Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVlášková, Libuše
dc.contributor.authorDejmková, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-03T09:26:11Z
dc.date.available2021-12-03T09:26:11Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19335
dc.description.abstractAktivizační činnost zdravotně postižených v Denním stacionáři pro mentálně postižené děti, mládež a dospělé ve Strakonicích Záměr této práce je představit různorodost aktivizačních činností, které dávají možnost člověku s mentálním postižením žít plnohodnotný život. V této bakalářské práci jsou aktivizační činnosti chápany jako způsob, začleňování jedince s mentálním postižením do společnosti. V teoretické části popisuji mentální postižení, Douwnův syndrom, dětskou mozkovou obrnu, specifika života lidí s mentálním postižením, péče o osoby s mentálním postižením, poslání a jednotlivé aktivizační činnosti Denního stacionáře. Cílem této bakalářské práce je zjistit, vliv aktivizačních činností Denního stacionáře pro mentálně postižené děti, mládež dospělé ve Strakonicích na klientovu osobnost z pohledu rodiče. Dále zmapovat potřebnost služeb v Denním stacionáři, jak z pohledu klienta, tak z pohledu rodiče. Provedený výzkum je ze sociologického hlediska výzkumem kvantitativním. Ke sběru dat byla jako první použita metoda dotazování technikou dotazníku. Další metodou bylo použito dotazování technikou polostandartizovaného rozhovoru. Poznatky získané při výzkumu prokázaly, že při navštěvování Denního stacionáře a aktivizačních činností, které nabízí, dochází k rozvoji osobnosti klientů a to především v oblasti motoriky, integrace, rozumových schopností a dovedností, zlepšení komunikace a osobnostního rozvoje. Doufám, že moje práce přispěje k větší informovanosti o aktivizačních činnostech v Denním stacionáři a to především u rodin vychovávajících svoje potomky pouze v domácím prostředí. Dále ji mohou využít pracovníci uvedeného stacionáře a dalších obdobných zařízení ke zlepšení kvality aktivizačních činností.cze
dc.format87 s., 7 s. obr.příloh.
dc.format87 s., 7 s. obr.příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectaktivizační činnosticze
dc.subjectDenní stacionář pro mentálně postižené děticze
dc.subjectmládež a dospělécze
dc.subjectmentální postiženícze
dc.subjectDevelopmental Activitieseng
dc.subjectCenters on Daily Employment of Mentally Disabled Childreneng
dc.subjectJuvenileseng
dc.subjectand Adultseng
dc.subjectMental Disabilityeng
dc.titleAktivizační činnost zdravotně postižených v Denním stacionáři pro mentálně postižené děti, mládež a dospělé ve Strakonicíchcze
dc.title.alternativeDevelopmental Activities of Disabled People in the Center on Daily Employment of Handicapped for Mentally Disabled Children, Juveniles, and Adults in Strakoniceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag17139
dc.description.abstract-translatedDevelopmental Activities of Disabled People in the Center on Daily Employment of Handicapped for Mentally Disabled Children, Juveniles, and Adults in Strakonice The goal of the thesis is to introduce a variability of developmental activities that enable mentally disabled persons to live adequately. Developmental activities mean in the thesis the way of integrating mentally disabled individual into a society. The theoretical part of the work describes mental disablement, Down syndrome, poliomyelitis, mentally disabled peoples’ characteristics of lives, mentally disabled people welfare, the mission and single developmental activities of the Center on Daily Employment of Handicapped. The aim of this bachelor thesis is to determine what influence of developmental activities in mentally handicapped children, juveniles, and adults is apparent from the view of clients’ parents in the Center on Daily Employment of Handicapped in Strakonice. As next, to monitor the importance of services provided in the Center from clients’ and also parents’ view. The investigation that was performed represents in terms of sociology quantitative research. There was used questioning method as the first method for collecting the data through the questionnaire technique. As the next research method was used the technique of semi-standardized interview. Developmental activities in the Center on Daily Employment of Handicapped proved personalities of clients to be developing, mostly concerning their locomotor system, integration, intellect abilities and skills, communication, and individuality. I suggest my thesis to support the awareness of developmental activities in the Center on Daily Employment of Handicapped to enhance, especially in families that grow their handicapped children up only within home environment. Developmental activities could be applied also by workers of the Center and of other similar institutes to improve the quality of existing activities.eng
dc.date.accepted2010-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHošek, Josef
dc.description.defenceKomise č. 3 - doc. PhDr. Adéla Mojžíšová, Ph.D. Veronika Dejmková Aktivizační činnost zdravotně postižených v Denním stacionáři pro mentálně postižené děti, mládež a dospělé ve Strakonicích. Obhajoba: Studentka odprezentovala cíle práce, ??.část, diskuse a doporučení. Odpověděla na položené otázky od vedoucí práci i oponenta. Dotaz od prof. Novotného - výzkumná část - ?. Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam