newborn is relegated to its mother. Is she ready for this situation? The aim of the thesis was to determine if education of mothers is sufficient and if mothers are able to use properly the obtained information about newborn baby care in home environment. How a mother can cope with a problem situation without medical personnel at hand. In the thesis a combination of quantitative and qualitative research is used, five goals and five research questions were set up. For data collection anonymous questionnaires were distributed to mothers, who gave birth to a baby in Strakonice Hospital, during the period of confinement and then after discharge from hospital in the first weeks in home environment, and non-standardized interviews were also conducted. The interviews were carried out with mothers in home environment, where effectiveness of the education about newborn baby care provided in hospital was examined. The results of the quantitative research are shown in graphs, the results of the qualitative research are presented in individual case studies and tables, where individual differences are assessed. The set up goals were met in the form of results of the field research investigation and also hypotheses, on which the goals had been based, were confirmed. Based on the quantitative survey three hypotheses may be established. The first hypothesis: In newborn care in home environment the most useful piece of information it that on breastfeeding. The second hypothesis: Mothers in home environment lack continuity of community care. The third hypothesis: Mothers ask for creation of a clear educational material about care of a newborn baby in home environment. The findings of the research could be used as basic information to create educational materials for women after giving birth for the confinement period and for the care of a newborn in home environment. Findings from the research could be used as one of arguments for negotiations with insurance companies to extend community care both for mothers in confinement and newborn babies in home environment.eng
dc.date.accepted2010-05-31
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePorodní asistentkacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPorodní asistencecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHanzl, Milan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam