dc.contributor.advisor | Polanová, Alena | |
dc.contributor.author | Trinkbauerová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T09:24:03Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T09:24:03Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19259 | |
dc.description.abstract | "Úraz je jakékoli neúmyslné nebo úmyslné poškození organismu, ke kterému došlo následkem akutní expozice termální, mechanické, elektrické či chemické energie a z následného nedostatku životně nezbytných energetických prvků či veličin, jako jsou kyslík či teplo."
V každodenním životě se často setkáváme s lehkými úrazy, ale jen málokdo z nás si uvědomuje, že úrazy nejsou jen zlomenina nebo pohmožděnina. Skutečnost je ale taková, že úrazy mají ročně na svědomí tři sta dětských životů a jsou tak tradičně nejčastější příčinou úmrtí dětí.
Jednou z důležitých osob podílejících se na záchraně takto postižených dětí je perioperační sestra. Ta plní jak roli poskytovatelky ošetřovatelské péče, tak i roli edukátorky, která je nezastupitelná jako součást prevence úrazů dětí a může tak významně ovlivnit dětskou úrazovost v dalších letech. | cze |
dc.format | 62 s. | |
dc.format | 62 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | hospitalizace dětí | cze |
dc.subject | operační sál | cze |
dc.subject | perioperační sestra | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | traumatologie | cze |
dc.subject | úrazy dětí | cze |
dc.subject | children´s hospitalization | eng |
dc.subject | operating room | eng |
dc.subject | perioperative nurse | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.subject | traumatology | eng |
dc.subject | children´s injuries | eng |
dc.title | Problematika ošetřovatelské péče u dětských pacientů s úrazy z pohledu perioperační sestry | cze |
dc.title.alternative | Nursing Care for Children´s Patients with Injuries with Stress on Perioperative Nurse | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 16858 | |
dc.description.abstract-translated | "Injury is defined as any unintentional or intentional damage to the body, which resulted from acute exposure to thermal, mechanical, electrical or chemical energy and the subsequent lack of necessary vital energy elements or variables, such as oxygen or heat"
In everyday life we often encounter with slight injuries, but few of us are aware that accidents are not just fractures or bruises. The fact is, however, that accidents are annually responsible for three hundred of children's lives and are traditionally the most common cause of child deaths.
One of the key persons involved in the rescue of handicapped children is a perioperative nurse. She fulfills the role of a provider of nursing care and the role of an educator, who has a crucial function in the child injury prevention programs, which can significantly influence the rate of child injuries in future.
Field surveys were carried out with an objective to map current state of a perioperative nurse role and injured children treated in the operating room. This research results should lead to the minimization of discomfort and reduced perception of negative feelings experienced by children in the operating room plus to the introduction of this nursing process in the operating rooms, where this practice is not currently used. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-01 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Všeobecná sestra | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Stasková, Věra | |
dc.description.defence | Průběh obhajoby:
1. Jaký je Váš názor na doprovod dítěte rodičem k operačnímu sálu?
Studentka: rodiče mají právo dítě doprovodit, ale z vlastní zkušenosti vidím, že děti, které jsou doprovázeny rodičem jsou více plačtivé a ustrašené.
2. Jaké konkrétní motivační prvky a argumenty využijete k docílení tvorby oš. diagnoz u sester na operačním sále
Studentka: největší motivací by byla vlastní zkušenost sester ( formou stáží na pracovišti, kde metodou oš. procesu pracují.
Dr. Trešlová - pozitivně hodnotí inspirativní názory obsažené v práci
Dr. Vlasáková - může peroperační sestra nahradit roli rodiče?
Studentka: ne, roli rodiče nelze nahradit
Doc. Bártlová - z metodologického hlediska - není velký počet zdrojů
Klasifikace: Výborně | cze |