Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFilausová, Drahomíra
dc.contributor.authorSoukupová, Simona
dc.date.accessioned2021-12-03T09:23:06Z
dc.date.available2021-12-03T09:23:06Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19220
dc.description.abstractBakalářská práce je rozdělena na dvě části. První část je část teoretická, kde jsou popsány všechny současné poznatky týkající se problematiky kojení, druhá část je část výzkumná. V teoretické části jsou popsány nejčastější problémy spojené s kojením a současně popsána správná technika kojení, která je důležitá pro prevenci vzniku těchto obtíží. Jsou zde popsány i ostatní aspekty související s kojením, jako např. polohy při kojení, životospráva kojící ženy a jiné. Prvním cílem práce bylo zjistit, zda mají ženy informace o kojení z prenatální péče. Druhým cílem, zmapovat, zda zdravotnický personál edukuje ženy o správných technikách kojení na oddělení šestinedělí. Třetím cílem bylo zjistit nejčastější problémy při kojení u žen na oddělení šestinedělí a posledním cílem bylo zjistit, zda kojící ženy znají způsoby řešení problémů při kojení. Jako první byla stanovena hypotéza, že ženy mají informace z prenatální péče. Druhá hypotéza, že zdravotnický personál edukuje matky o správných technikách kojení. Třetí hypotéza byla stanovena, že nejčastějším problémem při kojení jsou ragády bradavek. Poslední hypotéza byla, že ženy znají způsoby řešení problémů při kojení na oddělení šestinedělí. Všechny cíle byly splněny. Výzkum ukázal, že ženy jsou o kojení informované již v prenatální péči. Nejvíce informací čerpají z časopisů, knih a internetu. Některé navštívily kurz kojení a některé byly edukovány od zdravotnického personálu. Tím byla potvrzena první hypotéza, že ženy jsou edukovány o kojení již z prenatální péče. Druhým cílem bylo zmapovat, zda zdravotnický personál edukuje ženy na oddělení šestinedělí o správných technikách kojení. Z šetření vyplynulo, že ženy jsou edukovány o těchto technikách a personál edukuje ženy o krocích vedoucích k úspěšnému kojení. Těmito výsledky byla potvrzena druhá hypotéza, že zdravotnický personál edukuje ženy o správných technikách kojení na oddělení šestinedělí. Zjistit nejčastější problém u kojících žen, byl cíl třetí. Tam bylo jako největší problém shledáno bolestivé nalití prsou. Hypotéza třetí tedy nebyla potvrzena, neboť bylo stanoveno, že nejčastějším problémem byly ragády bradavek. Prověření znalostí žen o způsobech řešení problémů s kojením bylo cílem čtvrtým. Ukázalo se, že ženy mají dostatek znalostí, vedoucích k odstranění případného problému s kojením a tím byla potvrzena hypotéza čtvrtá, že kojící ženy znají způsoby řešení problémů při kojení na oddělení šestinedělí. K potvrzení těchto hypotéz a splnění cílů byl použit kvantitativní výzkum, formou anonymních dotazníků. Bylo rozdáno 127 dotazníků, zpět bylo vráceno 112. Výzkum probíhal ve Fakultní Thomayerově nemocnici v Praze, která je od roku 1993 nositelem titulu Baby Friendly Hospital. Výsledky výzkumného šetření by bylo možné použít jako zdroj informací pro včasnou edukaci u nejčastěji se vyskytovaných problémů při kojením se zaměřením na jejich prevenci a zároveň sloužit jako zdroj informací pro zlepšení ošetřovatelské péče. Problematice kojení by se mělo věnovat stále více pozornosti, neboť právě tyto problémy mohou ženě po porodu znepříjemnit její nejkrásnější životní období.cze
dc.format72
dc.format72
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKojenícze
dc.subjectmateřské mlékocze
dc.subjectvýživacze
dc.subjectBreastfeedingeng
dc.subjectbreast milkeng
dc.subjectnutritioneng
dc.titleKojení a jeho nejčastější problémycze
dc.title.alternativeBrestfeeding and its most frequent problemseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16801
dc.description.abstract-translatedThe undergraduate thesis is divided into two parts. The first part is theoretical and contains overview of current knowledge concerning breastfeeding; the other part presents the survey. In the theoretical part, most frequent problems related to breastfeeding are outlined and correct breastfeeding technique described, which is important for the prevention of these problems. Also other aspects related to breastfeeding are described, such as positions, regimen of a breastfeeding woman etc. The first objective was to find out whether women get enough information about breastfeeding from the prenatal care. The second objective was to find out whether the nursing staff educates women on correct breastfeeding techniques in the postnatal ward. The third objective was to ascertain the most frequent problems related to breastfeeding in women in the postnatal ward, and the last objective was to find out whether breastfeeding women know how to resolve difficulties with breastfeeding. The first hypothesis was that women get information during the prenatal care. The second hypothesis was that nursing staff instructs women on correct breastfeeding techniques. The third hypothesis was that the most frequent problem in breastfeeding is sore and cracked nipples. The last hypothesis was that women are aware of solutions of their problems while in the postnatal ward. All the objectives were met. The survey showed that women were informed about breastfeeding during the prenatal care. They get most information from journals, books and internet. Some of them attended the breastfeeding course and others were instructed by medical staff. Thus the first hypothesis, that women get information during the prenatal care, was confirmed. The second objective was to find out whether the nursing staff educates women on correct breastfeeding techniques in the postnatal ward. The survey proved that women were educated in this way and the staff instructed them on steps leading to successful breastfeeding. The results confirmed the second hypothesis, that nursing staff instructs women on correct breastfeeding techniques. The third objective was to ascertain the most frequent problems with breastfeeding in women in the postnatal ward. The most serious problem ascertained was painful swelling of breasts. The third hypothesis, that the most frequent problem in breastfeeding is sore and cracked nipples, thus was not confirmed. Ascertaining the scope of women’s knowledge on ways to solve difficulties in breastfeeding was the fourth objective. It was proved that women have sufficient knowledge leading to the removal of a potential problem, and thus the fourth hypothesis, that women are aware of solutions of their breastfeeding problems while in the postnatal ward, was confirmed. In order to verify the hypotheses and fulfill the objectives the quantitative research was used in the form of anonymous questionnaires. We handed out 127 questionnaires, of which 112 returned to us. The survey was implemented in Thomayer University Hospital in Prague, which has been the holder of Baby Friendly Hospital certificate since 1993. The survey results could be used as a source of information for timely education on the most frequent problems in breastfeeding aimed at their prevention and at the same time serve as an information source for the improvement of nursing care. More attention should be paid to the issues of breastfeeding, as these are problems, which may make mothers’ most beautiful period of life more difficult.eng
dc.date.accepted2010-06-01
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePorodní asistentkacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPorodní asistencecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHanzl, Milan
dc.description.defencePrůběh obhajoby: 1. Z jakého důvodu si myslíte, že nejsou ženám prerabálně vyšetřovaná prsa? Studentka odpověděla adekvátně na danou otázku 2. Autorka uvádí, že 51% rodiček je novorozenec přiložen do 15-ti minut po porodu. Vidí autorka ještě nějakou rezervu pro navýšení tohoto procenta? Studentka adekvátně reaguje Doc. Vrublová vytýká: v teoretické části chybí " role porodní asistentky" Prof. Velemínský se ptá: Jak budete pracovat s rodičkou, která opravdu nemůže kojit. Studentka adekvátně reaguje na položenou otázku a vysvětluje postup při problému Klasifikace: Velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam