dc.contributor.advisor | Šatrová, Helena | |
dc.contributor.author | Havlíček, Robert | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T09:23:44Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T09:23:44Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-05-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19246 | |
dc.description.abstract | V této bakalářské práci, vztahující se k tématu edukace nemocných v kardiologii jsme si dali za cíl zjistit, jak klienti po akutním infarktu myokardu dodržují zdravý životní styl, dále zmapovat, jaký vztah je u nemocných mezi znalostmi o zdravém životním stylu a znalostmi o charakteru základního onemocnění před hospitalizací. Dalším cílem bylo zjistit, zda jsou nemocní spokojení s edukačním procesem. Dále byly stanoveny 4 výzkumné otázky, na které jsme hledali odpovědi v rozhovorech s nemocnými.
V teoretické části se zabýváme akutním infarktem myokardu jako onemocněním, prevencí v kardiologii ze zdravotního i edukativního hlediska, krátce režimovými opatřeními v kardiologii a v neposlední řadě komunikací a edukací.
Práce se dále věnuje jedné z nejdůležitějších částí a to výzkumné. Zde jsou vlastní formou zachyceny přepisy nestandardizovaných rozhovorů a sekundární analýza dat ze zdravotnické dokumentace šesti klientů jednotky intenzivní péče interního oddělení Nemocnice Písek, a.s. Věnujeme se zde spolupráci klientů a tím participaci na vlastním léčebném režimu, znalosti onemocnění před hospitalizací, získávání těchto znalostí během hospitalizace a intervenci, dále znalostem režimových opatření.
Z výzkumné otázky 2 a z rozhovorů vedenými s nemocnými, jak nemocní dodržují režimová opatření, nám vzešla Hypotéza 1: Nemocní v kardiologii nedodržují režimová opatření doporučená zdravotnickým personálem.
Z výsledků tedy vyplývá, že je nutno zlepšit jak edukační proces samotný a vytvořit jej důsledný, stejně tak dbát na dodržování životosprávy. Stále se totiž ověřuje již starý výsledek, že prevence je mnohem levnější, než léčebné zásahy, které mnohdy nemocné k produktivitě přivést plně nedokážou. | cze |
dc.format | 49 s., 4 s. příloh. | |
dc.format | 49 s., 4 s. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Akutní infarkt myokardu | cze |
dc.subject | edukace | cze |
dc.subject | ošetřovatelství | cze |
dc.subject | všeobecná sestra | cze |
dc.subject | zdravý životní styl. | cze |
dc.subject | Acute myocardial infarction | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | nursing | eng |
dc.subject | nurse | eng |
dc.subject | healthy lifestyle | eng |
dc.title | Edukace nemocných v kardiologii | cze |
dc.title.alternative | Education of cardiac patients | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 16831 | |
dc.description.abstract-translated | In this thesis dedicated to the topic of education of cardiology patients I set the goal to find out whether clients after cardiology diseases or cardiac patients adhere to healthy lifestyle after education provided by a general nurse.
This theoretical part deals with acute myocardial infarction as a disease, prevention in cardiology from health care and educational points of view, with regime measures in cardiology and also with communication and education.
The topic also deals with one of the most important parts, the research one. Transcription of non standardized interviews and secondary analysis of data from health documentation of six patients from intensive care unit of the Internal Medicine Ward of Hospital Písek are captured in a specific form. I deal with clients’ cooperation and thus participation in their own treatment regime, knowledge of the disease before hospitalization, obtaining such knowledge during hospitalization and the intervention, knowledge of medicines taken.
The results show that the educational process itself should be improved and made consistent, and attention should be paid to adherence to the regime. Actually the old fact that prevention is much cheaper than interventions, which are not always able to return a patient to full productivity, is still being confirmed. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-07 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Všeobecná sestra | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Pavelková, Zdeňka | |
dc.description.defence | Otázky: 1/ Jakým způsobem byste u sester podpořil rozvoj edukačních schopností v kardiologii?
2/ Velká část kardiologicky nemocných nedodržuje režim opatření, ani zdravý životní styl. Jakým způsobem může toto zlepšit sestra?
Odpověď: 1/ Navázat hlubší vztah s personálem, více vysvětlit i patofyziologii
2/ Pravidelné semináře na téma edukace se zapojením odborníka v pedagogice
Komise: Pokud by student více rozpracoval přínos práce v závěru, mohl by splnit požadovaný počet stra, práce formálně nesplňuje požadovaný počet stran 50, chyby ve zdrojích u příloh
Klasifikace: dobře | cze |