dc.contributor.advisor | Chloubová, Ivana | |
dc.contributor.author | Hlávková, Blanka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T09:24:48Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T09:24:48Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19287 | |
dc.description.abstract | V mé bakalářské práci na téma: Edukační role sestry v péči o pacienta s glaukomem, se zabývám problematikou glaukomového onemocnění, edukací a jakou roli v této problematice hraje všeobecná sestra.
Teoretická část je zaměřena na to, co je glaukom (zelený zákal), jak se projevuje, diagnostikuje a léčí. Je tu popsáno mnoho cenných rad pro pacienty s tímto onemocněním. Dalším bodem teoretické části je edukace, která je zaměřena na to, co by si měl pacient pod tímto pojmem představit a co edukace obnáší z pohledu všeobecné sestry.
Praktická část je zaměřena na kvantitativní a kvalitativní šetření. Stanoveným cílem bylo, zmapovat intervence v edukační činnosti sestry v péči o pacienta s glaukomem. | cze |
dc.format | 61 | |
dc.format | 61 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | edukace | cze |
dc.subject | glaukom | cze |
dc.subject | role sestry | cze |
dc.subject | glaukomatik | cze |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | glaucoma | eng |
dc.subject | the role of nurses | eng |
dc.subject | glaucoma | eng |
dc.title | Edukační role sestry v péči o pacienta s glaukomem. | cze |
dc.title.alternative | The educational Role of a Nurse in Caring for a Patients with Glaucoma. | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 16902 | |
dc.description.abstract-translated | In my Bachelor thesis with the topic ''The Educational Role of a Nurse in Caring for Patients with Glaucoma“ I dealt with the issue of glaucoma disease, education, and what the role of a nurse in this issue is.
The theoretical part is focused on the term glaucoma, how it is shown, diagnosed and treated. I have described very valuable advice for patients with this disease. Another point of this theoretical part is education focused on the topic of what the patient should imagine under this term and what education brings from the point of view of the nurse.
The Practical part is focused on the quantitative and qualitative survey. The objective was to make a survey of the intervention into the nurse´s educational activity during the care for a patient suffering from glaucoma disease. | eng |
dc.date.accepted | 2010-05-31 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Všeobecná sestra | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šulistová, Radka | |
dc.description.defence | Téma bakalářské práce: Edukační role sestry v péči o pacienta s glaukomem.
Průběh obhajoby:
1. Jak vysvětlíte pojem edukace v ošetřovatelství z pohledu moderní pedagogiky? Odpověď: Soustavné ovlivňování edukanta
2. Uveďte příklad forem a metod v rámci edukačního procesu, které lze aplikovat v edukaci klienta s glaukomem?
Odpověď: formy - individuální, kdy je zdravotník v úzkém kontaktu s pacientem
Dr. Treflová: v čem vidíte konkrétní přínos edukace a kde lze edukaci zlepšit?
Odpověď: je nutné provádět zpětnou vazbu.
klasifikace: velmi dobře | cze |